5 830 lukukertaa ·
6 vastausta
6k lukukertaa
6 vastausta
Vinkkejä hyvistä rakennustekniikan kirjoista?
Aion ryhtyä tekemään pientä remonttia kotona. Seinien purkaminen on jo tehty. Se oli helppoa.
Nyt on aika rakentaa uusia seiniä, ja osa niistä tulee olemaan märkätilojen seiniä. Sinne meidän täytyy myös luoda kallistus lattiakaivoihin jne. Nyt etsin hyviä kirjoja, joissa kuvataan kaikki välttämättömät vaiheet ja kerrokset, joista seinän/lattian tulee koostua. Rakentaminen itsessään ei ole niin vaikeaa, mutta minun on vaikea löytää kaikkea, mitä pitäisi sisällyttää (ja missä järjestyksessä).
Kiitos etukäteen!
Kiitos etukäteen!
Siksi olemme kaikki tällä foorumilla. Silloin sinun ei tarvitse ostaa kalliita vanhentuneita kirjoja. Kysy vain niin autamme toisiamme! Ps koskien märkätilojen seiniä tulee uusia sääntöjä kesällä, kuten olet ehkä nähnyt. Katso muuten www.bkr.se
Kiitos! Se kuulosti luottamusta herättävältä. Jospa kaikki olisivat kuin sinä.fef sanoi:
Etsin nyt eniten, miten luodaan mahdollisimman hyvä alusta hyvälle märkätilalle, kun rakennetaan seiniä (ja lattiaa). Vedeneristykset jne. täytyy varmaan palkata ammattilainen tekemään, jos ei vakuutusyhtiön kanssa halua ongelmia. Huomasin, että ei pitäisi käyttää kartongilla päällystettyjä kipsilevyjä. Mitä käytetään sen sijaan ja onko muuten 'vain' rakennettava kuten tavallinen seinä (paitsi lisävahvistukset laattoja ja mahdollisesti pesuallasta varten)?
Suosittelisin "Husets ABC". Siitä on jo hetki, kun selailin sitä, mutta muistaakseni siinä on suurin osa mukana ja helposti kuvattu tavalla ilman, että tuntee itseään tyhmäksi ;-)
https://shop.byggahus.se/collections/bocker
https://shop.byggahus.se/collections/bocker
Vakuutusyhtiöni folksamin mukaan voi tehdä myös vesieristeen itse, kunhan se on ammattilaismaisesti tehty, eli että otat selvää ja tiedät, mitä teet. Se ei ole niin vaikeaa kuin miltä se kuulostaa. Kuitenkin säännöt vesieristeistä sekä kartongilla päällystetystä kipsistä kylpyhuoneissa muuttuvat tänä kesänä. Lue ketjut foorumilla kylpyhuoneista sekä valmistajien asennusohjeet ja www.bkr.se. Riippumatta siitä, mitä levyjä ja vesieristeitä käytät, uskon, että menestyksen avain on olla huolellinen. Anna sille aikaa ja opettele kunnolla, niin vältät kalliin ja kiireisen yrityksen palkkaamisen, joka ei aina tee hyvää työtä.
Jos löydät jonkun, joka vaikuttaa asiantuntevalta foorumilla, lähetä hänelle yksityisviesti ja kysy, voitko saada vähän apua. Silloin et jää jälkijunaan. Hän, joka saa viestin, saa tilaisuuden loistaa hieman, ja se on aina hauskaa!
Kiitos kaikista vinkeistä.
Aion heti tutustua kirjaan tarkemmin. Kyllä, uskon, että sen voisi tehdä itse, jos vain tietäisin kaikki vaiheet ja kuulostaa siltä, että kirja voi antaa hyvän käsityksen siitä. Minulla on erikoinen taipumus tarkkuuteen, joten siltä osin tunnen olevani varma.
Aion kokeilla PM-nappulaa seuraavalla kerralla myös. Täällä on monia, jotka voisivat päästä loistamaan hieman. 
Klikkaa tästä vastataksesi