Hei,

Haluaisin asentaa sisätiloihin lattia-spotteja korkean rakennuksen 40-luvulta. Kuitenkin minun täytyy piikata lattiaan asentaakseni ne ja kaapelin.

Lattia koostuu 3 cm betonilaatasta, joka lepää hiekalla, jonka syvyys on vähintään 7-10 cm. Rappukäytävässä näyttää siltä, että lattia olisi 20-25 cm paksu ennen kuin pääsee naapuriin.

Mielestäni pitäisi olla turvallista piikata kaapeleiden ja spottien asentamiseksi, kunhan täyttää hiekalla uudestaan, ei katkaise raudoitusta ja betonoi taas.

Onko täällä ketään, joka tuntee peruskorjaukset, joka voisi kertoa mielipiteensä? Betonataanko uudestaan karkearakenteisella betonilla?

Se kuulostaa epäilyttävän ohuelta, jos on kyse 3 cm laatasta tämän kerroksen hiekan päällä, oletko varma, että rakenne näyttää tältä?

Tältä se näyttää ovenkarmissa, jonka olen poistanut joka tapauksessa.
Aion porata muutaman reiän ja katsoa, onko se samanlaista muissa paikoissa.

Vaikuttaa olevan keksi, jonka paksuus on 4-6 cm, ja sitten siinä on täytemassaa hiekan ja pikkukivien muodossa.

He rakensivat niin ennen, eli ensin paksumpi laatta, sitten eristys hiekasta ja sitten ohuempi kerros betonia sen päälle.
Ongelmana on, että alin laatta ei ole tarpeeksi vahva kantaakseen kaiken itse, joten molemmat laatat ovat kantavia.
Voit todennäköisesti piikata hieman ylimmässä, mutta et saa tehdä pitkiä uria ristiin rastiin asunnossa, koska se menettää liikaa kantavuutta.
Jos minä olisin sinä, en piikkaisi ollenkaan siihen. On parempi laittaa 16 mm putket lattialle ja valaa 18 mm tasoitetta niiden päälle sen sijaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.