Hei!

Olen suunnittelemassa asuntoni remonttia ja harkitsen keittiöni seinän purkamista.

Sekä asuntoyhtiöni hallitus että urakoitsijat, joiden kanssa olen puhunut, ovat pyytäneet hakemaan piirustukset rakennustoimistolta nähdäkseni, onko seinä kantava...

Huomaan kuitenkin, että en maallikkona valitettavasti osaa lukea piirustusta niin hyvin, joten toivon, että joku täällä osaa paremmin auttaa tässä asiassa?

Olen myös ymmärtänyt, että minun tulisi palkata rakennusinsinööri ennen seinän purkamista, mutta se tuntuu turhalta, jos joku jo nyt voisi sanoa, että seinä on kantava.

Liitän kuvan, jossa on (vähemmän kauniisti) piirretty nuoli, joka osoittaa kyseiseen seinään.

Kiitos etukäteen!

• Asunto-osaston pohjapiirros, jossa punainen nuoli osoittaa tietylle seinälle, joka mahdollisesti puretaan osana keittiön remonttia.
Seinä ei saisi olla kantava.

13th Marine 13th Marine sanoi:
Tuo seinä ei todennäköisesti ole kantava.
Niin sanoi myös urakoitsija, jonka kanssa puhuin, mutta samalla seinä vaikuttaa olevan betonista ja se on myös ainoa seinä asunnossani, joka estää Wifi-signaalini kokonaan (vaikka modeemi on aivan seinän toisella puolella, minulla ei ole YHTÄÄN kuuluvuutta keittiössäni).

Sanoisitko silti, ettei sen pitäisi olla kantava?

Se voisi olla jonkinlaisessa valmiissa betonilevyssä, jonka he asettivat paikalleen, kummallista, että se vain estää wifin. Kuinka paksu se on?

Siellä on paksuja seiniä asuntojen välillä, joten niiden pitäisi olla kantavia, väliseinä on melko ohut, joten sen ei pitäisi olla kantava. Mutta on vaikea sanoa täysin varmasti.

13th Marine 13th Marine sanoi:
Se voisi olla jonkinlainen valmis betonilevy, jonka he asettivat paikalleen, outoa vain, että se estää wifin. Kuinka paksu se on?

Asuntojen välillä on paksut seinät, joten niiden pitäisi olla kantavia, sisäseinä on melko ohut, joten sen ei pitäisi olla kantava. Mutta on vaikea sanoa täysin varmasti.
Noin 10cm ja en voi täysin varmana sanoa, että se on betonia, mutta WiFiä se kyllä estää. Kun seisot puolimetriä reitittimestä keittiön toisella puolella, se ei toimi lainkaan.

Ehkä minun pitäisi mainita, että ajatukseni oli vain purkaa puoli seinää. Voisiko se sitten onnistua, vaikka se olisi kantava?

• Tykkään
Madeleine Eriksson
  • Laddar…
Osc9 Osc9 sanoi:
Sen kanske jag bör nämna att jag bara tänkt riva halva väggen också. Kanske skulle det då gå även om den är bärande?
Se riippuu siitä, oletko ajatellut jakaa sen kahteen osaan pystysuunnassa vai vaakasuunnassa... :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:

Vakavasti puhuen, mielestäni se ei näytä kantavalta seinältä, piirustuksessa on paksumpia seiniä, joiden luulisi olevan kantavia. Mietin myös, mitä materiaalia se on, se voisi kertoa asiasta jotain.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.