Hei!

Olen ostanut kaksi vaatekaappia (ikea pax) mitoiltaan 100x36x236. Seinä on noin 208 cm leveä, joten lasken, että kummallekin puolelle jää 4 cm tila, joka tarvitsee peittää. Ajattelin käyttää olemassa olevaa lattialistaa alhaalla - siirtää nykyistä eteenpäin. Ajattelin käyttää 45x45-kakkosnelospuuta pohjalla. Ylhäällä ajattelin ostaa koristeellisen listan Ikeasta (Bodbyn).

Kysymykseni/pohdintani:
  1. Onko hyvä idea käyttää 45x45-kakkosnelospuuta? Lattialista on 10 cm ja etäisyys lattiasta vaatekaapin oviin on 6,5 cm, joten minun pitää nostaa vaatekaappeja 3,5 cm. Kakkosnelospuu lisää vielä 1 cm, mutta ajattelin, ettei se vaikuta paljonkaan kokonaisvaikutelmaan. Mitä mieltä olette? Tarvitseeko minun kiinnittää vaatekaappi alhaalta kakkosnelospuuhun vai riittääkö, että ne ruuvataan yhteen ja kiinnitetään takaa seinään?
  2. Kuten Ikean vaatekaappi on rakennettu, on syvyyseroa seinien ja alareunan välissä (kohti lattiaa). Tämä aiheuttaa "aukon" vaatekaapin ja lattialistan välille. En tiedä, häiritseekö tämä lopputulosta, kun ovet ovat paikoillaan. Mitä mieltä olette? Jos käyttäisin joustavamman korkuisen alustan, lattialista voisi peittää juuri siihen asti, missä ovi alkaa... mutta 45x45-kakkosnelospuu tuntui niin kätevältä ratkaisulta :)
  3. Mitä ehdottaisitte kauniiksi tavaksi peittää sivut? Ja miten minun pitäisi kiinnittää ne; pitäisikö minun ruuvata kiinteä kakkosnelospuu vaatekaapin sisältä? Pitäisikö minun käyttää peitelautaa tai kipsiä tai jotain muuta? Esimerkki katsomastani peitelauta, ikeasta (240x36)

Valkoinen Ikea Pax -vaatekaappi asennettuna huoneeseen, vieressä lattialista ja 45x45 puupala, värikäs kukkatapetti oikealla, laattalattia.
Tila, johon vaatekaapit tulevat. Vain yksi asennettuna tähän mennessä. Olen laittanut 45x45-kakkosnelospuun pohjalle + lattialista, jonka olin säästänyt, jotta saisin käsityksen miltä se vaikuttaa.

Lattialista ja vaatekaapin alareuna, lista erillään kaapista, näkyy naula ja ruuvi, tiililattia, huomattava rako listan ja kaapin välissä.
"Aukko" lattialistan ja vaatekaapin alareunan välissä

IKEA-garderobi katon koristelista.
Koristeellinen lista ylhäällä.

Suuri kiitos etukäteen kaikille asiantunteville vinkkien antajille! :cool:

• Tykkään
TBohjort
  • Laddar…
Miten kävi Ronny? Olen samassa tilanteessa, olisi kiva nähdä kuva. :)

J jimbomas sanoi:
Miten kävi Ronny? Olen samassa tilanteessa, olisi kiva nähdä kuva. :)
Tältä näyttää lopputulos!

• Valkoinen kaappi, jossa on neljä ovea, puupaneelikatto ja kukallinen tapetti.
  • Tykkään
tobbe9012 ja 11 muuta
  • Laddar…
Todella tyylikästä, kiitos inspiraatiosta!

• Tykkään
Sandra Ebers ja 1 muu
  • Laddar…
Tyylikästä! Tässä on minun pax-rakennelma Pax-kaapin runko asennettuna huoneen nurkkaan, etualalla musta tikapuut ja kulmassa puupalkki. Valkoinen Pax-vaatekaappi, jossa on musta takki henkarissa, avoimet hyllyt ja vaalea puulattia. Valkoinen, siististi asennettu PAX-kaapin sisäänrakennus.

• Tykkään
Stajnich ja 5 muuta
  • Laddar…
Tyylikästä, kiitos kuvasta!

