Onko joku joka voi nähdä mikä bitsi sopii tähän golvaruuville?

• Lähikuva puulattian välissä olevasta ruuvista.
Vaikea nähdä, mutta nelikulmainen pala voi sopia.

Muokkaus: kakkonen siihen. :o)

Rickard.
Minun mielestäni se näyttää myös neliöltä, Robertson on niiden nimi. Upea keksintö, joka ei koskaan tullut isoksi (alkuperäismaan Kanadan ulkopuolella) ja tänään täysin torxin syrjäyttämä.

Onko tavallisessa rakennustarvikeliikkeessä, vai?

Rickard.
nimhed nimhed sanoi:
Löytyy tavallisesta rakennustarvikekaupasta, vai?
Kyllä, niitä on yleensä saatavilla myös hieman isommissa tavallisissa bittilaatikoissa.

lärjungen
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Mielestäni se näyttää myös neliöltä, niitä kutsutaan Robertsoniksi. Upea keksintö, joka ei koskaan noussut suureksi (alkuperämaan Kanadan ulkopuolella) ja on nykyään täysin korvattu torxilla.
Kuitenkin sitä sovelletaan jostain käsittämättömästä syystä useisiin ikkunapeltilistan ruuveihin ja joihinkin lattiaruuveihin. Täysin arvoton minun mielestäni. Bitit/ruuvi kuluvat todella nopeasti verrattuna torxiin ja on hankalaa asentaa kokonainen mäntylattia sillä tavalla. Lisäksi bittiä ei tule mukana, kun esimerkiksi ostaa ikkunalistan ruuveja, ja huomaa sen vasta kotiin (tai rakennustyömaalle) saavuttuaan, silloin on pulassa. Ainakin jos asuu maalla kuten minä ja on pitkä matka kaupunkiin. Nyt minulla on aina sellainen mukana, sillä koskaan ei tiedä, milloin ne ilmestyvät.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
lärjungen
Ja siinä on myös pari eri kokoa, joten jos olet epävarma, osta molemmat.

Rickard.
lärjungen apelton sanoi:
Kuitenkin sitä käytetään jostain käsittämättömästä syystä sekä useissa erilaisissa ikkunapeltiliitosruuveissa että eräissä lattiakruuvien tyypeissä. Täysin arvoton, jos minulta kysytään. Bitsit/ruuvit kuluvat erittäin nopeasti verrattuna torxiin, ja on hankalaa asentaa kokonainen mäntylattia sillä tavalla. Lisäksi bitsit eivät tule mukana, kun ostaa esimerkiksi ikkunapeltiliitosruuveja, ja jos huomaa sen vasta kotiin päästyään (tai rakennustyömaalle), on jo pulassa. Ainakin jos asuu maalla kuten minä ja asuinalueelta on pitkä matka kaupunkiin. Nyt minulla on aina sellainen mukana, koska ikinä ei tiedä, milloin ne tulevat vastaan.
Nyt kun ketju on valmis, en häpeä heittää vähän ajatuksia ilmaan. Verrata sitä torxiin on todella epäoikeudenmukaista, sillä se keksittiin ennen tähteä ja tulisi siksi verrata ura- ja mahdollisesti PH-ruuveihin, jolloin se on mahtava.

Olet totta kai täysin oikeassa, että se ilmestyy silloin, kun sitä vähiten odottaa. Minulla on muisto betoniruuvista R:llä, täysin mahdotonta ruuvata, koska tarvitaan paljon voimaa ruuvien kiinnittämiseen; nykyään se on t30. Se oli luultavasti myös silloin, kun siv oli ainoa iskuporakone. Eikä kukaan oikein tiennyt niiden tarkoitusta.

Ostaessasi bleckskruvin Bevegosta, saat aina mukaan bitsin.

lärjungen
nimhed nimhed sanoi:
Voi ei, minun on vaikea löytää enemmän kuin yksi koko

[linkki]
[linkki]
[linkki]
Ok, se on varmaan yleisin siinä tapauksessa. Olin bolist-kaupassa pari vuotta sitten ja siellä oli kaksi lajia. Tietysti onnistuin valitsemaan väärin silloin. Olin tyhmänpihi ja otin riskin :p

lärjungen
henrikpåhöjden henrikpåhöjden sanoi:
Josostat ostaa Bevegolta pelliruuvin, niin saat aina mukaan bitsin
On kyllä sellaisia, jotka myyvät bitsin kanssa. Olen kuitenkin kohdannut useita merkkejä, jotka ovat armottomia eivätkä sisällytä sitä.

Rickard.
Biltemalla on joku setti eri kokoisia, en tosin suosittele biltemapalasia mutta. Itselläni on jokin lunasetti, jossa on 2 tai 3 erilaista.

• Tykkään
lärjungen
  • Laddar…
lärjungen
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Nyt, kun ketju on valmis, en häpeä ollenkaan ideoideni jakamista. Sen vertaaminen torxiin on todella epäreilua, koska tämä keksittiin ennen tähteä ja tulisi siksi vertailla ura- ja mahdollisesti PH-ruuveihin, jolloin se on upea.

Olet tietenkin aivan oikeassa siitä, että se ilmestyy, kun sitä vähiten odottaa. Muistan joskus betoniruuvin R:llä, täysin mahdoton kiertää sisään, koska se vaatii melko paljon voimaa ruuvien kiertämiseen, niitä on tänään t30. Se taisi myös olla silloin, kun pas mikä oli ainoa iskuväännin. Eikä kukaan oikein tiennyt niiden tarkoitusta
Olen samaa mieltä kanssasi. En oikein ymmärrä, miksi tänään, kun elämme torx-aikaa, edelleen valmistetaan ruuveja nelikulmavääntimille. Enkä myöskään ymmärrä, miksi kipsilevyruuvit ja monet lastulevyruuvit tehtäisiin PH2-versiona. Johtuuko se siitä, että PH2 on edelleen niin yleinen? Vai onko muita etuja, joita en ole ymmärtänyt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.