Y
Haluaisin siirtää antennikaapelia, tämä ulkoseinässä. Sisäpuolella en tiedä, haluanko irrottaa levyä... mutta mitä vaihtoehtoja minulla on... irrottaa lauta talon ulkopuolelta ja vetää se siellä ja porata reikä sisään... mutta silloin en saa upotettua rasiaa...

onkohan muita vaihtoehtoja?

Sinne on vedetty sähköpistorasia, voiko sitä hyödyntää jotenkin? Eikö ole hyvä laittaa antennia yhdessä sähkön kanssa - häiriöriski...

Vai onko parempi vain purra hapan omena ja irrottaa levy ja tehdä kunnolla? Nyt on sopiva aika, kun joka tapauksessa tapetoinnin uusiminen on suunnitteilla. Vain että nyt siellä on masoniittilevy, ja siitä voi aiheutua hässäkkää löytää uusi, kun se ei ole muodikas...

Miksi ei lähettää signaalia langattomasti?
Itse olen "siirtänyt eteenpäin" signaalia ullakon kautta. Siellä on minun kaapelini. Sitten se menee alas nurkassa ja jatkuu verhouksen alla. Nurkassa se on tapetoitu piiloon.

Y
onko langaton niin kehittynyt, että kannattaa tutkia sitä tarkemmin?

Yrrol sanoi:
onko langaton niin kehittynyt, että sitä kannattaa tutkia?
Katsoa voit aina. Mutta älä osta mitään, joka käyttää samaa taajuutta kuin langattomat reitittimet.

Yrrol sanoi:
...irrottaa talon ulkopuolella oleva lauta ja vetää sitä siellä ja porata reikä sisään... mutta sitten en saa upotettua koteloa...
ROT-kotelo voisi toimia...

Y
mitä ROT-dosa tarkoittaa sitten? onko olemassa dosoja jotka eivät tarvitse esiasennusta seinän sisälle ennen levyä?

Tyyliin, poraa iso reikä... sitten jyrsi ura kaapelille vain...

Yrrol sanoi:
mitä tarkoittaa ROT-dosa? onko olemassa dosia, joita ei tarvitse asentaa seinän sisään ennen levyn kiinnittämistä?

Tyyliin, poraa iso reikä... sitten uraporaa kaapelia varten vain...
Kyllä. Katso täältä.

http://www.schneider-electric.se/produkter/products.asp?GroupString=|502|&BrandID=2&ID=344

"Rotdosa täydennykseen rankaseinissä
Eljo Rotdosa on ilman vaippaa, jotta se voidaan jälkiasentaa rankaseiniin. Kaksi kiinnitysponnistinta kiristävät dosan seinälevyn taustaa vasten. Jos seinä on eristetty, putkiveto tehdään sopivasti VP-putkella, joka liitetään dosaan joustavan letkun avulla."

Itse olen vetänyt antennijohdon suoraan alas puufasadin ulkopuolelle. Siellä (rot)dosan kohdalla on porattu reikä ulkoseinän läpi antennijohdoille. Yksinkertaista ja toimii hyvin. Varmuuden vuoksi dosaan on täytetty hieman eristeitä.

Roundup sanoi:
Itse olen vetänyt antennikaapelin suoraan alas puuverhouksen ulkopintaa pitkin. Siellä, missä (rot)rasia sijaitsee, on porattu reikiä ulkoseinän läpi antennikaapeleille. Yksinkertaista ja toimii hyvin. Varmuuden vuoksi rasiassa on vähän eristettä.
Ja miten viet kaapelin ulos ROT rasiasta ulkoseinän kautta? Vp putken kautta vai ilman? Miten suojaudut vedeltä läpiviennissä?

Kaapeli olisi kai - kuten ymmärsin - sijoitettava ulkopaneelin sisäpuolelle...

kamilenski sanoi:
Ja kuinka viet kaapelin ROT-laatikosta ulkoseinän läpi? Vp-putkea pitkin vai ilman? Miten suojaudut vedeltä läpiviennissä?
No, siinä ei ole mitään suojaa vettä vastaan, koska juuri siinä missä minulla on reiät, ei ole vaara. Mutta jos olisi vaara, niin pieni silikoni olisi luultavasti toiminut. Henkilökohtaisesti minusta tuntuu, että kaapelin vetäminen ulkoseinän sisäpuolella vaikuttaa tarpeettoman työläältä, mutta se voi riippua sijainnista ja näkyvyydestä yksittäisessä tapauksessa.

Roundup sanoi:
No joo, se on varmaankin niin, että vedensuojaa ei ole, koska juuri siellä kohdassa, missä minulla on reiät, ei ole riskiä. Mutta jos olisi riski, niin vähän silikonia toimisi varmaan. Itse olen sitä mieltä, että on enemmän työtä kuin tarpeen vetää kaapeli ulkoseinän sisäpuolelle, mutta se riippuu tietenkin sijoittelusta ja näkyvyydestä yksittäisessä tapauksessa.
Jos sinulla on laminaattilattia tai jokin muu "klick" järjestelmä, ei ole ongelmia. Sahataan vain rako listan alle. Kaapeli ei tule näkymään!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.