7 859 lukukertaa ·
7 vastausta
8k lukukertaa
7 vastausta
Voiko sisätiloissa puhdistaa lecaharkkoja?
Jäsen
· Blekinge
· 5 viestiä
Hei!
Tarvitsen vähän vinkkejä ja neuvoja.
Minulla on leca-seinä, joka on myös ulkoseinä ja tukimuuri. Ulkopuolella on isodrän.
Nyt tarvitsen korjata sen sisäpuolelta. Mutta en tiedä mitä tehdä? Viimeistely ei ole erityisen tärkeää, koska se on autotallissa, jota tullaan käyttämään....
Ajatus, jonka minulla oli, oli rappaus hienobetonilla ja teräslastalla? Kipsilaasti tai tavallinen tasoite tuntuu vähän tyhmältä ulkoseinällä, vai mitä?
Onko kenelläkään ehdotuksia?
Tarvitsen vähän vinkkejä ja neuvoja.
Minulla on leca-seinä, joka on myös ulkoseinä ja tukimuuri. Ulkopuolella on isodrän.
Nyt tarvitsen korjata sen sisäpuolelta. Mutta en tiedä mitä tehdä? Viimeistely ei ole erityisen tärkeää, koska se on autotallissa, jota tullaan käyttämään....
Ajatus, jonka minulla oli, oli rappaus hienobetonilla ja teräslastalla? Kipsilaasti tai tavallinen tasoite tuntuu vähän tyhmältä ulkoseinällä, vai mitä?
Onko kenelläkään ehdotuksia?
Jäsen
· Blekinge
· 5 viestiä
Kiitos vastauksesta! 
Olen puhdistanut pienen alueen hienobetongilla ja mielestäni siitä tulee ihan hyvä! Ja tuntuu siltä, että betoni tekee myös seinästä kovemman kuin laasti.
Tarvitsenko laastin kanssa punaista pohjustetta ensin? Vai kuinka?
Kiitos!
Olen puhdistanut pienen alueen hienobetongilla ja mielestäni siitä tulee ihan hyvä! Ja tuntuu siltä, että betoni tekee myös seinästä kovemman kuin laasti.
Tarvitsenko laastin kanssa punaista pohjustetta ensin? Vai kuinka?
Kiitos!
Vaikka sitä voisi ajatella, että siitä tulee kaunis kova pinta, se voi muuttua liian kovaksi. Pieninkin mikroskooppinen liikkuminen ja "kuori" halkeaa. Siksi yleensä rakennetaan ulospäin heikompaa kuin mitä runko (tai alla oleva rappaus) on. Valitsisin luultavasti ohuempaa laastia rappaustarkoitukseen kuin mitä hienobetoni on.
Jäsen
· Blekinge
· 5 viestiä
Suuri kiitos kaikista vinkeistä ja pohdinnoista!!
Juuri tätä tarvitsin kuulla!
Taitaa tulla b-bruk käyttöön sitten. Maalaan kuitenkin seinän valkoiseksi silikaatilla jälkikäteen, joten ei haittaa, jos pintoihin tulee se klassinen ruutukuvio!
Esikasteletaanko lecaharkot ennen kuin laitetaan rappausta?
Juuri tätä tarvitsin kuulla!
Taitaa tulla b-bruk käyttöön sitten. Maalaan kuitenkin seinän valkoiseksi silikaatilla jälkikäteen, joten ei haittaa, jos pintoihin tulee se klassinen ruutukuvio!
Esikasteletaanko lecaharkot ennen kuin laitetaan rappausta?
Klikkaa tästä vastataksesi
