C
Vaihtoehtoisesti käytät klassisia sargsprintar ja ruuvaat levyn suoraan sivukappaleisiin.
Skeema sargsprinttien ja hylsypulttien käytöstä rakennusprojektissa; erilliset osat viivoilla korostettuina.

• Tykkään
tobbew
  • Laddar…
Kyllä, se käy myös. Halusin välttää näkyviä ruuvinpäitä, mutta sellainen ei ole erityisen ruma.

Joka tapauksessa - olen nyt ostanut nuo tukikulmat IKEA:sta, sekä erittäin lyhyitä ruuveja ("systemskruvar"?), ne jotka tulevat monien heidän tuotteidensa mukana.

Muutaman päivän sisällä minun pitäisi olla testannut. Mutta ensin pitää alemman työtason olla paikoillaan. Se on ensimmäinen askel.

Eräs suunnittelukysymys:

Pitäisikö peitelevyjen
1) yltää tasan työtason yläreunaan
2) vai mennä senttimetrin yli ja muodostaa reuna?
3) päättyä juuri työtason alle, joka lepää peitelevyjen päällä ja siten on pari senttiä pidempi?

Alkuperäinen ideani oli, että niiden tulisi yltää hieman yli, kahdesta syystä:

1) Se muodostaa pienen reunan, joten jos työtasolle laitetaan tavaroita, ehkä on pienempi riski, että ne liukuvat alas (osittain hyvä perustelu, koska ne voivat silti liukua eteenpäin, joka ei ole reunattu).

2) Luulen, että se antaa siistin lopetuksen. Muistaakseni peitelevyjen (IKEAsta) päädyt on maalattu. Silloin leikattu pää asennetaan alas ja siisti puoli ylös. Jos molemmat päät toimitetaan ilman väriä, tämä perustelu ei pidä paikkaansa, ja tapauksessa asettaisin peitelevyn tasan työtason yläreunan kanssa ja hankkisin kulmalistan.

3) Myös koneiden alla on työtaso, joka sijaitsee peitelevyjen välissä (120 cm leveä), mikä tarkoittaa, että jos myös tämä ylempi levy on 120 cm leveä, ne linjautuvat siististi keskenään. Se voi näyttää oudolta, jos ylempi levy lepää peitelevyjen päällä ja on silloin noin 122,6 cm leveä.
Tämä perustelu pätee sekä vaihtoehtoihin 1 että 2.

Mikä teidän mielestä on tyylikkäin tai järkevin vaihtoehto?
Kolme vaihtoehtoista työpöydän sivulevyn asennuskuvaa: 1) Samassa tasossa, 2) Ylittää, 3) Pysähtyy alapuolelle.

Viimeksi muokattu:
Sivut päättyvät luonnollisesti under työtasoon, joten koko komeuden ei tarvitse riippua ruuveissa. Työtaso voi mielellään ulottua muutaman millimetrin yli, niin siitä tulee tyylikkäin. Se, että tavarat pyörivät alas tasolta, voit ratkaista teipillä ja purukumilla.

• Tykkään
tobbew ja 1 muu
  • Laddar…
Ei peitelevyjä tai ylätasoa vielä paikoillaan, aion ensin yrittää hankkia hieman erikoisempaa sokkelia teetettävänä puusepällä, johon ajattelin peitelevyjen asettuvan, jotta siitä tulee yhtenäinen koko huoneen ympäri.

Mutta pesukone ja sen taso ovat ainakin paikoillaan!

16807525_829271077212615_197092223343365132_n.jpg

Lue lisää talon Facebook-sivulta:
https://www.facebook.com/etthundratolvan/posts/829275587212164

Vaihtoehto "leijuvan" työtason kiinnittämiseen, joka on melko työläs:

Rakenna konsolit:

Etsi pystysuorat tukipuut (vähintään 2 kpl) ja poraa 20 mm reiät vähintään 100 mm syvälle seinään.

Osta kaksi 20 mm solidia tankoa/putkiprofiilia, 600 mm pitkät ja yksi lattateräs 30x4x200 mm.

Poraa 20 mm reikä lattateräksen keskelle ja upota ruuvinreiät nurkkiin. Liitä lattateräs tankoon/putkiprofiiliin 100 mm sisään ja hitsaa kiinni.

Asenna konsolit:

Työnnä konsolit seinän reikiin ja ruuvaa kiinni.

Valmistele työtaso:

Käytä jyrsintä, ja jyrsi kaksi (tai niin monta kuin tarvitset) uraa, 500x20 mm ja 20 mm syvät.

Asenna työtaso:

Aseta työtaso paikalleen ja kiinnitä se joko vahvalla liimalla tai ohuemmilla lukituslevyillä, jotka ruuvaat alhaalta kiinni.

Voilà! Leijuva työtaso, joka kestää jonkin verran kuormitusta, riippuen tangon/putkiprofiilin kovuudesta!

• Tykkään
tobbew
  • Laddar…
Minulla on samanlainen kysymys ja toivon, että joku on aktiivinen ketjussa nopeasti.

Aion kiinnittää työtason seinään (kaakeloitu seinä) ja mietin, mitä minun pitäisi käyttää, jotta se kestäisi, jos vauva-2-vuotias makailee työtasolla vaipanvaihdon aikana.

