Olen ostanut vanhan mökin, jonka ajattelin kunnostaa. Talo on rakennettu 1900-luvun alussa. Olen ajatellut laittaa välipohjan ja eristää lattian, ja ullakko on jo lisäeristetty. Mutta nyt mietin seinärakennetta. Tällä hetkellä seinärakenne näyttää seuraavalta: masoniitti, helmipontti, runkotolpat (uskomatonta, mutta ilman eristystä) ja ulkopaneeli.

Ajatukseni: Purkaa ulkopaneeli, laittaa eristettä seinärunkoon (120), sitten vaakasuora koolaus 45x45, laittaa 45 eristettä, sitten tuulensuojapaperi (windy) ja rima tuuletusrakoja varten, ja lopuksi paneeli takaisin. Sitten sisäpuolelta uusi koolaus 45x45 sähköjohtojen vetämistä ja sisäeristystä varten. Mietin, laittaisinko muovia sisäseiniin? Toimisiko se, sillä olen kuullut, että vanhoissa mökeissä pitäisi mieluummin olla kosteussulkupaperi. Koska rakenteesta tulee kuin uusi mökki, kun laitan eristeen ulkopuolelle tuulensuojapaperilla, niin muovi vai tuulensuojapaperi? Rakenteesta tulee seuraavanlainen: kipsi, muovi, 45-runkotolppa 45-eristeellä, helmipontti, 120-runkotolppa eristeellä, 45-runkotolppa eristeellä, tuulensuojapaperi (windy), rima ja lopuksi paneeli.

Miltä tämä kuulostaa? Jotain mielipiteitä tai vinkkejä? Kaikki otetaan mielellään vastaan! :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.