Hei rakennusystävät

Voiko joku kuvata, miten suoritetaan ristiinkoolaus tai kertoa, mistä voisin löytää kuvauksen sellaisesta?

ystävällisin terveisin

Yritän selittää, jokaisessa lattianosassa cc600 asetetaan lauta tai esim. 45x45 sääntö palkin alapinnasta seuraavaan ylälaitaan, ja samanlainen toiseen suuntaan niin, että muodostuu risti. Nämä ristit asetetaan suoraksi linjaksi seinästä seinään, jos lattian pituus on 3-4 m asetat yhden rivin, pidemmällä jännevälillä 2 riviä. Tarkkaile huolellisesti cc-etäisyyttä.

• Tykkään
krabbsaltaren
  • Laddar…
DSC00684_edited_17_1.JPG

• Tykkään
krabbsaltaren
  • Laddar…
Sitten voidaan keskustella, onko se todella tarpeellista.
Mielestäni on yhtä hyvä käyttää samaa mittaa kuin lattiapalkki ja vahvistaa väliin.
Ensin naulasin 3 x 5" palkkijärjestelmään.
Sitten ruuvasin 5x120 ruuvilla biltema ruuvi (yksi yläreunaan ja yksi alareunaan), ja huomasin itse asiassa eron, mitä en ensin uskonut, mutta siitä tuli jäykempi ruuvilla.

Suositukseni on vahvistaa ja ruuvata.
Ristikooltaus on hienoa käsityötä, mutta vie liikaa aikaa, eikä loppujen lopuksi tule eroa.

• Tykkään
krabbsaltaren
  • Laddar…
S
mikä puoltaa 45*45 käyttöä on että on aina tehty niin että pystytään käyttämään koko "stammen" (josta puutavara on sahattu)
ja pistettä siellä missä haluat niitä.
nykyään haluamme käyttää ostettua puutavaraa emmekä heittää pois.

Luulen, että ymmärrän melkein, mitä tarkoitat SBH, mutta voit mielellään selventää viestiäsi.

S
kerran ennen vanhaan sahattiin tukit juuri siihen taloon, jota oltiin rakentamassa. mikä johti siihen, että haluttiin käyttää koko puutavara.
nyt ostetaan haluttuissa mitoissa ja haluttaisiin mieluiten käyttää kaikki jäännöslauta.

• Tykkään
krabbsaltaren
  • Laddar…
Ok, tehdä loppu = "göra slut på".

S
joo. yleensä en käytä sitä?

Kiitos vastauksista. Nyt se on täysin selvää minulle!:thumbup:

Muuten en usko, että voin käyttää kummankaan krysskolv tai kortling, koska minun bjälklag koostuu tukista, joissa on hieman pyöristetyt reunat.
Onko jollakulla toinen mielipide siitä?

Google on hyvä ...
Krysskolvning.JPG

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.