Se on niin, että aion alkaa työskennellä kotoa tänä syksynä ja haluan jo nyt aloittaa valmistelut sitä varten.
Minun pitää vetää verkkokaapeleita jonkin matkan. Kuitu tulee alakertaan ja minun on saatava kaapeli toiselle puolelle taloa yläkertaan ja yksi varastoon, ne voivat mennä samaa reittiä, mutta haluan mieluiten vetää ne mahdollisimman vähän näkyvästi. Joten ajattelin vetää sen suoraan ylös, alaslasketun katon läpi ja ullakolle, sitten suunnitellulle toimistolle ja sitten alas pannuhuoneeseen ja sieltä varastoon.
Nyt kysymykseen, miltä se näyttää alaslasketun katon yläpuolella? Arvaan, että siellä on eristystä, voiko siellä olla jotain muovia? Ajatukseni oli porata ullakolta alaspäin, mutta ehkä onkin parempi mennä toista kautta?
Voiko helposti tehdä pienen reiän alaslaskettuun kattoon ja laittaa putken kaapelille ilman riskiä, että koko juttu romahtaa?
Pannuhuoneessa, missä kaapelin pitäisi mennä alas, on vain kipsikatto. Olen liittänyt myös muutaman kuvan.
Ensimmäinen reaktioni - täytyykö kuidun tulla olohuoneen kulmaan?
Vaikuttaa olevan käytännössä huonoin paikka koko talossa.
Vaikka julkisivukaappi onkin siellä, kuidun ei tarvitse mennä taloon samasta paikasta.
Kuitu sijaitsee jo siinä nurkassa, joten kyllä, sen täytyy olla siellä
Mielestäni olohuone on aika hyvä paikka, johon kuitu tulee sisään, jos muuten käyttää langatonta yhteyttä ja sitten IP-tv:tä kaapelilla, jolloin muualla talossa on minimaalinen vedontarve. Nyt kävi ilmi, että tarvitsin kaapelia, mutta se ei ollut ajankohtaista, kun kuitu vedettiin sisään.
Heh heh, OK. Itse olisin varmaan vetänyt kaapelin ulkoa ja mennyt suoraan varastoon.
Toinen huomio, joka ei valitettavasti myöskään vastaa kysymyksiisi - oliko sinulla todellakin aikomuksena istua vaatekaapissa ilman ikkunaa 8 tuntia päivässä?
Olen miettinyt kaapelin vetämistä ulos, varastoon ja sitten ylös toiseen kerrokseen. Mutta en tunne oloani täysin mukavaksi porata läpi ulkoseinän, en ole niin kokenut...
Työajasta, kaikki eivät työskentele staattisesti tietokoneen edessä 8h putkeen Se on enimmäkseen huone, johon voin sulkeutua jos täytyy, olla kansioita jne.
Onko kyseessä moderni jännitetty katto aidosta muovista vai oikeasti vanhanaikainen jännitetty katto pahvista?
Riippumatta siitä, kannattaisi varmaan porata alhaalta päin.
Jos koputat kattoon, huomaat onko siellä puuta tai harvaa rakennetta, luulisin...
Jos on kyseessä vanhempi talo (<1950) oikealla jännitetyllä katolla, eristeenä voi olla purua, jos ullakko ei ole ollut alun perin viimeistelty.
Et voi nähdä sitä kissanullakolta? Tai tee pieni reikä ja tarkista.
Ajankäytöstä, kaikki eivät työskentele staattisesti tietokoneen edessä 8 tuntia putkeen Se on lähinnä sen vuoksi, että minulla olisi huone, jossa voin sulkeutua, jos on pakko, ja pitää kansioita jne.
Ajattelin, että työskentelet jollain hyvin tietokonekeskeisellä alalla, koska ehdottomasti tarvitsit vedetyn kaapelin. Eikö langaton riitä sitten? Oikeilla välineillä se on sekä nopea että luotettava.
Ei ajatuksia jännitetystä katosta?
Valitettavasti ei, minulla ei ole koskaan ollut jännitettyä kattoa itse. Mutta tunnen monia, jotka ovat repineet omansa pois, joten olen ymmärtänyt, että niiden kanssa ei ole ihan helppoa pärjätä.
Onko se moderni muovitettu jännäkatto vai oikea vanha kunnon paperijännäkatto?
Riippumatta kannattaisi varmaan porata alhaalta päin.
Kun koputat kattoon, niin tunnet, onko siellä puu vai rako oletettavasti...
Jos talo on vanhempi (<1950) ja siinä on oikea jännäkatto, niin eristeenä voi olla lastuvilla, jos ullakkoa ei ole alun perin sisustettu.
Etkö voi nähdä mikä on kissatuulesta? Tai ota pieni reikä ja tarkista.
Talo on vuodelta -65 ja suurin osa on alkuperäistä. Ei ole aiempaa kokemusta jännäkatoista, joten en valitettavasti osaa sanoa. Mutta luulen, että se on vanha kunnon kangas.
Kun koputan kattoon, en tunne mitään.. Porata kissatuulelta onkin hyvä idea, siellä on vain puulattia.
Et voi vetää kaapelia kellarissa/perustuksen alla? (Arvailen, että sinulla ei ole laattaa)
Jos on kyseessä kudos, on tärkeää, ettei kudos vedä itsensä auki langoilla tai vastaavilla, mikä voi tapahtua porattaessa, ja riski on suurempi, mitä tylsempi pora. Ehkä on parempi leikata pieni risti ja taittaa se syrjään ennen poraamista?
Jos kudos on jäykkää ja kestävää laatua, se ei ehkä ole ongelma, mutta valitettavasti sitä ei tiedä ennen kuin jälkeenpäin...
Jos kankaan yläpuolella olisi suoraan puu, voisit käyttää reikäporraa (huggpipa) saadaksesi pyöreän reiän kankaaseen ennen poraamista.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.