39 564 lukukertaa ·
10 vastausta
40k lukukertaa
10 vastausta
Valaminen pakkasella - pakkassuojaus!
Minun täytyy valaa muutama tolppa (yhteensä 70 litraa) tällä viikolla ja nyt on kylmä. Tarvitsen siis pakkassuojan tai siirtää 6 neliömetriä tontista autotalliin... Valmiit tolpat eivät käy.
Mitä pakkassuojalisäainetta suositellaan?
Kun on sekoitettu ohjeiden mukaan, onko vain valaa tavallisesti ja hymyillä?
Jotkut pakkassuojat vaikuttavat olevan aggressiivisia galvanoiduille ja raudoitukselle. Onko pakkassuojaa, joka EI ole aggressiivinen? Voinko ehkä jättää tämän huomioimatta, tolppakengät kestävät tarpeeksi hyvin?
Hemmetin talvi!
Kuinka te teette siellä Pohjois-Suomessa, teillä pitäisi olla kotkansilmä tähän...!
Mitä pakkassuojalisäainetta suositellaan?
Kun on sekoitettu ohjeiden mukaan, onko vain valaa tavallisesti ja hymyillä?
Jotkut pakkassuojat vaikuttavat olevan aggressiivisia galvanoiduille ja raudoitukselle. Onko pakkassuojaa, joka EI ole aggressiivinen? Voinko ehkä jättää tämän huomioimatta, tolppakengät kestävät tarpeeksi hyvin?
Hemmetin talvi!
Kuinka te teette siellä Pohjois-Suomessa, teillä pitäisi olla kotkansilmä tähän...!
Jäsen
· Västerbotten
· 839 viestiä
Valoimme sokkelipilareita pakkasessa. Mitä teimme, oli rakentaa pieni talo styroksista ja laittaa sisään sisätilanlämmitin, joka sai käydä lämpimänä. Mutta se voi olla vähän hankalaa, jos valmista on paljon. 
Voi myös sekoittaa lämminvesi, jotta poltto nopeutuu.
Jos se ei onnistu sekoittaa mitään ja sitten jatkaa normaalisti, näyttää siltä, että minun on tehtävä se ylimääräinen työ, joka liittyy valmiisiin plintteihin. Minulla on muun muassa vanha perustus juuri siinä missä plintin täytyy olla ja tämä perustus täytyy purkaa pois.... Lämpötelttojen tai styroksimuottien rakentaminen ei kuitenkaan houkuttele......
enemmän sementtiä betonissa saa sen kovettumaan nopeammin ja korkeammassa lämpötilassa. Betoni on herkkä alkaen +5°C Betonitehtaalla sekoittavat talvella veteen, joka on 28°C, mikä kutsutaan lämpimäksi betoniksi.
Jos et halua tehdä ylimääräistä työtä eristyksellä tai muuta, voit unohtaa valamisen pakkasella.
on toki lisäaineita, jotka parantavat betonin kovettumista jne., mutta toimenpiteiltä ennen ja jälkeen valun et voi välttyä.
Jos et halua tehdä ylimääräistä työtä eristyksellä tai muuta, voit unohtaa valamisen pakkasella.
on toki lisäaineita, jotka parantavat betonin kovettumista jne., mutta toimenpiteiltä ennen ja jälkeen valun et voi välttyä.
Viimeksi muokattu:
Aloitan ymmärtämään, että näin se toimii. Luulen, että resepti on 60 kilon pilareita från byggmax + käynti sorakuopalle maksimoimaan peräkärryn hiekalla. Kyseessä on kuitenkin vain 2,5 m² lepopaikka sisäänkäynnille.
Vanha ketju, mutta minulla on sama pohdinta siitä, kuinka kiire on saada valutyö valmiiksi.
Ratkaisu on tullut maxit:ilta.
Katso:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...n-redan-i-hoest-med-maxit-vinterbetong-317425
Ratkaisu on tullut maxit:ilta.
Katso:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...n-redan-i-hoest-med-maxit-vinterbetong-317425
Jatkan tätä vanhaa ketjua ja toivon, että se nousee ylös.
Aion valaa pienen reunan, jotta ei tule 90 asteen kulmaa autotalliin (yksi autotalli), joka on noin 7 cm korkeampi kuin ulkopuolinen asfaltti.
Tarvitseeko käyttää pakkassuojausta nollan tai muutaman pakkasasteen lämpötilassa, kun valettava osa on niin pieni?
Aion valaa pienen reunan, jotta ei tule 90 asteen kulmaa autotalliin (yksi autotalli), joka on noin 7 cm korkeampi kuin ulkopuolinen asfaltti.
Tarvitseeko käyttää pakkassuojausta nollan tai muutaman pakkasasteen lämpötilassa, kun valettava osa on niin pieni?
Jäsen
· Stockholm
· 4 636 viestiä
https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-fast-kantsten-hur-stor-aer-frysrisken-nu.327730/
Ehkä löydät täältä jotain hyödyllistä.
/W
Ehkä löydät täältä jotain hyödyllistä.
/W
Klikkaa tästä vastataksesi