5 381 lukukertaa ·
16 vastausta
5k lukukertaa
16 vastausta
Viistokatto, riittääkö 14x120mm eristeen pitämiseen cc120-välillä?
Sivu 1 / 2
Kuten otsikko kuuluu, mietin, riittääkö sisäpaneeli 14x120 pitämään eristeen paikoillaan meidän vinokaton. En ole päättänyt, pitäisikö minun puhaltaa sisään puhallusvilla vai asentaa eristyslevyt. Eristepaksuus tulee olemaan 30cm.
Ei haluaisi, että katto notkuu sisäänpäin.
Ystävällisin terveisin,
Tobias
Ei haluaisi, että katto notkuu sisäänpäin.
Ystävällisin terveisin,
Tobias
Mikä CC tulee kunkin laudan väliin. Sitten riippuu siitä, kuinka tiukasti ne ruiskuttavat irtoeristettä. Siinä on suuri puristusvoima, jos se pakataan tiukasti, ja silloin 14*120 saattaa olla heikko. CC 30 on vaatimus, jos muistan oikein, ja itse suosittelisin 28*70 niin se kestää myös painavamman esineen, kuten raskaan lampun, ripustamisen.
Jerk ajattelee harva, koska nämä ovat yleensä 28x70, jotka asetetaan cc30.
Ilman tietoa, mutta olen kuitenkin sisustanut ullakon harvalla ja kipsillä, joten tuntuu spontaanisti, että 14x120 on hieman heikko.
Ilman tietoa, mutta olen kuitenkin sisustanut ullakon harvalla ja kipsillä, joten tuntuu spontaanisti, että 14x120 on hieman heikko.
Mhmm.. en ollut aikomuksena käyttää lainkaan harvarimoja. Vain täysin peittävä paneeli!
Tähän asti sisäpuolella kattotuoleissa on ollut vain täysin peittävä raakalauta ja sitten 1 tretex levy. Ei harvarimoja pitämässä eristystä siellä.. tarvitaanko niitä?
Tähän asti sisäpuolella kattotuoleissa on ollut vain täysin peittävä raakalauta ja sitten 1 tretex levy. Ei harvarimoja pitämässä eristystä siellä.. tarvitaanko niitä?
Voit ottaa tavallista kalastuslankaa ja kiristää sitä ensimmäiseen kattotuoliin tavallisilla puristimilla koko talon läpi. Ja käännetään. Niin että esimerkiksi 20 cm jää jokaisen langan väliin. Laitat is6leringin. Rakennat seuraavalle 145 mm säännölle. Kiristät langan. Is6lering. Muovi. Paneeli...
Jos asennat harvan, voit asettaa paneelin toiseen suuntaan, kohti harjaa. On melko hankalaa saada eristys paikalleen, jos täytyy olla varovainen ja pitää silmällä naruja ja ikääntymistä kestävää muovia.
1) muovi/tuulenpitävä kudos (tarkista eristyksen valmistajalta)
2) harva
3) Ruiskuta eristys
4) Vedä sähköjä (ehkä toimii ennen ruiskutusta myös)
5) paneeli
Miten ratkaiset ilmanvälin ulkokatetta vasten, oletan että se on jo olemassa.
Jos aiot ruiskuttaa, on tärkeää, että räystäs on myös tiivis.
2) harva
3) Ruiskuta eristys
4) Vedä sähköjä (ehkä toimii ennen ruiskutusta myös)
5) paneeli
Miten ratkaiset ilmanvälin ulkokatetta vasten, oletan että se on jo olemassa.
Jos aiot ruiskuttaa, on tärkeää, että räystäs on myös tiivis.