Hei, minulla on pieni ongelma, johon tarvitsen hieman neuvoja... muutama vuosi sitten valettiin laattia autotallin ulkopuolelle ja laatan päähän valettiin ritilällä varustettu salaoja, jonka oli tarkoitus estää vesi ja epäpuhtaudet, kuten autonpesusta, valumasta kadulle. Ongelma oli, että ritilät olivat muovia ja ne menivät rikki. Nyt olen löytänyt uudet oikeat salaojat metalli ritilällä, jotka haluan asentaa, mutta en tiedä, mitä betonia minun pitäisi käyttää ja miten saan sen täyttämään ympärille/alle uusien salaojien. Uudet salaojat ovat hieman korkeammat kuin aiemmat, joten minun oli poistettava aiempi betoni, joten tällä hetkellä tila, johon uusi asennetaan, on syvempi kuin salaoja. Perusajatukseni on sekoittaa betonista juoksevaa/nestemäistä, täyttää peruskerros salaojien alle, painaa salaojat betoniin ja kääriä vibraattori räteillä ja antaa sen vibata suoraan muovisessa salaojassa, kunnes kaikki asettuu tasolle. Lisäksi kaikki on nyt kaltevassa asennossa... No, toivottavasti olen kuvannut ymmärrettävästi ja että joku voisi antaa hyödyllisiä vinkkejä.

• Avrinningsränna av plast på trasig betongplatta med synliga sprickor och grus.
  • Musta muovinen salaojakaivo vieressä olevaan betonikanavaan, jonka kaivopenkki on valmis asennusta varten.
UPP eikö kukaan tiedä mitä minun pitäisi käyttää?

Uskon, että voit laittaa minkälaista betonia tahansa sinne. Käytä tavallista hienobetonia, 25 tai 40 mpa lienee samantekevää, tai sekoita itse pelkästä sementistä ja hiekasta.

Älä sekoita siitä liian juoksevaa, muuten se halkeilee ylimääräisen veden kuivuessa. Käytä mieluummin vähän juoksutinta betonissa sekoittaessasi sitä. Äläkä laita liikaa, voi olla vaikeaa täristää sitä alas, kun tilaa ei ole paljon sivulla, luulen, että voi olla vaikeaa täyttää koko tila betonilla, mutta se ei ehkä ole tarpeen. Sitten olisin ehkä laittanut painon rännin päälle sen jälkeen, kun olet täristänyt sen alas, jotta se ei nousisi ennen kuin betoni alkaa kovettua.

Kysymys kuuluu, tarvitsetko betonia ollenkaan, enempää kuin vain harjaamaan rännin alapuolen? Näyttää kuitenkin siltä, että olet läpi koko levyn ja eristeenä on polystyreeni alla? Onko siellä pituussuuntaista raudoitusta tai raudoitusverkkoa? Mitä on rännin alla? Onko se vain eristettä ja sinulla on auto, joka ajaa ritilän päällä, se tuntuu painavan rännin alas polystyreeniin.

• Tykkään
tompaah7503
  • Laddar…
Voit porata pois lisää vanhaa betonia ja valaa tilalle expanderbetonia. Muuten on riski, että vesi pääsee kaivon ja olemassa olevan betonin väliin ja jäätyy, aiheuttaen kaivon halkeamisen.

• Tykkään
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Andreas Lundgren Andreas Lundgren sanoi:
Luulen, että voit oikeastaan käyttää mitä tahansa betonilaatua tuossa. Ota tavallinen hienobetoni, 25 tai 40 MPAN-paine käy, se tuskin merkitsee. Voit myös sekoittaa itse käyttäen vain sementtiä ja hiekkaa.

Älä sekoita liian ohuesti, sillä se halkeilee, kun ylijäämävesi haihtuu. Käytä mieluummin hieman juoksutusaineita betoniseosta valmistettaessa. Äläkä käytä liikaa, koska se on hankala painaa alas, kun sivussa ei ole paljon tilaa. Uskon, että on hankalaa saada koko tila peittymään betonilla, mutta ehkä se ei olekaan välttämätöntä. Sitten laittaisin varmaan jonkin painon vesikourun päälle, kun olet painanut sen alas, jotta se ei nouse pinnalle ennen kuin betoni on kuivunut.

