Olen hankkinut dyckertpistoolin (18 G) ja kompressorin tulevaa listoitusta varten alakerrassa. Ensimmäinen vaihe on jalkalistan/asian sokkelin asentaminen eteiseen ja vierashuoneeseen. Se on tavallista valkoiseksi maalattua puusokkelia, 12 mm paksua. Vierashuoneen seinät koostuvat yksinkertaisesta kipsilevystä, jossa on ranka takana. Eteinen on yksinkertaisesta kipsilevystä, jossa on OSB ja ranka takana.

Minkä pituisen T-dyckertin pitäisi valita?

Olen samassa tilanteessa kuin sinä :)

Ostin 18g dyckertpicka ja minulla on kasa listaa, karmia ja sokkelia, jotka pitäisi kiinnittää paikoilleen.
Valitsin 38mm dyckert, pitäisi toimia hyvin sinullekin (12+13+11mm)?
25mm oli lyhyempi vaihtoehto siellä, missä ostin, ja ne tuntuivat liian lyhyiltä.

FredrikR sanoi:
Olen samassa tilanteessa kuin sinä :)

Olen ostanut 18g dyckertpicka:n ja minulla on nippu listoja, reunoja ja sokkeleita, jotka pitäisi naulata paikalleen.
Valitsin 38 mm dyckert, pitäisi toimia hyvin sinullekin (12+13+11 mm)?
25 mm oli lyhyempi vaihtoehto siellä, missä ostin, ja ne tuntuivat liian lyhyiltä..
Spontaanisti 38 mm tuntuu myös melko lyhyeltä. Kun kyseessä on tavallinen naulaus, dimensiotoidaan jopa niin, että 2/3 naulan pituudesta menee tukevasti johonkin vakaaseen pinnan taakse. Vaikka se periaate ei varmasti ole sovellettavissa tässä tapauksessa, niin tuntuu, että 50 mm on vähintään. Mutta ilmeisesti 40 mm on yleinen. 38 mm toimii varmasti hyvin, jos kipsilevyn takana on jotain kovaa, kuten OSB, mutta muuten?

En ole ehtinyt laittaa sinne enempää kuin yhden listan ikkunan ympärille, mutta se näyttää sopivan hyvin lastulevystä tehtyyn seinään.

Käytin 40mm ja dyckertpistoli.
Listat ja foder pysyvät kuin kallio.
Minulla on kipsi+lastulevy kaikkialla seinissä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.