Olen myös miettinyt, että olisi kaappi vesipesualtaan alla.

Vaihtoehtoni ovat:

1. 45x45-puutangot pitkällä sivulla sekä lyhyillä sivuilla.

2. Mäntylista 19x27 pitkällä sivulla sekä lyhyillä sivuilla.

3. Kiinnikkeet Svedbergsiltä https://www.svedbergs.se/products/b...badrumsmobler/vinkelbeslag-tvatt-tork-102634/

Tai IKEA:sta https://www.ikea.com/se/sv/p/fixa-stoedbeslag-foer-baenkskiva-foerzinkad-70274628/

2 takareunassa ja 1 kummallakin lyhyellä sivulla.

Pääasia on, että se kestää lapsen makaamisen sen päällä kuten sanottu.

Kiitollinen vastauksista!

Fulkemisten
Tämä on valitettavasti OT ja todella tylsää. Mutta... haluan todella vahvasti suositella, ettei pidä niin suurta lasta (tai mitään lasta) 90 cm korkeudella lattian yläpuolella vaihtojen aikana. Putoamis- ja vammariskit ovat ehkä pieniä, mutta silti erittäin turhia ottaa.

• Tykkään
TorbjörnD
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten sanoi:
Tämä on valitettavasti OT ja todella tylsää. Mutta... haluan todella vahvasti suositella, että ei pidä niin isoa lasta (tai mitään lasta) 90 cm:n korkeudella lattian yläpuolella vaihtotilanteessa. Riski kaatumisesta ja vahingoista on ehkä pieni, mutta silti todella turha ottaa.
Missä yleensä vaihdat vaippaa lapselle, lattialla?

Fulkemisten
Kyllä, itse asiassa lattialla silloin kun se tapahtui. On liian yleistä, että syntyy päävammoja ja muita ikäviä asioita, kun lapset putoavat hoitopöydältä. Erityisesti sen jälkeen, kun heistä on tullut niin suuria, että he ovat oppineet kääntymään ja pyörimään. Kaikki hyvällä tarkoituksella.

• Tykkään
TorbjörnD
  • Laddar…
M Mikaeland sanoi:
Minulla on samanlainen kysymys ja toivon, että joku on nopeasti aktiivinen ketjussa.

Aion kiinnittää työtason seinään (kaakeliseinään) ja mietin, mitä minun pitäisi käyttää, jotta se kestää vauvan tai 2-vuotiaan makaamisen työtasolla vaipanvaihtoa varten.

Minulla on myös ajatuksia siitä, että allaskaapin alle tulisi kaappi.

Vaihtoehtoni ovat:

1. Rimat 45x45 pitkälle ja lyhyille sivuille.

2. Mäntilista 19x27 pitkälle ja lyhyille sivuille.

3. Kiinnikkeet Svedbergsilta
[linkki]

Tai IKEAsta
[linkki]

2 takana ja 1 kummallakin lyhyellä sivulla.

Tärkeintä on, että sen pitää kestää lapsen makoilu, kuten sanottu.

Kiitollinen vastauksista!
Jos sinulla on seinä sekä takana että kummallakin puolella, mikä tahansa niistä riittää, edellyttäen, että levyn leveys ei ole useita metrejä.

Jos sinulla ei ole seinää kummallakaan puolella, tarvitset konsolin tueksi, kuten alla.
Seinähyllyn valkoinen kulmatuki.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben sanoi:
Jos sinulla on seinä sekä takana että kummallakin puolella, kelpaa luultavasti mikä tahansa niistä, kunhan levyn leveys ei ole useita metrejä.

Jos sinulla ei ole seinää jommallakummalla puolella, tarvitset konsolin tueksi, esimerkiksi alla olevan mukaan.
[kuva]

Kiitos, seinä on takana ja molemmilla puolilla.
Kysyn myös sinulta:
Onko olemassa jotain mittaa sille, kuinka syvällä koolaukset yleensä ovat? Mietin, minkä pituisen ruuvin pitäisi olla, jotta se kiinnittyisi.

Jos sinulla on kaakelia ja kipsilevyä, on todennäköisesti noin 2 cm koolaukseen. Huomioi, että saatat läpäistä kylpyhuoneen vedeneristeen, jos ruuvaat siihen. Jos se nyt on kylpyhuone.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben sanoi:
Jos sinulla on kaakeli ja kipsi, on todennäköisesti n. 2 cm runkoon. Muista, että saatat myös puhkaista vedeneristyksen kylpyhuoneessa, jos ruuvaat siihen. Jos se nyt on kylpyhuone.
Se on oikein, se on pesutupa. Se, että puhkaisee vedeneristyksen, oli hieman kreikkaa minulle, mitä se tarkoittaa?

Ajattelin laittaa silikonia reikään, sitten tulppa ja sitten ruuvata ruuvi, olenko ratkaissut ongelman näin?

Jos alue on märkätila, siinä on yleensä vesieristys laatan takana, ja sen tulisi olla mieluiten tiivis. Silikonin pitäisi riittää hyvin tiivistämiseen pesutuvan seinällä. (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.