Hei
Aion valaa työtason ulkokeittiöön, joka tulee olemaan 4m pitkä, 90cm leveä ja 4,5cm paksu.
Olen ajatellut käyttää raudoitustankoa ja hienobetonia rakennusmaxista. Itse betoniin olen ajatellut laittaa paloja viinipulloista ja alumiinisilppua. Onko kellään kokemusta lasinpaloista ja/tai alumiinisilpusta hienobetonissa?
Kiitos etukäteen

Se menee varmaan hyvin, mutta olen hieman epäileväinen siitä, että näet ne. Heidän on todella oltava pinnalla näkyäkseen.

• Tykkään
Solle1980 ja 1 muu
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Se käy varmaan hyvin, mutta olen hieman epäileväinen siitä, että näet ne. Niiden täytyy todella olla pinnassa, jotta ne näkyvät
Kiitos palautteesta Johannes.

Ajattelin laittaa alumiinilastut ja lasinsirpaleet pohjalle, kun valan, ja sen jälkeen käännän levyn, jota ajattelin sitten hioa 1 mm. Onnistuisiko hiominen vai irtoavatko lasinsirpaleet tai alumiinilastut?

Muistan, että joku täällä foorumilla on valanut sekä lasia että alumiinirenkaita (tai muuta metallia) työtasoon.

Etsin nopeasti, mutta en löytänyt.

Totta kai on olemassa riski, että ne irtoavat, ole varovainen kun hiot niin se varmaankin onnistuu, muutamia pieniä paloja irtoaa joka tapauksessa.

• Tykkään
Solle1980
  • Laddar…
Casaloco
  • Tykkään
13th Marine ja 1 muu
  • Laddar…
Casaloco Casaloco sanoi:
Ajattelet ehkä tätä? [linkki]
Kiitos, Casaloco! Nyt mietin, tuleeko siitä yhtä hieno ilman väripigmenttiä? :) Se maksaa noin 1-2 tuhatta kruunua jos haluan väripigmenttiä, pitää miettiä onko sen arvoinen.

Casaloco Casaloco sanoi:
Ajattelet ehkä tätä? [linkki]
Okei, sitten oli kaksi projektia, se oli varmaan se, johon ajattelin lasipalojen kanssa, mutta oli olemassa yksi upotetuilla renkailla ja RFID-tägeillä.

Casaloco
13th Marine 13th Marine sanoi:
Löysin!
[linkki]
Upea projekti

• Tykkään
Solle1980
  • Laddar…
Todella, minulle tuli vähän mieli valaa!

Casaloco Casaloco sanoi:
Siisti projekti
Wow, Todella hieno lopputulos, täytyy varmaan tehdä se mustaksi tai ilman väripigmenttiä ulkokeittiöön muuten näkyy pieninkin lika, oletan.

Hei
Ajattelin antaa lyhyen palautteen siitä, miten projektini sujui.
1. Työtasosta tuli 5 metriä pitkä, joten jouduin jakamaan sen kahteen osaan helpomman käsittelyn vuoksi.
2. Älä käytä alumiinia betonissa/sementissä. Alumiini reagoi sementin kanssa ja muodostuu kuplia, betoni kiehuu kuin laava.
Suosittelen käyttämään sementtiä betonin sijaan ja täyteaineena voi käyttää koristekiviä ja murskattuja viinipulloja. :)

Onnea matkaan.

• Tykkään
Rabbithole ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.