Kysymys kuuluu, tarvitsetko lainkaan betonia, paitsi että se tasoitettava vesikourujen alla? Se näyttää kuitenkin siltä, että olet läpäissyt koko laataston ja olet alas asti styroksi-eristyksessä. Onko siellä pitkittäistä raudoitusta tai raudoitusverkkoa? Mitä on vesikourun alla? Jos on vain eristystä ja auto ajaa ritilän yli, se painaa varmasti vesikourun alas styroksiin.
kuten kuvaan tekstissäni… vesikouru on kaltevassa asennossa, joten betoni ei saa olla liian helposti valuvaa… samanaikaisesti uusissa muovivesikouruissa on monia lokeroita, joten pelkään, että niihin jää tyhjää/ilmaa taakse, ja jos muovi ei saa kunnolla tukea sivuilta, siitä tulee erittäin hauras ja se voi haljeta, jos vesikouruun putoaa jotain kovaa, erityisesti kylmänä aikana... minun oli leikattava pois betonia alta, koska uudet vesikourut ovat korkeampia, joten kuten sanot, siellä on juuri styroksi... minulla on vesikiertoinen lattialämmitysjärjestelmä koko laatalla vasemmalla, joka on eristetty ja raudoitettu vanhojen vesikourujen kohdalle asti... valoin sen kiinni molemmilta puolilta ja alla on sorapeti, joten en usko, että se halkeilee, jos ajaisin niiden yli autolla – se muodostaa "U" -muotoisen betonikuoren ympärilleen ja on tarpeeksi tilaa lisätä betonia jalkalevyn alle (molempiin suuntiin) Ongelma on juuri siinä, että voi vakuuttua siitä, että saan betonin ympäröimään kaiken tiiviisti eikä se valu ulos (työkalun ansiosta), Rakennustavarakauppiaiden kanssa puhumisen jälkeen he sanovat yksimielisesti, että tarvitsen pakkasenkestävää betonia, ja se on oikeastaan ainoa asia. koko valuprosessi täytyy tehdä kerralla, sillä kaikki vesikourut ovat kiinnittyneinä toisiinsa... täytyy olla kiehtova stressitasapaino, jossa vaihtaa liikkumavapautta ja että se ei valu ulos... mietin, pitäisikö minun laskea vesikouru puoliväliin, jotta saan raon, johon kaataa betonia ja aloittaa matalimmasta pisteestä painamalla hiljalleen vesikourua alaspäin antaa mahdollisten ylijäämien puristua pois, mutta kuten sanoin, suurin kysymys on, mitä betonia pitäisi käyttää,,, jotain kuten polyuretaanivaahto (betonista) voisi toimia täyttämään mahdolliset tyhjyydet.

Käytä expanderbetongia, se on tehty juuri tällaisiin tarkoituksiin. Se on helposti valuvaa ja täyttää itsestään ilman täristystä. Riittää, että koputat kevyesti vasaralla ränniin. Ainoa haittapuoli on, että se on kalliimpi. Älä unohda pohjustaa pintoja cementvattenillä (sekoitus vettä ja sementtiä piimän koostumuksessa), jonka sivelet ennen valua saadaksesi hyvän tartunnan.

Valaa mahdollisesti kahdessa erässä, joissa ensimmäisessä valuussa valat vain rännit kiinni ja täytät alimpiin pisteisiin, koska betoni tasoittuu itsestään. Sitten voit seuraavassa valuussa valaa loput ja sekoittaa hieman vähemmän juoksevan koostumuksen ja olla tarkkana, kun se alkaa jähmettyä ja menettää juoksevia ominaisuuksia, niin se menee oikein hyvin. Vaihtoehtoisesti Ardex A46 betongspackel voisi käydä viimeiseen valuun, mutta tarkista sen lujuus. Sitä voi muuten käyttää jopa 30mm, mutta se maksaa melkein kuin kulta :).

Viimeksi muokattu:
Expanderbetoni auttaa minua kuten edellinen puhuja kirjoitti, mutta ei ole ihan helppoa saada se onnistumaan (riippumatta minkä betonin valitset). Ehkä sinun pitäisi sahata vielä 5-10 cm sivuilta, jotta ränni olisi leveämpi? Silloin voisit täyttää betonia sivuilta sen sijaan että yrittäisit ravistaa sitä ränniin. Vaikea sanoa kuvastasi, mutta ehkä siitä voisi olla hyötyä? Voitko sahata ja hakata niin, että vähän vanhaa raudoitusta jää jäljelle ja työntyy ulos, se olisi hyvä.

