Hei

Aion laskea olemassa olevaa parvea. Ongelma on siinä, että haluamme parvekkeelle 1,9 metrin huonekorkeuden sekä alla olevaan vaatekaappiin 1,9 metrin huonekorkeuden. Koska kattokorkeus on 3,9 metriä, on oikeastaan jäljellä vain 10 cm itse rungon rakentamiseen.
Lasketun osan mitat tulevat olemaan 2,25x2,87 metriä.
Voiko käyttää välipalkkeja, joiden koko on 45x70 ja 30c/c, ja ylä- ja alapuolelle laittaa ruuviliimattua lastulevyä?
Tuleeko siitä heiluva?
Onko kenelläkään tietoa, voiko tämä toimia?

Voiko käyttää teräspalkkeja paksuuden vähentämiseksi, ja mistä niitä saa?

Ilman tietoa rakenne tulee olemaan vakaa. Aseta reglarna lyhimmän jännevälin suuntaisesti. Oletan, että parvi toimii sänkynä ja on tarkoitettu noin 2 hengelle.

3D-malli kahdesta kerroksesta; ylempi näyttäen loftin, jossa on sänky, kaide ja työpöytä, alempi spiraaliportailla ja kaiteella. Rakenteen suunnitelma: puupalkit säännöllisesti sijoitettuna luomaan perustan, mitat merkitty kuvan reunoilla (L1 ja C). Ja tänään parvi ulottuu alueelle, joka on 5,95x2,87. Parven korkeus on vain 1,55 m. Haluamme, että osa parvesta on 1,9 m, eli seisomakorkeus. Tässä pitäisi olla pieni toimisto sekä mukavampi tila pukeutumiseen. Sänky tulee jäämään parven "ei laskettavalle" osalle.

Laskettu osa laskeutuu vain vaatekaappiin, joka on sen alapuolella. Haluamme samalla säilyttää vähintään 1,9 metrin korkeuden, jotta asunnon neliömetrimäärä ei pienene, kun se myydään tulevaisuudessa.

Ongelmana on, että meillä on vain 10 cm rakentaa itse runko mukaan lukien lattia. Kun olen käyttänyt laskentasivua, se haluaa käyttää 45x120 runkoa 30cc:lla. Täytyy olla jokin tapa kiertää tämä.

Ajattelin käyttää 45x70 runkoa 30cc:lla ja sen päälle 15 mm lastulevyä.
Mutta en halua, että katto taittuu vaatekaappiin, jos joku sattuu hyppäämään kerran.

Mutta uskotko, että siitä tulee vakaa?

Lisäsin kaksi kuvaa, jotka näyttävät, kuinka olen ajatellut, sekä kuvan itse parvesta laskemisen kanssa. Itse parven kuva on aiemmasta ajatuksesta, joten ripustus ei ole enää oikein, lähinnä antamaan kuva siitä, miltä parvi näyttää.

Viimeksi muokattu:
Vaikea sanoa, tuleeko siitä vakaa, mutta yksi vaihtoehto voisi olla rakentaminen teräspalkeilla, kuten I-palkilla tai neliöpalkilla. Ehkä joitakin puupalkkeja voi korvata teräksellä?

Kaupallisteräs, luulen, että se on nimi, jos haluaa ostaa terästä rakentamiseen.

Hei ja kiitos vastauksesta.
Luulin vähän aikaa ja löysin jonkun jolla oli samankaltainen ongelma, ei täysin sama. He ratkaisivat sen asettamalla 45x70-koolingit reuna reunaa vasten koko alueelle, kuten lattia, ja liimasivat ja ruuvasivat kaikki yhteen kuin valtava liimapuupalkki.
Ehkä ei siistein ratkaisu, mutta toimisiko tällainen rakenne? Alue ei ole kovin suuri, joten se ei tule erityisen kalliiksi. Eniten aikaa vie työ.

Aja cc 300 70 mm runkopuutavilla. Terästä ei tarvita. Jos se heiluisi. Avväxla vaatekaapissa. Onko portaikko olemassa?

Kaikki voima siirtyy keskuspilariin. Onko se lattia? Jos kyllä, olisin huolissani siitä kohdasta, en ullakosta.

Viimeksi muokattu:
Hei ja kiitos taas vastauksesta, arvostan sitä.
Kuva koko parvesta ei ole enää ajankohtainen, lähinnä vain siksi, että saisitte käsityksen siitä, miltä meillä näyttää.

Garderobiin tulee kulkemaan poikittainen lattianiska tukipylväillä lattiasta (kaikki seinät, jotka näet kuvassa, ovat kantavia). Sen sijaan vain parven vanha osa tukeutuu siihen. Sitten katkaistaan osa, joka on laskettava ja rakennetaan uusi lattianiska, joka tukee uutta laskettua osaa, ja toisella puolella on kantava seinä. Ymmärrätkö?

Mitä kannattaa ottaa huomioon kannattavan lattianiskan suhteen, joka tukee parven vanhaa osaa, eli sitä, jota ei lasketa?

Olisi täydellistä, jos olisi mahdollista käyttää 70 mm koolinkia, jolloin saamme tarkan 1,9 m katon korkeuden sekä parvella että garderobissa.

Luulen, että sinun pitäisi mennä alas c-c 150:een. En tiedä, tuleeko c-c 300 heilumaan, mutta se ei ainakaan täytä boverketsin lujuusvaatimuksia. Voisit tietysti laittaa teräspalkin keskelle, mutta silloin se tuntuu hieman monimutkaiselta itsellesi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.