OK, aion tehdä parveketta uudelleen vedenpitäväksi ja olin aiemmin ajatellut käyttää Ardex 8+9:ää, mutta nyt näyttää siltä, että rakennesuunnittelija suosittelisi mieluummin valettua vedeneristystä (Sopro-tyyppi) kun taas toinen rakennusmestari sanoi, että paras olisi kalvopohjainen vedeneristys... Naapuri, joka on vanha rakennusmestari, sanoo, että kaikki muu paitsi asfaltti ja kattohuopa on tuhoon tuomittu...

Se on betonirakenteinen ja olen piikannut pois yläbetonikerroksen ja poistanut vanhan asfaltin ja huovan, joka siellä oli...
Ajatukseni on ensin laittaa 30 mm SPU-eristys, jonka kiinnitän kiinnityslaastilla, sitten teen kallistukset valettavalla laastilla ja sitten vedeneristys valettavan laastin päälle...

Mitä sanotte, mitä suosisitte?

Sanoisin, että naapurillasi on oikeassa, on syy siihen, miksi Skanska, JM, NCC, Peab, Veidekke jne. jne. jne. käyttävät sitä kaikilla terasseillaan. Icopal Membrane tai Mataki Trema ovat erinomaisia tuotteita, joita käytetään sisäänrakennettuna vedeneristyksenä terasseilla.

jocke_mejsel sanoi:
Sanoisin, että naapurillasi on oikeassa, on syy, miksi Skanska, JM, NCC, Peab, Veidekke jne. jne. jne. käyttävät sitä kaikilla terasseillaan. Icopal Membrane tai Mataki Trema ovat loistotuotteita, joita käytetään sisäänrakennettuina terasseilla
Ongelmani on valitettavasti korkeus, koska minulla on vain 70 mm parvekkeen oveen (joka avautuu ulospäin).
Ajatukseni on laittaa 30 mm eristystä ja sitten itsetasoittuvaa tasoitetta kallistuksella (25 mm:stä 10 mm:iin) ja sen päälle vedeneristys.
Aion sitten laatoittaa, joten silloin ei voi käyttää asfalttia, vai mitä?
Asfaltin kanssa täytyy kai valaa 50 mm päälle, jotta voi laittaa laatoituksen?

Aivan, 50 mm lisävalu se pitää olla. Eikö ovea voi nostaa?

Valitettavasti ei, koska sen lisäksi on ulkoinen portaikko ja uudet liukuovet on tilattu...

Ajattelen toista vaihtoehtoa, mutta se saattaa olla täysin pielessä...
Jos ensiksi valan kaadot tasoitteella, sitten asetan kattovillan ja kattovillan päälle "liimaan" SPU-eristyksen kylmäbitumilla ja sitten asetan klinkkerin SPU-eristyksen päälle (sen, joka on alumiinilla)?

Pitkä aika sitten, mutta olen saanut muutamia kysymyksiä tästä vesikourusta PM:ssä, joten ajattelin palata asiaan:

Lopulta käytettiin Ardex A+X mutta valitettavasti se halkesi julkisivun vierestä ehkä noin 4 vuoden jälkeen, joten vesi pääsi sisään ja aiheutti tahroja/väriläiskiä alla olevan huoneen kattoon. Liikkeet talossa ovat aiheuttaneet sen, että "itsetasoittuva massa" (Floorfiller ulkokäyttöön) halkesi seinän vierestä ja sitten rikkoi vesieristyksen.

Se on ollut "korjattu" butyylinauhalla päällä nyt jonkin aikaa eikä uusia vuotoja tai tahroja ole ilmestynyt, joten muu osa on tiivis, mutta minun pitäisi keväällä irrottaa lähinnä seinää oleva laattarivi ja täyttää halkeama, ja sitten ajattelin "liimata" butyylinauhan (https://www.bauhaus.se/butylremsa-pp-10cmx20m#go-to-description) Ardexille seinää vasten ja vanhan vesieristeen päälle, sitten tehdä uusi kerros ja uudet laatat päälle...

Jos tekisin sen uudelleen, olisin yrittänyt nostaa terassinoven niin että saisin tarpeeksi korkeutta kattohuopaa/asfalttia varten, koska se kestää liikettä paljon paremmin...

Uskon kuitenkin nyt, että butyylinauhalla se tulee toimimaan ja hyvin vähän vettä pääsee julkisivulle (katto ulkonee jonkin verran yläpuolella)...

• Tykkään
KjellTimell
  • Laddar…
K
Onko kyseessä Kiilto A+X kun puhutaan Ardex A+X:stä?

Olen lukenut jonkin verran sisäänrakennetuista vedeneristeistä, kuten Icopal ja Mataki, mutta kaikki näyttävät tarvitsevan täysin hitsausta, eikä se kuulosta siltä, että sen tekisi itse. Lisäksi näitä tuotteita ei ole listattu rautakaupoissa lainkaan, vain tavallista kattopahvia yms.

Parvekkeeni on 2-kerroksinen, missä parveke ja asunto jakavat saman laataston. Eli ei ole teräsrunkoista parveketta. Rakenne on kevytbetonia, joten on tärkeää suojata kevytbetoni imemästä vettä.

• Tykkään
joelpap
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.