Melko uusi täällä, joten toivottavasti kysymys ei ole esitetty väärässä paikassa.
Olen juuri remontoidut ostamani asunnon ja nyt kun olen ostanut sängyn ja painanut sen seinää vasten, huomaan sängyn olevan vino, se on enemmän kuin marginaalista ja minun on siksi löydettävä ratkaisu.
Olen lisäksi ajatellut rakentaa sängynpäädyn suoraan seinään, koska olen ajatellut laittaa piilotetun valaistuksen siihen.
Nyt kysymykseni on, kuinka rakennan sängynpäädyn niin, että siitä tulee suora, vaikka se rakentaakin vinoa seinää vasten?
Rimat ja kipsilevyt ajattelin vain käyttää, jos teillä on ideoita, ne otetaan mielellään vastaan.
Ei säilytystilaa, mutta ehkä joku pienempi hylly/ pistorasia/ siinä. Jos se on 5 cm syvä, niin siihen mahtuu 5 cm hylly, johon voi laittaa pienempiä tavaroita.
Ikealla on todella tyylikkäitä lamppuja, yksi lamppu nimeltä årstid, ajattelen sellaista sängyn kummallekin puolelle, mutta en halua, että sen sähköjohto näkyy, joten jos rakennetaan, voin vetää johdon läpi päädystä.
Jos siitä tulee niin ohut, olisin tehnyt sen MDF:stä ja tukenut jollakin ohuemmalla listalla. Yksi lista kiinnitetty lattiaan seinään (punainen) suuntaisesti. Seinään kaksi pystysuoraa listaa ja yksi vaakasuora listan yläreunassa kiinnitettynä seinään. Sitten ruuvata tai ruuvi/liimata sahatut MDF-palikat listoihin. Ajattelen, että sen pitäisi toimia, kun suuri pysty MDF-levy kohtaa MDF-kannen suoraan ilman listaa.
Jotta sängynpääty olisi rinnakkain vastakkaisen seinän kanssa, olisin vain mitannut niin, että saadaan sama etäisyys seinään ja ottanut siitä lähtökohdan.
Johdon piilottamisesta en tiedä, onko se asennusteknisesti oikein, mutta ymmärrän ajatuksen sen piilottamisesta. Lampussa johto näyttää tulevan esiin alaosassa eikä takana, mikä voisi tehdä siitä hankalampaa piilottaa se hyvin.
Kätkeminen kaapelin koen olevan pienin ongelma juuri nyt.
Vastapäinen seinä on sekin vino, minkä vuoksi minulla ei ole mitään suoraa vertailukohtaa huoneessa.
Mutta luulenpa, että minulla on idea; olen nähnyt, kun lattiaa asennetaan ja seinä on vino, on käytössä etäisyys, noin 5 cm, ja sen päässä on kiinnitettynä lyijykynä.
Kuvittele tikku, tikun toinen pää painetaan vinoa seinää vasten, ja toisessa päässä on kiinnitetty kynä. Vedetään viiva ja seinän vino kulma siirretään lattialautaan, sahataan viivan mukaan ja lauta laitetaan seinää vasten, jolloin lattialaudan sivu on suora ja näin minun ilmeisesti pitää tehdä saadakseni suoran seinän vastapäätä tai jos voin siirtää tämän suoraan päätyyn, pitäisi kyllä onnistua.
Kiitos paljon vastauksesta, nyt minulla on idea, mistä voin aloittaa, toivotaan, että se onnistuu
Ystävällisin terveisin
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.