Olen lukenut jälkikäteen, että seinää rakentaessa vanerien väliin tulisi jättää 3mm väli. Olen siis painanut ne tiukasti yhteen, ne ovat 12mm paksuja. Aion laittaa kipsilevyä päälle.

Tuleeko tästä seurauksia, mitä voi tapahtua? Onko vain ruuvattava alas ja tehtävä uudestaan vai voinko olla rauhallinen?
 

Paras vastaus

S
Onko se paljon plywoodia? En olisi jättänyt sitä ilman välejä, ikävää jos se alkaa narista ja aiheuttaa ongelmia, mutta jos siihen on jo asennettu plywood, niin olisin käyttänyt pyörösahaa saumoissa, sitten saat ainakin jotain enemmän kuin 2 mm.
 
S Screew sanoi:
Onko se paljon vaneria? En olisi jättänyt sitä ilman väliä, ikävää jos se alkaa natisemaan ja liikkumaan, mutta jos vaneri on jo paikallaan niin olisin käyttänyt sirkkeliä saumoissa, saat ainakin jotain enemmän kuin 2 mm.
Se on vain yksi seinä, joten 5 saumaa. Fiksu idea sirkkelillä, sitä aion kokeilla! Natiseva ääni on siis seuraus.
Pitäisikö kipsilevyjen välissäkin olla rakoja? Kipsilevy on 12 mm paksu.
 
S
L Lego Pusselsson sanoi:
Se on vain yksi seinä, joten 5 saumoja. Älykäs idea pyörösahalla, sitä aion kokeilla! Joten se on rätisevä ääni, joka on seuraus.
Pitäisikö kipsin välissä olla myös aukko? Kipsi on 12mm paksu.
Kun vaneri turpoaa, sen on mentävä jonnekin, jolloin se yleensä rätisee jne. Kipsi on kuollut materiaali, siinä asetan reunat vastakkain. Mutta jos on vain 5 saumoja, voi olla aiheellista purkaa ja tehdä oikein.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.