Kaikki betoni on pakkasenkestävää, kun se on saavuttanut riittävän lujuuden, mikä voi kestää muutamasta päivästä useisiin viikkoihin riippuen lämpötilasta. Vain jos on alle 5° (vuorokauden kylmin aika seuraavan 5 päivän aikana yleensä sanotaan), kun valat, tarvitset pakkassuojaa betoniin.

OK, joten se frostskydd, josta puhut, on siis silloin kun pjuket palaa, ei silloin kun betongen on valmis, (huokaus) ja ei, armeringen päähän kaivaminen voi olla kallista, letku uppvärmningen kiertää juuri uran kohdalla, voin toisaalta laajentaa sen toiseen suuntaan, mutta siellä on vain 10-15 cm kokonaissyyvyys ja kuten kirjoitit aiemmin kestävyydestä ja siitä, että urat painuisivat frigoliten sisään, haluan pitää sen mahdollisimman leveänä.. kaikessa tässä on hyvät ja huonot puolet ja valitettavasti ei ole selkeitä helppoja ratkaisuja, mutta expanderbetongen näyttää olevan järkevä tuote käyttää, kuinka paljon "räjähdysvoimaa" sillä on? siis kuinka paljon tilaa pitäisi jättää avoimeksi, kun valetaan, jotta se voi laajentua? samoin olen nähnyt, että se on kuten tavallinen betong eri karkeusasteilla, mitä pitäisi suosia minun tapauksessani? se näyttää kovettuvan suhteellisen nopeasti, noin 30 minuuttia, kovettuuko se nopeasti vai voiko sitä työstää, kunnes se kovettuu? (uhh, tämä oli vaikeaa ilmaista, mutta luulen, että ymmärrät mitä tarkoitan) olen liikuntarajoitteinen enkä maailman nopein työssäni, joten brinntiden (työstöaika) on ratkaiseva, toinen vaihtoehto on juuri "tavallisen" betongen käyttö, joka on hitaammin kovettuvaa.

• Tykkään
Milb
  • Laddar…
Onko betoni sahattu jälkikäteen sopimaan uusiin ränneihin vai sahattiinko se vanhan poistamiseksi? Riippumatta siitä, kuinka tehty, suosittelisin sahata nyt hieman enemmän.

Expanderbetoni on oikea tuote, kuten aiemmin on sanottu. Se laajenee minimaalisesti, ja tällaisessa pienessä valussa sitä tuskin huomaa, kyse on enemmän siitä, ettei se kutistu kuten "tavallinen" betoni.

Valusta ei tule optimaalista joka tapauksessa, joten olisin laajentanut niin paljon kuin mahdollista. Sitten valanut oikeaan tasoon pohjalle, oikealla kaadolla. Asetellut aco-drainen alas ja sitten valanut kiinni expanderbetonilla. Jos on mahdollisuus saada muutamia tappeja sisään, se on suositeltavaa.

nää leveys on identtinen vanhojen rännien kanssa, mutta ne olivat "aaltomaisia" sivuilta saadakseen vakautta betoniin, joten tällä hetkellä leveys on identtinen ja alkuperäisestä valuista POHJAN olen joutunut sahaamaan pois, koska uudet rännit ovat korkeampia... joten jos ymmärrän sinua oikein, tarkoitat, että minun pitäisi ensin valaa pohja, jotta korkeus on oikea, ja sitten kiinnittää ne seuraavassa vaiheessa leveämmällä rännillä nykyiseen betoniin? ja "dubb" tarkoitatko, että minun pitäisi ruuvata rännit kiinni pohjaan vai?

2 2 loud sanoi:
ei, leveys on identtinen vanhojen kourujen kanssa, mutta ne olivat "aallollisia" sivuilla saadakseen vakautta betoniin nähden, joten nykyään leveys on identtinen ja alkuperäisestä valusta POHJA minun on pitänyt sahata pois koska uudet kourut ovat korkeampia... joten jos ymmärrän sinua oikein, tarkoitit, että minun on ensin valettava pohja niin, että korkeus on oikea ja sitten kiinnitettävä ne seuraavassa vaiheessa nykyiseen betoniin levennetyllä kourulla? ja "tapit", tarkoititko, että minun pitäisi ruuvata kourut pohjaan kiinni vai?
Juuri niin, vähän niin kuin muut ovat jo ehdottaneet.
Ei, sitä ei luultavasti tarvita. Mutta lyhyet raudat nykyisen laatan sivuihin. Tässä tapauksessa riittää porata esimerkiksi 10 mm-reiät ja iskeä 10 mm raudat sisään. Se tekee suuren eron melko vähäisellä vaivalla.

