Hei

Ongelma on, että vesi vuotaa sisään parvekkeemme alla olevaan huoneeseen voimakkaalla sateella ja tuulella. Teoria on, että se tunkeutuu vanhan mosaiikin läpi. Joten olemme päättäneet tehdä parvekkeen uudelleen ongelman ratkaisemiseksi.

Tällä hetkellä lattialla on kattohuopa ja seinillä mosaiikki, todennäköisesti mosaiikki on peräisin talon rakentamisajalta, eli myöhäiseltä 30-luvulta. Yhdessä nurkassa on seinässä viemäri, joka johtaa ränniin. Katso alla olevat kuvat.

Olen puhunut parin käsityöläisen kanssa, mutta tähän mennessä vain yksi on käynyt katsomassa työtä. Hänellä oli mukana yksi PCI:stä, joka tekee vedeneristyksiä. Heidän ehdottamansa työjärjestys on:

1. Poista kattohuopa ja peltityöt sisäpuolelta, todennäköisesti siellä on myös vanha klinkkeri sen alla, joka myös poistetaan, jotta pääsemme betoniin asti.

2. Tee oikea kaato sopivalla ulkokäyttöön tarkoitetulla tasoitteella (en muista mitä se oli nimeltään)

3. Ota kattoasentajat, jotka voivat laittaa uuden kattohuovan ja tehdä uuden viemäriputken seinään

4. Valetaan 30 mm tasoite päälle

5. Aseta diffuusioavoin vedeneristys PCIlta lattiaan ja seiniin

6. Aseta laatat (Käytämme 90x90 cm graniittikeraamisia laattoja sekä lattialle että seinille, valkoinen marmori-imitaatio)

7. Peltityöt

Mitä mieltä olette tästä lähestymistavasta? Ilmeisesti PCI:llä ei ole kattohyväksyttyä vedeneristettä, heillä on esimerkiksi uima-altaalle, mutta siksi tarvitsemme ensin hyväksytyn katon vedeneristyksen lattiaan. Tuntuu tylsältä joutua käyttämään aikaa ja rahaa kaksinkertaiseen vedeneristykseen + 30 mm ylimääräiseen tasoitukseen, jotta toinen vedeneriste kiinnittyy kunnolla. Onko kellään parempaa ideaa?

Pitäisikö vain unohtaa kattohuopa, koska se tuntuu enimmäkseen muodollisuudelta?

Jos jollakulla on vinkkejä hyvistä käsityöläisistä Etelä-Skoonessa, jotka voisivat ottaa koko työn, se olisi arvostettavaa. En haluaisi itse synkronisoida peltisepät/kattoasentajat/purku/laatat jne.

Parvekkeen seinät:
Vihreillä mosaiikkilaatoilla päällystetty parvekkeen seinä, jossa näkyy kulunut saumakohta ikkunan alla ja musta lattia alapuolella. Vanha parveke, jossa on kellastunutta mosaiikkia seinillä ja kumimainen vedeneristys lattiassa, rappuset sivussa. Aurinkoinen sää, puiden oksat näkyvät. Parveke, jossa on vanha kate ja mosaiikkiseinät, vedensyöpymiä näkyy katetulla lattiapinnalla, oikeassa reunassa kasvilaatikko.
Viemäri sekä parvekkeen ulkopuolinen syöksytorvi, kuten näkyy, niiden välinen kumiliitos on kulunut. Älykkäintä tuntuisi olevan läpimenevä metalliputki.
Vaurioitunut takapinta kulmassa, jossa on levitetty soraa ja näkyvissä metallista oleva viemäriputki. Näkymässä vanhaa, kulunutta kattomateriaalia. Vanha metallinen viemäriputki ja vuotanut kumiliitos kiinnitettynä valkoiseen seinään parvekkeen ulkopuolella.

Olen saanut toisen tarjouksen työhön, tämä laatoittaja haluaa käyttää seuraavaa järjestelmää:
https://www.schonox.com/se/gor-ratt-fran-borjan/

Onko todella tarpeen olla paljon joustojohtoja tiiliseinän ja betonilaatan välillä?

Eteläisimmässä Skånessa mietin kuinka suuri riski pakkasrappeutumiselle oikeasti on, koska kaltevuus 1:50 antaa noin 13 cm pitkin parveketta, tuntuu todella paljolta verrattuna nykytilanteeseen.

Vastaanotan mielelläni vinkkejä muista vesieristysratkaisuista ulkokäyttöön.

Olen myös puhunut kolmannen yrityksen kanssa, he ovat valitettavasti lomalla nyt, odotan tarkempaa tarjousta heiltä ja tietoa täyteaineesta. He suosittelivat jotain lateksiin perustuvaa järjestelmää, maksaisi noin 2500 kr / neliömetri, ajatus on ilmeisesti, että se on tiivis yläpuolella klinkkereiden sijaan alapuolella.

Onko kukaan kuullut tästä aiemmin ja voiko osaltaan antaa enemmän tietoa? Kuulostaa mielenkiintoiselta ratkaisulta, joskin erittäin kallis. (lisää klinkkerit + työ siihen, jos olen ymmärtänyt tarjouksen oikein)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.