Jos on mahdollisuus valita - pitäisikö väliseinä rakentaa niin, että se seisoo palkkirakenteen päällä, vai pitäisikö lattia asentaa ensin ja sitten asettaa väliseinä lattian päälle?

S
Olen itse kohtaamassa suuria ongelmia nyt kun ajattelin vaihtaa lastulevyihin, mutta olemassa oleva lauta lattia on asennettu välipohjan päälle ennen kuin seinät pystytettiin, mikä tarkoittaa että en voi vaihtaa yhtä huonetta kerrallaan, koska kun leikkaan lautoja sisimpänä seinää kohti, heikennän kantavuutta seuraavaan huoneen palkkiin saakka, lisäksi koska seinä seisoo lattian päällä, se painuu samanaikaisesti.

Lisäksi olen lukenut jotain nimeltä lankasiirtymiä, jotka tekevät, että ääni kuuluu paremmin viereisiin huoneisiin, jos lattia on yksi iso lattia. Olisin epäröimättä hetkeäkään purkanut seinät välipohjan päälle ja sitten asentanut lastulevyä huone kerrallaan. Ja kuten ymmärrän, lastulevyn ei tulisi oviaukon kohdalla kulkea eteiseen, vaan leikata niin, että eteisen lattia ja huoneen lattia kohtaavat muutaman millimetrin välein kynnyksen alla.

Juuri nyt se vaikuttaa siltä, että sisäseinän asettaminen palkistolle olisi järkevää. Puhuin puusepän kanssa ja hyvä argumentti, jonka hän mainitsi, on että jos tulee vesivuoto, on paljon helpompaa purkaa lattia, jos sisäseinät eivät ole lattian päällä.

S
ZipLock sanoi:
Tällä hetkellä näyttää siltä, että sisäseinän asentaminen palkistolle on paras vaihtoehto. Keskustelin puusepän kanssa, ja hän mainitsi hyvän perustelun: jos tulee vesivuoto, on paljon helpompaa irrottaa lattia, jos sisäseiniä ei ole asetettu lattialle.
Mielestäni se kuulostaa myös erittäin hyvältä perustelulta, toki pitää edellyttää, ettei vesivuotoja tule, mutta shit happens. Mielestäni teet täysin oikein.

Kohtaan samanlaisia valintoja kotona, mutta mietin, kuinka asennan seinän, jos sen pitäisi olla rinnakkainen mutta kahden palkiston välissä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.