Yksinkertainen autotallin rakentaminen pulpettikatolla ja harjakatolla. Kuuluu melko moderniin asuintaloon, jossa on melko moderni ulkonäkö. Nyt pitäisi verhoilla sisäseinät, ja minun on vaikea päättää, mitä valita. Puupaneelilla verhoaminen houkuttelee, sillä se on kestävä ja helppo ripustaa kevyitä asioita, ja vältyt kipsilevyjen tasoittamiselta, jotka ovat kuitenkin herkkiä. Paneelin tyyppiä on kuitenkin vaikea valita, viistopontti, sileäpontti, erilaiset raot siellä täällä. Näyttää myös siltä, että käsitteet voivat olla hämmentäviä jopa puutavaran myyjille. Sileäpontti tarkoittaa, että lauta on höylätty sileäksi, mutta päätypontti tarkoittaa, että pää on "pontattu", mutta eikö pontti ole laudan tyyppi? Vai onko pontti myös synonyymi uralle ja kielelle? Joka tapauksessa haluan saada siistin lopputuloksen enkä halua mökki- tai saunatunnelmaa, ja minun on hieman vaikea päättää, mikä puupaneeli pitäisi valita. Onko teillä vinkkejä? Tai onko teillä ihan muita ideoita seinien verhoilusta? Mietin vähän mdf:ää puujäljitelmänä, mutta se ei ilmeisesti ole edes halvempi, joten olen melkein hylännyt sen kokonaan.
Laitoin OSB+6mm remonttikipsiä autotalliin, jonka juuri osittain remontoin. Maalasin suoraan kipsilevyille. Mutta minulla oli melko alhaiset vaatimukset viimeistelyn suhteen ja maalattu kipsi laudan päällä on ollut siellä aikaisemminkin.
Asensin OSB+6mm korjauskipsilevyt autotalliin, jonka juuri osittain remontoisin. Maalasin suoraan kipsilevyille. Mutta minulla oli melko matalat vaatimukset viimeistelyn suhteen, ja maalattu kipsi lautaseinän päällä on se, mikä siellä oli aiemmin.
Tyylikäs, vahva, ilman viimeistelyä ja ilman tasoitusta. Vaikea yhtälö, tässä on ehdotukseni:
Pystysuora osb. Vaakasuora kipsi 900mm, maalataan pestävällä maalilla. Lauta saumojen ja keskinaularivin kohdalla. Lauda voi olla viistoon sahattu yläreunasta, jolloin "French cleat" -tyyppinen ripustus voidaan käyttää.
Miksi ette ole positiivisia sen suhteen, että laittaisitte puupaneelia, maalattua tai valkovahattua, tyyppiä?
Olen positiivinen puupaneelin suhteen, en uskonut että vinkit tavallisesta sahanpurusta tai raakalautasta sopisivat jollekin, joka miettii mdf:n käyttöä.
Olen positiivinen puupaneelista, en uskonut että vinkit tavallisesta hienosahatusta puutavarasta tai ponttilaudoituksesta sopisivat jollekulle joka miettii mdf:n käyttöä
En tarkoita tietenkään ponttilaudoitusta tai hienosahattua, mutta sileä pontti ja vastaavat sisäseinäkäyttöön tarkoitetut. Haluaisin mielelläni vinkkejä siitä, millaista paneelia pitäisi valita, jotta se näyttäisi melko modernilta ja tyylikkäältä eikä saunalta.
Kattopaneeli sitten? Kuten Moelven Regina 60*120cm koossa? Siihen ei varmaan voi ripustaa mitään.
Tai miksi ei parkettilattia, jolloin saat paljon värejä ja kuvioita valittavaksi. Minulla on itse valkovahattu yksisauvainen saarniparketti tehosteseinänä portaikossa ja patterien takana.
Valkoinen V-paneeli leveimmässä koossa toimii varmasti, muut kapeammat tai isommilla korostetuilla saumoilla voivat näyttää saunalta.
Vaneri on moderni, tyylikäs ja helppo kiinnittää asioita siihen, lisäksi sen voi maalata erinomaisesti, jos niin halutaan (mutta vaneri ei ole tarpeeksi hieno TS:lle)
Vaneri on moderni, tyylikäs ja helppo kiinnittää asioita siihen, lisäksi senhän voi erinomaisesti maalata jos haluaa (mutta vaneri ei ole tarpeeksi hieno TS:lle)
Helvetti sentään, kuinka herkkänahkainen oletkaan. Poistu ystävällisesti ketjustani, sillä et todellakaan anna mitään lisäarvoa.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.