Olen tekemässä talon täydellistä remonttia.

Kellarissa ajattelin järjestää väliaikaisen kodinhoitohuoneen, koska minulla ei ole aikaa priorisoida tätä. Ajatus oli vain sutia sinne vähän valkoista maalia, jotta kaikki näyttäisi vähän pirteämmältä. Kun vähän koskin rappaukseen, 3 tunnin kuluttua melkein kaikki rappaukset olivat irti, ne olivat todella löysät...

Kysymys on nyt, voiko tämän päälle maalata ja sitten myöhemmin rappata seinät uudelleen? On vähän hankalaa, jos myöhemmässä vaiheessa pitää laittaa paljon energiaa poistaakseen maalin, jonka on laittanut. Olen muuten ostanut valkoista siikamaalia tätä tarkoitusta varten (sekä jotain "sitouttajaa", joka levitetään ensin).

Vaihtoehto on olla tekemättä mitään, mutta seinistä murenee jotakin, joten se ei ole kovin suosittua...

Vaihtoehto 3... tehdä seinät kunnolla alusta alkaen, mutta... ei ole oikein aikaa siihen...

Ei kukaan??

Jos seinistä putoaa rappausta, sinun täytyy tehdä asialle jotain ennemmin tai myöhemmin. Voit maalata nyt, jotta se lakkaa putoamasta, mutta se ei tarkoita, että alusta antaisi riittävän kiinnityksen uudelle rappauskerrokselle myöhemmin. Mutta maallikkona arvaisin, että on täysin mahdollista rapata silikaattimaalatun kiinteän pinnan päälle.

Ok ajattelen vain poistaa mahdollisimman paljon irtonaista ja sitten maalata päälle... jossain vaiheessa täytyy kai luovuttaa, mutta niin kuin se on nyt, on helppo poistaa enemmän bös.

Olin tehnyt niin, mutta ennen kuin korjasin oikeasti, olin käynyt seinän läpi sopivalla työkalulla ja raaputtanut irtonaisen maalin ja roskan pois.

En ollut käyttänyt lainkaan aikaa maalata pesutupa. Keskity muihin remontteihin sen sijaan. Sitten käsittelet pesutupaa, kun sen aika tulee.

Jos kuitenkin aiot rapata seinät jonkin vuoden kuluttua (tai kun se nyt onkaan ajankohtaista), niin se on täysin turhaa, minun vähäpätöisen mielipiteen mukaan.

Näin toisessa ketjussa, että ilmeisesti on huono idea puhdistaa jotain, joka on maalattu silikaattimaalilla.

M
Mielestäni on huono idea puhdistaa mitään, mikä on maalattu värillä ylipäätään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.