1 994 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
Voiko joku auttaa minua
Aion remontoida keittiön
--------------------------------------------------------------------------------
Onko joku, joka voi auttaa minua selvittämään, ovatko seinät kantavia vai eivät, ja jos ovat, mitä voin tehdä, jotta voin silti muuttaa pohjapiirroksen. Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Seinät, jotka pitää purkaa, ovat vaatekaapin ja huoneen välillä sekä keittiön ja huoneen välillä pitäisi avata muurista ulkoseinään.
Toivon, että joku voi auttaa minua, talo on rakennettu vuonna 1939 ja runko on puuta.
--------------------------------------------------------------------------------
Onko joku, joka voi auttaa minua selvittämään, ovatko seinät kantavia vai eivät, ja jos ovat, mitä voin tehdä, jotta voin silti muuttaa pohjapiirroksen. Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Seinät, jotka pitää purkaa, ovat vaatekaapin ja huoneen välillä sekä keittiön ja huoneen välillä pitäisi avata muurista ulkoseinään.
Toivon, että joku voi auttaa minua, talo on rakennettu vuonna 1939 ja runko on puuta.
Viimeksi muokattu:
Yleisesti ottaen kattotuolit lepäävät ulkoseinien ja kantavien seinien päällä. Jos seinät kulkevat samansuuntaisesti harjanteen kanssa, on todennäköistä, että ne ovat kantavia. Jos sinulla on kellari, voit katsoa, onko siellä seinät vastaavissa kohdissa kuin yläkerrassa. Kattotuolit siirtävät kattorakenteiden painon alas niihin seiniin, joilla ne lepäävät. Kantavien seinien alla täytyy siis olla jotain, joka kantaa yläpuolella olevat kantavat seinät ja vie painon maahan.
Jos olet päättänyt poistaa seinät, olivatpa ne kantavia tai eivät, voit poistaa seinämateriaalin ja katsoa, miltä sisällä näyttää. Jos reglarit ovat pieniä ja heikkoja, on epätodennäköistä, että seinä on kantava.
On myös aina olemassa temppu sahata hieman reglariin; jos saha juuttuu, siihen kohdistuu painetta.
Ei mikään näistä tekijöistä kuitenkaan takaa, ettei voi mennä pieleen, kun revit seinää. Jotkin kohtisuorat seinät ovat jänneseiniä, joita tarvitaan kantavien seinien vakauttamiseen.
Jos olet epävarma etkä erityisen seikkailunhaluinen, on hyvä idea ottaa paikalle joku, joka voi kertoa, miten asia on. Rakennusinsinööri tai taitava puuseppä ei maksa paljoa parilta tunnilta.
Jos olet päättänyt poistaa seinät, olivatpa ne kantavia tai eivät, voit poistaa seinämateriaalin ja katsoa, miltä sisällä näyttää. Jos reglarit ovat pieniä ja heikkoja, on epätodennäköistä, että seinä on kantava.
On myös aina olemassa temppu sahata hieman reglariin; jos saha juuttuu, siihen kohdistuu painetta.
Ei mikään näistä tekijöistä kuitenkaan takaa, ettei voi mennä pieleen, kun revit seinää. Jotkin kohtisuorat seinät ovat jänneseiniä, joita tarvitaan kantavien seinien vakauttamiseen.
Jos olet epävarma etkä erityisen seikkailunhaluinen, on hyvä idea ottaa paikalle joku, joka voi kertoa, miten asia on. Rakennusinsinööri tai taitava puuseppä ei maksa paljoa parilta tunnilta.
Onko jollakin ehdotuksia pohjaratkaisuksi, jos keittiön ja huoneen välinen seinä on kantava? Ehkä pitäisi mainita, että keittiön yläpuolella on kylpyhuone ja huoneen yläpuolella makuuhuone.
Kuten sanottu, vaihtoehtoisia pohjaratkaisuja otetaan vastaan, haluaisin avata enemmän tilaa keittiön ja ruokailutilan välille.