• Tykkään
lodin92 ja 2 muuta
  • Laddar…
Tarvitsen vähän vinkkejä... Miten peitän siististi raon katon reunassa? Se on 18-22 mm, koska katto ei ole täysin suora. Vaatekaappi seisoo 10 mm OSB-levyn päällä, jotta saan lattialistat haluamaani korkeuteen, mutta voin poistaa sen, jos lisää tila katossa helpottaa, tuntuu helpommalta ratkaista lattialista.

Olen miettinyt varjolista 43, mutta ehkä on olemassa parempi ehdotus?

Tietääkö joku, kuinka korkealle Ikea Pax -ovet menevät? Tavalliset ovet. Ovatko ne samalla tasolla kuin katon tai vaatekaapin seinän kanssa? En ole ostanut ovia vielä, joten en voi testata itse.

• Puiset vaatekaapit, yläosa näkyy katon alla. Vaalea katto, epätasainen rako välissä. Pienet kiinnikkeet kaappien sisällä.
J jimbomas sanoi:
Tarvitsen vähän vinkkejä... Miten peitän parhaiten raon katon luona? Se on 18-22 mm, koska katto ei ole täysin suora. Vaatekaappi seisoo 10 mm OSB:llä saadakseni lattialistan oikealle korkeudelle kuten haluan, mutta voin poistaa sen, jos ylimääräinen tila helpottaa katon kohdalla, tuntuu helpommalta ratkaista lattialista.

Olen harkinnut varjolistaa 43, mutta onko ehkä joku parempi ehdotus?

Tietääkö kukaan kuinka korkealle Ikea Paxin ovet menevät? Tavalliset ovet. Ovatko ne samalla tasolla kuin katon tai kaapin seinän kanssa? En ole vielä ostanut ovia, joten en voi itse kokeilla.
Kun ovet ovat paikoillaan, huomaat raon olevan erittäin vähäinen, mutta jos haluaa sen viimeistellyn ilmeen, on tietysti hyvä tehdä jotain lisää.

Minulla oli vähän peitelevyä (Ikea FÖRBÄTTRA jäljellä), jonka mittasin ja sahasin sopivaksi. Se ei ole kiinni kuvassa, joten ei näytä optimaaliselta. Ajattelin mahdollisesti saumata vähän, jotta siitä tulee vielä parempi.

• Valkoinen vaatekaappi, jossa on neljä ovea. Oikealla puolella seisoo pölynimuri. Huoneen seinä on vaalea ja katto valkoinen.
  • Tykkään
jimbomas
  • Laddar…
Joo, ehkä se ei näy niin paljon, mutta minä, joka tiedän sen, tulen häiriintymään siitä, plus en halua mitään pölyhyllyä sinne ylös. :p

Kiitos vinkistä! Rakennan ne varmaan niin kuin ne nyt ovat, ja sitten voi laittaa jotain sopivaa kun aika koittaa. Sen pitäisi kai onnistua jollain tavalla kuitenkin. Toinen idea oli asettaa lista pystypuiden väliin, jotka tulevat olemaan kummallakin puolella, ja sitten sama kummallekin pitkälle sivulle kehystämään sitä vähän, ehkä siitä tulee hyvä. En ole tarpeeksi kärsivällinen leikkaamaan kipsilevyä aivan suoraksi kaappia vasten, joten on varmaan paras laittaa pieni lista sinne.

R Ronny68 sanoi:
Hei!

Olen ostanut kaksi vaatekaappia (ikea pax), joiden mitat ovat 100x36x236. Seinän leveys on noin 208 cm, joten arvioin, että tarvitsen 4 cm tilan kummallekin puolelle, joka on peitettävä. Ajattelin käyttää alhaalla olemassa olevaa lattialistaa - siirtämällä sitä eteenpäin. Ajattelin käyttää 45x45 karmeja pohjana. Ylhäältä ajattelin ostaa dekore-listan Ikeasta (Bodbyn).

