Olen juuri aloittanut noin 75 m² terassin rakennuksen. Koska kuntani vaatii, että rakennan sen samalle tasolle kuin talon sisäpuolen lattia ja sen osittain tulee ulottua yli rinteen, korkeuseroja tulee olemaan. Ensimmäinen plinttirivi keskikäärmeen kantopuun kohdalla olen jo kamppaillut saadakseni alas kymmenkunta valmista plintiä kivi- ja täyttömateriaaliin, mikä oli vähemmän hauska juttu. Korkeus plinttien ja valmiin lattian välillä on noin 50–100 cm näissä. Ulompaa riviä en ole vielä aloittanut, mutta se tulee olemaan 150–250 cm maanpinnan ja lattian välillä.
Terassi tulee 360–480 cm talosta ulos ja kiinnitetään julkisivuun.

Kestävätkö valmiit 700 plintit tällaista rakennusta? Olen ymmärtänyt, että valmiissa plinteissä ei ole vahvistusta, ja luin jostain, että tällainen plintti kestää 4 kN, mikä ehkä ei sano minulle paljoa muuta kuin että tulkitsen sen kestävän 400 kg, mikä tuntuu vähältä, jos sitten taas Bilteman muoviset terassijalat kestävät 800 kg? Olisi todella mukavaa, jos minun ei tarvitsisi valaa omia plinttejä, mutta en halua, että kaikki romahtaa. Onko teillä mielipiteitä tämän suhteen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.