Kuten sanottu, vaihtoehtoisia pohjaratkaisuja otetaan vastaan, haluaisin avata enemmän tilaa keittiön ja ruokailutilan välille.
Seinän kantava rakenne ei tarkoita, ettei sitä voisi poistaa, se on vain hieman hankalampaa. Periaatteessa se tarkoittaa vain sitä, että laitetaan muutama tukipuu paikoilleen ja asennetaan liimapuupalkki, joten älä anna sen estää suunnitelmiasi. Kannattaa käyttää muutama ylimääräinen tuhatlappu saadakseen haluamansa, kun kerran jo rakentaa.
Eikö liimapuu rakennu melko paljon, voiko käyttää sen sijaan teräspalkkia?Roary sanoi:Seinän kantavuus ei tarkoita, että sitä ei voi poistaa, se on vain hieman hankalampaa. Periaatteessa riittää, että laittaa muutaman tukipilarin ja asentaa liimapuupalkin, joten älä anna sen estää suunnitelmiasi. On sen arvoista käyttää muutama ylimääräinen tuhansia saadaksesi sen haluamallasi tavalla, kun olet kuitenkin rakentamassa.
Olemme juuri poistaneet kantavat seinät talossa, joka vastaa sinun taloasi. Koska emme halunneet laittaa liimapuupalkkia, joka sitten "jakaisi" alakaton, meillä oli suunnitelmia teräsparruista ullakolla. Se oli silloin erittäin hankalaa saada aikaan, joten mieheni on rakentanut "Fort Knoxin" ullakolle, vahvan runkorakenteen, joka yhdistää alakaton ulkokaton runkorakenteeseen. Onko sinulla mahdollisuus tehdä jotain vastaavaa ullakollasi? Sillä siinä tapauksessa mieheni voi kertoa, kuinka hän on edennyt. Ystävällisin terveisin Carina
Mutta seinä, jonka aiomme poistaa, on pohjakerroksessa.peterochcarina sanoi:Olemme juuri poistaneet kantavat seinät talossamme, joka vastaa sinun taloasi. Koska emme halunneet asentaa liimapuupalkeeria, joka "jakaisi" alakattopinnan, meillä oli suunnitelmia rautapalkin sijoittamisesta vintille. Se oli kuitenkin hyvin hankalaa, joten mieheni on rakentanut "Fort Knoxin" vintille, vahvan runkorakenteen, joka yhdistää alakattorakenteen kattorakenteeseen. Onko sinulla mahdollisuus tehdä jotain vastaavaa vintilläsi? Jos on, mieheni voi kertoa, kuinka hän on edennyt tässä asiassa. Terveisin Carina
Tietääkö kukaan riittääkö, jos säästämme vain osan seinästä keittiön ja huoneen välillä?
Sitä en osaa varmaksi sanoa ilman, että katson tarkemmin taloasi. Mutta jos minun pitäisi arvata, niin luultavasti muurauksen lähellä oleva osa on tärkein, sillä sen ympärillä on usein ylärakenteiden tukia ja vastaavia, jotka vaativat lisätukea. Juuri siinä kohtaa edellinen omistaja oli poistanut seiniä minun talossa, ja nyt se roikkuu huolestuttavasti (aion korjata sen pian).Avbytaren sanoi:
Se osa seinästä lähimpänä tulisijaa jää, ehkä 1 metri kyseisestä seinästä.Farzan sanoi:Haluan väittää, että kukaan ei voi varmasti sanoa ilman, että on katsonut tarkemmin taloasi.
Mutta jos minun pitäisi arvata jotain, niin luultavasti se osa lähimpänä tulisijaa on tärkein, koska sen ympärillä on usein välikattojen tuennat ym. yläkerran lattioissa, jotka vaativat lisätukea. Juuri sen ympäriltä edellinen omistaja oli poistanut seiniä talossani ja se roikkuu huolestuttavasti juuri nyt (korjataan pian).
Klikkaa tästä vastataksesi