Hei.
Minulla on pari ruma sileää sisäovea, jotka haluaisin "päällystää uudelleen".

Pääni lyö täysin tyhjää, enkä tiedä mitä sitä kutsutaan.

Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan ja mistä sitä voi ostaa?

B
 
Totte_S
Onko kyseessä viilu, jota etsit? Ohut puukerros, joka liimataan paikalleen. Saatavilla on myös itsekiinnittyvää muovia puukuviolla tai ilman :P
Joku osaa varmasti vinkata, mistä voit ostaa, mutta helpottaa, jos tietää, missä kaupungissa haluat asioida. ;)
 
Jep, tarkoitan Fanéria. Asun Lundissa ja metsästän sellaisia muovisia, jotka asetetaan koko oven päälle.
 
Totte_S
Ok. Aidot viilut ovat puuta. Muovi on muovi. ;) Mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Pitäisikö sen näyttää puulta? Kysymys kuuluu, onko olemassa muovia, jossa on puukuviointi, joka on niin leveä kuin ovet ovat. Saumasta voi olla vaikea tehdä siisti.
Henkilökohtaisesti en usko muovikalvoon, se mitä olen nähnyt on kaukaa katsottuna siistiä, mutta melko herkkää.
Olen myös nähnyt esimerkiksi COOP:ssa ratkaisun, jossa koko oven sivu liimataan oven päälle, esimerkiksi siten, että saadaan "peilit", eli pari muoviprofilointiruutua.
Onko kyseessä jotain sellaista, mitä haluatte?

Miksi teette jotain oville, ja millaista lopputulosta haluatte? Jos niiden on vain tarkoitus näyttää paremmalta, olisin maalannut ne. Joko itse tai vienyt ne yritykseen, joka maaliruiskuttaa.
 
Joo, tarkoitan niitä, jotka ovat kokonaan muovia "peilien" kanssa.

Maalattu on niin tylsää mielestäni.
 
Totte_S
OK sitten, niin. Faija osti vuokra-asuntoonsa COOPista. Näyttää yllättävän hyvältä. Suuret arkit, jotka ovat itsekiinnittyviä, sitten tulee "vaikea" osuus leikata se, mikä ulkonee reunojen yli, TERÄVÄLLÄ veitsellä. Se on siinä... COOP kuten sanottu on ollut.
 
näin heidät Coopissa täällä viime sunnuntaina (Tukholma)
 
Kustannus?
 
Maksaa noin 150-200:- per sivu, jos en muista ihan väärin. Ne eivät ole itseliimautuvia, vaan käytetään lattialiimaa (!) niiden kiinnittämiseen.

Liimaa ne paikalleen ja leikkaa ne muotoon, kun kaikki on kuivunut.
 
JLT sanoi:
Maksaa noin 150-200:- per sivu, jos muistan oikein. Ne eivät ole itseliimautuvia, vaan niitä käytetään lattialiimaa (!) varten.

Liimaa ne kiinni ja leikkaa ne, kun kaikki on kuivunut.
Katsoin myös näitä coop:ssa. Minusta ne olivat hieman kalliita (muistaakseni ne olivat 200-250:- per sivu, kun katsoin), kun ottaa huomioon, että uuden peileillä varustetun puuoven voi saada noin 550 kr.
 
Mielestäni se oli myös hieman kallis. Luultavasti käytämme rolleria ovissamme.
 
Osta vähän tyylikkäitä listoja ja jiirisahaa vähän.
Nakkaa (liimaa) ne kiinni ja maalaa.
Paljon halvempaa kuin ostaa valmiita "dörrblad"

JA voit saada minkä tahansa peilin haluat kokeilemalla
listoja.
Ehkä erilaisia eri puolella ovea? :)
 
Näin illusionimaalattuja peiliovia, eli trompe l'oeil.
Ehkä ei ihan helppoa, mutta aika hauskaa.
Kun lisää varjoja, se näyttää melko todelliselta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.