Olen repinyt pois puulattian, joka on sijaittunut puupalkkien päällä keskeneräisellä betonilattialla kellarissa. En tiedä, onko käytetty silloisia 60-70-luvun rakennusnormeja, mutta on laitettu jonkinlaista muovia betonin päälle, ja sitten on valetettu puupalkit sen alle.

Kun muutimme sisään, huomautettiin, että juuri tässä huoneessa, jota olemme korjaamassa, esiintyi homeenhajua, joka on tullut huomattavammaksi sen jälkeen, kun repimme lattian ylös.

Onko sopivaa antaa niiden jäädä paikalleen? Tarkoituksena on käyttää tasoitemassaa lattian tasoittamiseen ja halkeamien sekä vastaavien tiivistämiseen lattiassa.
 
Ei, valettavat träreglar pitäisi poistaa.
Varsinkin jos haisee homeelle, silloin ne eivät ole suinkaan terveitä voi sanoa niin :)
 
T TheGame sanoi:
Ei valetettavat puureijät pitäisi poistaa.
Varsinkin jos se haisee homeelle, eivät ne ole terveitä, jos niin voi sanoa :)
Pitäisikö ne pahimmassa tapauksessa piikata pois? :) En ole vielä kokeillut irrottaa niitä, mutta varmasti jää jonkin verran orgaanista ainetta betonin pinnalle ajattelen.... Jolleivät ne suoraan ole maa-alustan päällä puureijien alla...
 
K kattparet sanoi:
Pitäisikö ne ehkä poistaa poraamalla pahimmassa tapauksessa? :) En ole kokeillut irrottaa niitä, mutta luulen, että betonin pinnalle jää varmasti jonkin verran orgaanista ainetta.... ellei nopeasti ole maaperää suoraan puuregelin alla...
Sinun pitäisi varmaan poistaa niin paljon kuin voit.
Ainakin siellä missä aiot remontoida.

Minulla oli valetut reglar autotallin lattiassa.
Poistin kaiken ja valetut urat, jotka jäivät selepas reglar.
 
T TheGame sanoi:
Sinun kannattaa poistaa niin paljon kuin pystyt.
Ainakin siellä, missä aiot remontoida.

Minulla oli valetut laudat autotallin lattiassa.
Poistin kaiken ja valoin uudelleen laudasta jääneet raot
En ymmärrä miksi on valettu laudat noin ylipäätään. Ne eivät ole samalla tasolla lattian kanssa, vaan piilossa kuin laaksossa. Joku sellainen typerä idea, joka oli 60-70-luvulla kuten ne kamalat lattiakaivot? :)
 
Meillä on kellarissa huone, jossa on puulattia. Olemme äskettäin purkaneet sen rikkoutuneen viemäriputken vuoksi. Pieni vesivahinko, mutta rikkoutuneen putken kautta oli vapaa kulku rotille.
Tuo huone tehtiin remontissa noin vuonna 1960. Siellä oli lankut upotettuina betoniin, naulat lankkujen läpi upotettuina päät betoniin. Sitten oli paksu kerros tervaa betonin ja lankkujen päällä. Lattiarangat poikittain lankkujen yli.
Suurin osa lankuista oli nyt tuhoutuneet. Rangat lepäsivät tyhjien "tunneleiden" päällä tervassa. Rangat olivat suurelta osin kunnossa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.