Mikä naula valmiiksi lakattuun jalkalistoitukseen?

• 18 ga T-kampa, paineilmanaulain

25 Ääniä 92,6%
  • Naula/kampa valkoisella päällä, käsinaulaus.

2 Ääniä 7,4%
  • Ääniä yhteensä
    27
Nyt en voi kyllä äänestää, mutta.

Minä asetun samaan nurkkaan kuin t-dyckert med picka -väki. Mutta käyn ensin läpi snickerispackla:lla ja sitten tupsutan vähän maalia. Muuten mielestäni kaikki pienet reiät näkyvät liikaa. Se on myös niin vähän ylimääräistä työtä.

Sent from my GT-I9000 using Byggahus

Dyckert ja spikpicka. Täytyy ampua nopeasti, kun listan on onnistunut puristamaan paikoilleen.

En ole niin tarkka, koska talo on vanha, vino ja vinksallaan. Lattiat kaartuvat, seinät kaartuvat, eikä mikään kulma ole suorassa tai 90 astetta. Sahaan niin tarkasti kuin voin smygvinkelin mukaan, ja täytän lateksilla ja maalilla.

Dyckerthuvuden ovat siten vähäisin ongelmistani. :)

Mikael_L
Ja T-dyckert paineilmatyökalun kanssa siis.

Ja nyt olin juuri aloittamassa, mutta luulenpa, että listat näyttävät hieman jykeviltä?

Ja juuri niin, olen siis vahingossa tilannut 69mm listat sijaan 56mm.

Ja nyt seisomme ja tuijotamme laitettua listaa ja harkitsemme, pitäisikö käyttää 69mm vai mennä vaihtamaan (puhhh).

Mitkä listat itse valitsette?
Täällä on kyse tavallisista sileistä valkoisista, joko 56 tai 69mm.
Huoneet ovat "normaalikokoisia", noin 3-4 metriä pitkiä seiniä eri suunnissa. Korkeus on 2,5, ei kattolistaa, tapetit seinillä ja tammenkaltaiset laminaattilattiat.
Lisätiedot on tarkoitettu, jotta olisi mahdollista antaa neuvo.

Eikö olekin hieman työlästä lähteä vaihtamaan (ja vie aikaa, ajattelin saada yhden huoneen valmiiksi tänään) menisin luultavasti vaihtamaan. Mutta samalla 69mm voi näyttää hieman ylellisemmältä, ehkä?

Aja 69mm, se sopii varmaan parhaiten sinun huonekorkeuteen? Ja kyllä, se näyttää hieman paremmalta ;)
Oviaukko?

ullberg
En oikeasti ymmärrä, että harkitset 56mm, sellaista on kai vain hochqualitäts plattenbauten (miljoonaohjelmat), ei vuonna 2012 rakennettuihin omakotitaloihin?

Kun viimeksi katsoin tavallisia sileitä listoja, minua ärsytti, että niitä tehdään vain 95mm asti, halusin 120. Nyt se oli funkisasunto hieman korkeammalla huonekorkeudella (2,70 luulen, että meillä oli) mutta silti. Pienelle mökille, jossa nyt asumme, tein omani (raakapuu, tarvitaan vain CS50 ja rotex enemmän maalaismaiseen tuntumaamme, nauran aina kun näen juoksumetrin hinnan sokkelille ja vuoraukselle). Näistä tuli 95 sokkelille ja 70 vuoraukselle (paksuin on kai 20 paksu). Tämä taloon, maalaismainen tyyli ja 2,4m katossa.

Saldona: Käytä 69, 95 on ehkä liikaa, mutta 56 on mielestäni liian pieni.

/U

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Kjell_G sanoi:
Dörrfoder?
Ei määritetty. Mutta ehdottomasti sileä moderni koristelematon tyyli.

Nyt olen antanut lattialistojen olla siinä hetken ja puuhastellut vähän muuta huoneessa sillä aikaa.
Joten että en ikään kuin tuijottele listaa hulluna, vaan näen sen vain silmäkulmassa silloin tällöin. Ja se ikään kuin kutistuu... :D

Tarkoitan, kun laitoimme sen sinne ja huomasimme, että se oli huomattavasti suurempi malli kuin kotona, se tuntui hankalalta.
Ja sitten seisoin ja tuijotin sitä ja mietin ja tuijotin, enkä nähnyt muuta kuin listan, joten hetken kuluttua se täytti koko mieleni ja oli aivan liian suuri. ;)

Mutta eihän huoneessa siis oleskella sillä tavalla, ja kun lista on vain pieni osa kaikesta mitä näkee, se saa myös oikean mittasuhteen.
Tämä tuntuu nyt hyvältä, en jaksa lähteä vaihtamaan ja tuhlata yli tuntia tänään.

Mutta mieti kuinka aistit tekevät kepposet. :cool:

Spikpicka ja Bauwach tai kuinka se nyt kirjoitetaankaan, jos kyseessä on maalatut listat. Värittämällä tulee rumempaa kuin jos ei yrittäisi värittää ollenkaan.

Mmm, koolla ei pitäisi olla merkitystä, mutta se tuo kauniit mittasuhteet esimerkiksi peilioveen. Itse käytän 55mm vuoraukseen ja 69mm lattiaan. Joutsenkaula katossa. Ovet, jossa on valkoiset karmit ja moderni ovenkahva, näkyy himmeästi valaistussa huoneessa.

Lähetetty ammeesta

Mikael_L Mikael_L sanoi:
Joo, eli olen siis vahingossa tilannut 69mm listaa 56mm sijaan.

?
43 mm. Niin pieni kuin mahdollista. Mielestäni listan koko on mitta siitä, kuinka taitava puuseppä/maalari on ollut. Ei tarvitse olla enempää kuin tarpeen ;-)

Mikael_L
Nyt ne sokkelit ovat olleet paikoillaan jo lähes kymmenen vuotta, joten minun on ehkä nieltävä ylpeyteni, etten ole niin taitava puuseppä. :)

Mutta jos joku miettii, niin käytössä oli kuitenkin naulapistooli t-dyckertillä eikä listoja vaihdettu.

• Haha
  • Tykkään
GP LeChuck ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.