Käsinhioi niin, että syntyy kauhea määrä hiontapölyä, ja se käy vähintään yhtä nopeasti kuin koneella ja on helpompaa tuntea jälkikäteen, kun siitä tulee hyvä.
Abranet on hyvä pölylle, mutta ei mielestäni anna niin hienoa pintaa, mutta ehkä sillä ei ole väliä kipsille. Sitten on saatavilla pölynimuri liitäntä eksenterihiomakoneille. Ainakin minun vihreäni Boschille, jonka numeroita en muista ulkoa, mutta kannattaa katsoa sinisestä valikoimasta.
Käsinhionta ilman pölynimuria ei ole mitään, mitä ainakaan haluaisin suositella.
Abranet ja Giraff ovat hyviä välineitä, mutta ehkä hieman kapeita käyttöalueissaan.
Itse käytän yhdellä kädellä pidettävää epäkeskohiomakonetta nimeltään Festool ETS125, joka on kytketty pölynimuriin. Olen kokeillut aiemmin kahden käden otteella, mutta se ei anna samaa tunnetta.
Eikö tämä olekin vähän liian monimutkaista nyt? Tämä käy hyvin. Puhumme yhdestä huoneesta jos ymmärrän oikein.
Väärinajattelu, Yksi huone nyt ja monia lisää tulevaisuudessa... Miksi sitten aloittaa tasoitushiontaura olemalla huoneessa, jossa sekä sinä itse että koko huone on peitetty hiomapölyllä?