1 785 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Valaa oma koristekivi.
Minulla on seinä, johon haluaisin laittaa koristetiiliä, mutta tee-se-itse-ihmisenä on tietenkin tutkittava, voiko sen tehdä itse.
Tässä haluaisin vinkkejä materiaaleista, joita voi käyttää valamiseen.
Sen pitäisi olla kellariseinällä.
Olen miettinyt kipsiä, mutta toimiiko tavallinen harrastekipsi?
Ehkä jos se pintakäsitellään?
Tai onko muita vinkkejä?
Tässä haluaisin vinkkejä materiaaleista, joita voi käyttää valamiseen.
Sen pitäisi olla kellariseinällä.
Olen miettinyt kipsiä, mutta toimiiko tavallinen harrastekipsi?
Ehkä jos se pintakäsitellään?
Tai onko muita vinkkejä?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
tasoituslaasti ehkä?
Runkorakentaja
· Gävleborgs
· 2 434 viestiä
Utelias kysymys, miksi aiot tehdä sen itse? Tuntuu olevan valtavasti työtä, kun se on saatavilla luonnollisesti
Runkorakentaja
· Gävleborgs
· 2 434 viestiä
Ah okei! Joo ne ovat kyllä 2 hyvää syytä tehdä se itse ainakin 
Mutta eikö ole vaikea saada sekä oikea rakenne että väri, jos teet ne itse, riippumatta siitä mitä materiaalia käytät? Vai aiotko tehdä ne sileiksi?
Betonin pitäisi kyllä olla hyvä tehdä, mutta sen pitäisi kestää myös kiinnittämistä ilman, että kiinnityslaasti kuivuu liikaa.
Mutta eikö ole vaikea saada sekä oikea rakenne että väri, jos teet ne itse, riippumatta siitä mitä materiaalia käytät? Vai aiotko tehdä ne sileiksi?
Betonin pitäisi kyllä olla hyvä tehdä, mutta sen pitäisi kestää myös kiinnittämistä ilman, että kiinnityslaasti kuivuu liikaa.
Aion tehdä silikonimuotin tai oikeastaan useampiakin.
Joten rakenne hoituu siinä.
Värin hoidan väripigmentillä.
Ainoa kysymys on juuri materiaalivalinta.
Kun katsoo valmiita kiviä, niin ne ovat kipsipohjaisia, mikä vaikuttaa järkevältä. Ne eivät paina paljon.
On olemassa erityisesti koristelukiviin tarkoitettu fix, uskon ja toivon, että se toimii, täytyy varmaankin kostuttaa kivet ennen myös.
Joten rakenne hoituu siinä.
Värin hoidan väripigmentillä.
Ainoa kysymys on juuri materiaalivalinta.
Kun katsoo valmiita kiviä, niin ne ovat kipsipohjaisia, mikä vaikuttaa järkevältä. Ne eivät paina paljon.
On olemassa erityisesti koristelukiviin tarkoitettu fix, uskon ja toivon, että se toimii, täytyy varmaankin kostuttaa kivet ennen myös.
Klikkaa tästä vastataksesi