Kysymykseni/mietintäni:
  1. Onko 45x45-karmit hyvä idea? Lattialista on 10 cm ja etäisyys lattialta vaatekaapin oviin on 6,5 cm, joten minun täytyy nostaa vaatekaappeja 3,5 cm. Karmi tuo lisäksi vielä 1 cm, mutta ajattelen ettei se paljon vaikuta vaikutelmaan. Mitä mieltä olet? Tarvitsenko kiinnittää vaatekaapin karmiin alareunassa vai riittääkö, että ne ruuvataan yhteen valmiiksi ja kiinnitetään takaa seinään?
  2. Ikean vaatekaapin rakenteen vuoksi on syvyysero seinien ja peitelevyn välillä alareunassa (lattian suuntaan). Tämä aiheuttaa "reiän" lattialistan ja vaatekaapin välille. En tiedä, tuleeko tämä häiritsemään lopputuloksessa, kun ovet ovat paikalla. Mitä mieltä olet? Jos käytettäisiin tarkemmin sovitettua korkeutta alapuolella, lattialista voisi peittää juuri oven alun... mutta 45x45-karmi tuntui niin näppärältä ratkaisulta :)
  3. Mitä ehdottaisit, jotta peittäisin sivut tyylikkäästi? Ja kuinka ne tulisi kiinnittää; pitäisikö kiinnittää karmi vaatekaapin sisäpuolelta? Pitäisikö käyttää peitesivua tai kipsiä, tai jotain muuta? Esimerkki peitesivusta, jota olen katsellut, ikeasta (240x36)

[kuva]
Tila, jossa vaatekaapien tulisi seisoa. Vain yksi on koottu tähän mennessä. Olen laittanut paikalle 45x45 karmit pohjalle + yhden ylimääräisen lattialistan saadakseni käsityksen siitä, miltä se näyttää.

[kuva]
"Aukko" lattialistan ja vaatekaapin alareunan välissä

[kuva]
Dekorelista ylhäällä.

Suurkiitokset etukäteen kaikille osaaville vinkkaajille siellä! :cool:
Miten sait poistettua aukon lattialistan ja vaatekaapin välillä?

TBohjort TBohjort sanoi:
Miten sait poistettua raon jalkalistan ja vaatekaapin väliltä?
Sahasin pois hieman kaapiston seinien ulkonevasta reunasta. Silloin jalkalista asettui kauniisti kaappia vasten :)

• Tykkään
TBohjort
  • Laddar…
K Kanin sanoi:
Tyylikäs! Tässä on minun pax-sisäänrakennus[kuva] [kuva] [kuva]
Hei! Aion rakentaa samanlaisen pax vaatekaapin, ja olen hieman utelias siitä, miten teit listat ja passbitin sekä miten kiinnitit ne seinään/vaatekaappiin? Onko sinulla oikealla puolella peittolevy vai onko se vaatekaapin sivu (näyttää olevan hieman erisävyinen)?

• Tykkään
DrDim
  • Laddar…
R Ronny68 sanoi:
.....
[kuva]
Deckorlist upptill.
Hej Ronny,
Miten olet rakentanut/kiinnittänyt koristelistan ylhäällä? Onko siinä peitelevy päällä vai onko se kuin rinkula?

P panzerkin sanoi:
Hei!
Aion asentaa samanlaisen pax kaapin, ja olen hieman utelias kuinka teit listat ja täytepalan sekä kuinka kiinnitit ne seinään/kaappiin? Onko oikealla puolella peitelevy vai onko se kaapin sivu (näyttää olevan hieman eri sävyinen).
Hei,
Valkoinen vaatekaappi kiinnitettynä seinään, yläosassa puisia paaluja. Kaapin sisällä porakone. Oikealla maalattu kipsilevy.
Kiinnitin kaapin seinään, se on kuvassa pystysuorassa, seinä on vino (kiilasin sen suoraksi ennen kuin ruuvasin sen kiinni. Sitten laitoin kiiloja, kuten näet kuvassa, jotta olisi jotain mihin kiinnittää kipsilevyä. Oikealla on kaapin sivu, ylhäällä maalasin kipsilevyn, sen vuoksi sävyero.

• Tykkään
Matilda_j86 ja 1 muu
  • Laddar…
P panzerkin sanoi:
Hej Ronny,
Miten olet rakentanut/kiinnittänyt koristelistan ylhäällä? Onko se päällislevy vai onko se kuin rink?
Se on kuin reunus. Valmis lista Ikeasta, joka ruuvattiin ylhäältä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.