Har en liten fundering som jag hoppas på att någon kan svara på.
Jag tänkte skarva på plaströret på metallröret under markytan istället för som nu, halvvägs ovanför. I samband med detta får jag sätta en renslucka en bit upp då den idag är svårtillgänglig.
Rören såg fräscha ut vid inspektion och pga nivåskillnader i källaren orkar jag inte bila en meter ner i marken.
Bör väl vara en tämligen simpel manöver att göra själv? Eller bör man ta in en rörmokare?
Hur har ni kapat metallrören? Är det vinkelkap som gäller?
Hankalaa ja työlästä on paljastaa putki. Kairata, kaivaa, purkaa jne., kunnes pääset suoraan osaan valurautaputkea, jota voit käyttää. Vai onko maassa betonia? Onko se maa vai välikatto, mitä näemme?
Kiitos vastauksesta! Se on puhdasta betonia. Onneksi näyttävät jättäneen hieman ilmaa, luultavasti voidakseen käyttää rensluckan.
Mutta sitten vain käsisaha ja jatkaa eteenpäin?
Kiitos vastauksesta! Se on pelkkää betonia. Onneksi vaikuttaa siltä, että he ovat jättäneet vähän ilmaa, luultavasti voidakseen käyttää tarkastusluukkua.
Mutta sitten vain kulmahiomakoneella ja liittämällä?
Juuri niin. Vaihdoin viemärin puutarhassa viikko sitten ja olin niin onnekas, että betoniputket katkesivat melko suoriksi sattumalta. Sitten työnsin muoviputken siihen ja tiivistin betonilla. Mutta silloin on tärkeää, että 110 mm muoviputkesi ulkohalkaisija on pienempi kuin betoniputken sisähalkaisija.
Ylävirtaan jouduin käyttämään kumista liitintä saadakseni betoniputkeni, jonka sisähalkaisija oli 4 tuumaa (100 mm) ja ulkohalkaisija noin 135 mm, toimimaan 110 mm muovin kanssa. Se oli tämä:
Nyt olen ajanut ylös saadakseni hieman enemmän tilaa.
Pitäisikö minun yksinkertaisesti katkaista rensluckan alta, ostaa pala putkea ja käyttää uudelleen liitinhylsyä ja valaa kaikki uudestaan?
Nyt olen pilkkonut ylös saadakseni hieman enemmän tilaa.
Pitäisikö minun yksinkertaisesti katkaista puhdistusluukun alapuolelta, ostaa pala putkea ja käyttää uudelleen liitospäätettä ja valaa kaikki uudelleen?
[kuva]
Tässä on vaikeus päästä käsiksi johonkin, jotta voi katkaista valurautaputken. Kulmahiomakone tai pistosaha on vaikea saada reikään aikaansaamaan suoraa leikkausta.
Sen lisäksi se on helppoa, aivan kuten Claes kuvailee, että vapauttaminen sopivaan kohtaan on työlästä ja likaista. Liitos on helppo.