2 605 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Valettu puu betoniin...
Olen repinyt pois puulattian, joka on sijaittunut puupalkkien päällä keskeneräisellä betonilattialla kellarissa. En tiedä, onko käytetty silloisia 60-70-luvun rakennusnormeja, mutta on laitettu jonkinlaista muovia betonin päälle, ja sitten on valetettu puupalkit sen alle.
Kun muutimme sisään, huomautettiin, että juuri tässä huoneessa, jota olemme korjaamassa, esiintyi homeenhajua, joka on tullut huomattavammaksi sen jälkeen, kun repimme lattian ylös.
Onko sopivaa antaa niiden jäädä paikalleen? Tarkoituksena on käyttää tasoitemassaa lattian tasoittamiseen ja halkeamien sekä vastaavien tiivistämiseen lattiassa.
Kun muutimme sisään, huomautettiin, että juuri tässä huoneessa, jota olemme korjaamassa, esiintyi homeenhajua, joka on tullut huomattavammaksi sen jälkeen, kun repimme lattian ylös.
Onko sopivaa antaa niiden jäädä paikalleen? Tarkoituksena on käyttää tasoitemassaa lattian tasoittamiseen ja halkeamien sekä vastaavien tiivistämiseen lattiassa.
Pitäisikö ne pahimmassa tapauksessa piikata pois?T TheGame sanoi:
Sinun pitäisi varmaan poistaa niin paljon kuin voit.K kattparet sanoi:
Ainakin siellä missä aiot remontoida.
Minulla oli valetut reglar autotallin lattiassa.
Poistin kaiken ja valetut urat, jotka jäivät selepas reglar.
En ymmärrä miksi on valettu laudat noin ylipäätään. Ne eivät ole samalla tasolla lattian kanssa, vaan piilossa kuin laaksossa. Joku sellainen typerä idea, joka oli 60-70-luvulla kuten ne kamalat lattiakaivot?T TheGame sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 57 810 viestiä
Meillä on kellarissa huone, jossa on puulattia. Olemme äskettäin purkaneet sen rikkoutuneen viemäriputken vuoksi. Pieni vesivahinko, mutta rikkoutuneen putken kautta oli vapaa kulku rotille.
Tuo huone tehtiin remontissa noin vuonna 1960. Siellä oli lankut upotettuina betoniin, naulat lankkujen läpi upotettuina päät betoniin. Sitten oli paksu kerros tervaa betonin ja lankkujen päällä. Lattiarangat poikittain lankkujen yli.
Suurin osa lankuista oli nyt tuhoutuneet. Rangat lepäsivät tyhjien "tunneleiden" päällä tervassa. Rangat olivat suurelta osin kunnossa.
Tuo huone tehtiin remontissa noin vuonna 1960. Siellä oli lankut upotettuina betoniin, naulat lankkujen läpi upotettuina päät betoniin. Sitten oli paksu kerros tervaa betonin ja lankkujen päällä. Lattiarangat poikittain lankkujen yli.
Suurin osa lankuista oli nyt tuhoutuneet. Rangat lepäsivät tyhjien "tunneleiden" päällä tervassa. Rangat olivat suurelta osin kunnossa.
Klikkaa tästä vastataksesi
