Aion rakentaa terassin varaston päälle, kaikki rakennetaan alusta alkaen. Mikä on yleisin/parhaaksikatsottu tapa rakentaa sellainen terassilattia/varastonkatto? Koska kyseessä on varasto, ei ole suuria vaatimuksia, mutta vettä ei tulisi päästä sisään. Rakenteen tulisi sisältää myös vedenpoisto. Tämä on varmaan tehty ennenkin, ajattelen?
Yksi idea minulla oli, että asetetaan lattian aluslevyt hieman kaltevasti suunniteltujen lattialautojen alapuolelle, palkkien väliin. Levyt loppuvat rakennuksen ulkopuolelle räystäälle, jossa vesi kerätään ränniin. Sitten päällystetään kaikki tervapaperilla myös palkkien päälle.
Olen tehnyt samanlaisen ratkaisun. Mutta minulla ei ole oikeaa varastoa terassin alla. Matala tila ruohonleikkurille ja erilaisten savikukkaruukkujen talvisäilytykseen jne.
Asensin aaltomuovikattoa (halvin ratkaisu, jonka löysin) koloihin. Sitten asensin metallilevyt (ikkunoiden tippareunat) palkkien sivuille, jotta vesi ei valuisi muovin ja palkin väliin. Olen asentanut sadevesikourun muovista sisimpään (koska se on ainoa, joka ulottuu palkkien alle, haluan maksimi kattokorkeus sisäänkäynnillä).
Nyt aion toistaa rakenteen vapaa-ajan asunnollamme. Ja olen keksinyt parannuksen. Jos asentaa muovin irtonaisiin kehyksiin kevyestä puutavarasta, esim. rimoista, niin ne voi helposti poistaa neulojen/lehtien jne. puhdistamista varten.
Yleisimmin sanoisin, että rakennetaan tavallinen bitumikatto ja sitten laitetaan terassi sen päälle, tämä on yleistä kaikessa carporteista täysin eristettyihin ja lämmitettyihin laajennuksiin. Jälkimmäiseen on hitsattu kattohuopa itsestäänselvyys, mutta uskon, että se toimii hyvin itse tehden monissa tapauksissa, joissa riskit ovat pienemmät.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.