C C.Lundin sanoi:
Juuri niin, vähän kuin muutkin ovat jo ehdottaneet.
Ei, se ei pitäisi olla tarpeen. Mutta lyhyet harjateräkset nykyisen levyn sivuille. Tässä tapauksessa riittää porata esim. 10 mm reikiä ja lyödä niihin 10 mm teräkset. Se tekee suuri ero melko vähän työtä.
ok sitten ymmärrän kiitos

2 2 loud sanoi:
OK så det frostskyddet du talar om är alltså när pjuket brinner inte när betongen är klar
Kyllä, jos ajattelet asiaa, niin kaupunkihan on täynnä betonia, joka kestää pakkasta.

Ehkä voit poistaa vain 2-4 cm "ulkopuolelta"? Jos se olisi mahdollista, työskenteleminen tulisi paljon helpommaksi, ja jos se on hyvin valettu, uskon, että kestävyyden kannalta on parempi poistaa vähän enemmän. Mutta et ehkä voi mennä poran kanssa suoraan, vaan sinun on ehkä ensin sahattava hieman? Jos asetat kiven levyn tavalliseen kulmahiomakoneeseen ja sahaat uria pituussuunnassa, pääset melko edullisesti. Ellet laske työaikaa mukaan. Ehkä riittää, jos poistat ylhäältä, 2-3 cm sisään ja muutaman cm alas? Jotta voit kaataa betonia ylhäältä? Jos olisit saanut tehtyä leveämmän uran, olisit voinut laittaa sen uraan, ankkuroida sen tai asettaa painoja siihen/päälle, ja sitten kaada betonia rauhassa sivuilta, tärisyttää hieman, ottaa oluen, kaada lisää jne.

Laajenevalla betonilla on erittäin voimakas räjähdysvoima, kun se laajenee, mutta se laajenee vain vähän täyttääkseen.

Kun kyse on laajenevan betonin kovettumisajasta, en tiedä tarkkaan, en ajatellut sitä käyttäessäni sitä. Se riippuu myös vähän lämpötilasta. Ehkä joku muu voi vastata siihen.

Haluan vain selventää jälleen, että expanderbetong ei laajene. Sinun täytyy ehkä valaa noin metrin paksuudelta, jotta huomaat eron. Kyse on siitä, ettei se kutistu, kuten tavallinen betoni.
Kovettumisaika ei ole merkittävästi erilainen kuin tavallisella betonilla.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Andreas Lundgren Andreas Lundgren sanoi:
Kyllä, jos ajattelet asiaa, niin kaupunki on täynnä betonia, joka kestää pakkasta.

Ehkä voit poistaa vain 2–4 cm "ulkopuolelta"? Jos se olisi mahdollista, työskentely olisi paljon helpompaa, ja jos valutyö onnistuu hyvin, uskon, että se kompensoi vähän lisäpoistamisen verrattuna lopulliseen kestävyys. Mutta ehkä et voi käyttää purkutyökalua ilman, että joudut ensin sahaamaan hieman? Jos asetat kiven terä vannesahalle ja sahaat viillot pituussuunnassa, selviydyt melko edullisesti. Ellet laske työaikaa eli. Ehkä riittää, jos poistat ylhäältä, 2–3 cm sisäänpäin ja muutaman senttimetrin alaspäin? Niin että voit kaataa betonia ylhäältä? Jos olisit saanut leveämmän uran, olisit voinut asettaa uran, kiinnittää sen tai laittaa painoja sen päälle/sisään, ja sitten kaataa betonia rauhassa sivuilta, värisyttää hieman, ottaa oluen, kaataa vähän lisää jne..

Laajenevalla betonilla on erittäin voimakas räjähdysvoima laajentuessaan, mutta se laajenee vain vähän täyttääkseen.

En tiedä laajenevan betonin kuivumisajasta, en ajatellut sitä käyttäessäni. Se riippuu myös hieman lämpötilasta. Ehkä joku muu voi vastata siihen.
OIKEIN koko kaupunki on täynnä betonia, mutta kuten sanottu "erikoisliikkeiden" maailmassa on kerrottu, että sen on oltava pakkasenkestävää, ja kyllä, et näe missään "sisällysluetteloa" siinä maalattuna, joten on olemassa monia erilaisia betoneja, mutta nyt tunnen oloni melko turvalliseksi vastauksienne ansiosta (y)(y)(y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.