Hei!

Aion rakentaa talousrakennuksen ja minulla on muutamia kysymyksiä liittyen sen kehikkoon. Minulla on olemassa oleva rakennus, jota aion jäljitellä. Uusi tulee olemaan pienempi eikä siinä ole portteja rakennuksen pitkällä sivulla.

Kysymykset, joihin pohdin vastausta, ovat:

Kun kehyksen lyhyt sivu kuvaa mukaan rakentuu erittäin korkeaksi ilman päätykappaletta, rakennetaanko nämä paikalleen, eli asennetaan yksi kerrallaan ja naulataan kiinni? Vai rakennetaanko ensin maassa ja nostetaan paikalleen?

Nyt olen ajatellut laittaa kolme metriä leveän portin lyhyelle sivulle, miten teen kehikon sen ympärille? Ovatko kattotuolien kuormat kuitenkin pitkien sivujen kannatettavana, joten lyhyen sivun ei tarvitse kestää paljon kantavuutta, arvelisin? Sama lyhyt sivu, johon portti tulee, tulee myös sisältämään suuremman oven vintille heinien säilytystä varten. Joten kuvassa näkyvän kaltainen kehikko on vaikea toteuttaa, onko se ongelma teidän mielestänne?

Rakenteilla olevan rakennuksen puurunko pihaympäristössä, jossa pystysuoria ja poikittaisia tukipuita; vaalea alusta näkyvissä.

Tässä on nopea kuva siitä, miltä lyhyt sivu on tarkoitus näyttää,
Kuvassa on talon lyhyt sivu, jossa on suorakaiteen muotoinen ovi ja neliön muotoinen ikkuna kolmion muotoisessa katon päädyssä.

Päätyseinät eivät kanna paljon pystysuuntaista kuormaa, mutta ovat hyödyllisiä rungon vakauttamisessa eli tuulikuormassa, jos ei ole sisäisiä seiniä, jotka ovat yhdensuuntaisia päätyseinien kanssa. Esimerkiksi autotalli, jossa on ovi päätyseinällä, voi kokea vakautusongelmia ilman sisäisiä poikittaisseiniä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.