2 950 lukukertaa ·
18 vastausta
3k lukukertaa
18 vastausta
Mikä lattiamateriaali ullakkotilaan
Sivu 1 / 2
Hei!
Minun autotallin vintillä tulee olemaan varasto sekä harrastetila.
Siinä tulee olemaan ulkopuolinen porras päädyssä.
Mietin lattialevyjen asentamista, mutta lumikasat ja loska voivat kastella ne, eivätkä lattialevyt ehkä kestä sitä?
Voisiko olla parempi asentaa raakalauta lattiaan? Kestääkö se vettä paremmin?
Kattotuolit on asennettu cc600:aan, kuten tavalliset lattiahirret siis
Minun autotallin vintillä tulee olemaan varasto sekä harrastetila.
Siinä tulee olemaan ulkopuolinen porras päädyssä.
Mietin lattialevyjen asentamista, mutta lumikasat ja loska voivat kastella ne, eivätkä lattialevyt ehkä kestä sitä?
Voisiko olla parempi asentaa raakalauta lattiaan? Kestääkö se vettä paremmin?
Kattotuolit on asennettu cc600:aan, kuten tavalliset lattiahirret siis
Harrastetilan on oltava lämmitetty tulevaisuudessa, mutta varaston on oltava kylmä.
Mutta haluan ajaa samaa lattiaa koko ajan....
Onko se siis raakapontti?
Mutta haluan ajaa samaa lattiaa koko ajan....
Onko se siis raakapontti?
Råspont siis? Vai löytää muita vaihtoehtoja?
Riippuu siitä, kuinka paljon haluat käyttää rahaa. Råspont käy hyvin, jos kyseessä on varasto. Tai painamaton puutavara, joka vastaa trall 34x145, tarjoaa hieman enemmän vakautta, jos aiot säilyttää raskaita tavaroita, joita aiot vetää usein sisään ja ulos varastosta.
Kuinka paljon lunta ja sohjoa tulee sisään? Golvspån kestää vähän vettä. Voit myös maalata sen, niin se kestää vielä paremmin.
Olen laittanut lattian sekä spånista että råspontista, ja mielestäni spånista tuli paljon parempi lattia.
Lämpötila muuttuu todella paljon ullakolla, samoin kuin puun kosteuspitoisuus. Råspont liikkuu niin paljon, että se irtoaa paikoitellen.
Olen laittanut lattian sekä spånista että råspontista, ja mielestäni spånista tuli paljon parempi lattia.
Lämpötila muuttuu todella paljon ullakolla, samoin kuin puun kosteuspitoisuus. Råspont liikkuu niin paljon, että se irtoaa paikoitellen.
Eikö pontattu puutavara tule vakaampaa kuin trall, vaikka se onkin paksumpi?Vanbeasten sanoi:
Se on vain lunta ja loskaa, joka tulee kenkien mukana sisään... Suunnilleen kuin tavallisessa kuistissa, mutta paljon harvemmin...andersmc sanoi:Kuinka paljon lunta ja loskaa sinne tulee? Lattialastulevy kestää vähän vettä. Voit myös maalata sen, jolloin siitä tulee vielä kestävämpi.
Olen asentanut sekä lastulevy- että raakaponttilattioita ja mielestäni lastulevy oli paljon parempi lattia.
Lämpötila muuttuu hyvin paljon ullakolla, samoin kuin puun kosteusprosentti. Raakapontti liikkuu niin paljon, että se rakoilee tietyissä paikoissa.
Voisi maalata osan oven sisäpuolella tai laittaa jonkin maton... Tai miksei halpa laminaattilattiakin?
summa summarun, golvspån!
Linkki yllä olevaan Byggmaxin lattiaan. Käytännössä 100-120 kr/m² plus työ.
Kosteudenkestävä lattiahiokilevy toimii luultavasti myös, mutta on kalliimpi, maksaa 150 kr/m² verrattuna tavalliseen lattiahiokilevyyn, joka maksaa 90 kr/m².
Raakapontin hinta on noin 60-75 kr/m².
Olisin valinnut mäntylattian. Hiukan enemmän työtä kuin lattiahiokilevyn kanssa, mutta kuitenkin oikea lattia.
Kosteudenkestävä lattiahiokilevy toimii luultavasti myös, mutta on kalliimpi, maksaa 150 kr/m² verrattuna tavalliseen lattiahiokilevyyn, joka maksaa 90 kr/m².
Raakapontin hinta on noin 60-75 kr/m².
Olisin valinnut mäntylattian. Hiukan enemmän työtä kuin lattiahiokilevyn kanssa, mutta kuitenkin oikea lattia.
tarkoitatko, että voi asentaa mäntylattian suoraan kattokannattimien päälle? tuntui vähän heikolta siihen... 15mm.??