Hei!

Minulla on pohdinta tukimuurin valamisesta kahdessa vaiheessa yhden sijaan.
Syy tähän on, että pystysuoran osan valaminen on hieman helpompaa, jos makaava osa on jo valmis.

Muurin pituus on yhteensä 30 metriä ja korkeus 1,2 metriä.
Muurin yläpuolelle tulee sitten kaltevuus kuvan mukaan.
Muurin on tarkoitus valaa L-tuen muodossa, jotta se kestää kuormitusta.

Käsin piirretty piirustus tukimuurista ja maan rakenteesta, sisältäen mittoja ja materiaaleja kuten sora, maa ja suuret kivet. Tekstejä ja nuolia eri elementteihin.

Ensin rakennan muotin, joka on käytännössä vain kehys, ja asetan taivutettuja raudoitustankoja.
Käsin piirretty luonnos L-tukimuurista, jossa näkyy vaakasuora perusta ja pystysuoria raudoitustankoja. Alareunassa pyöreitä elementtejä, ehkä kiviä.

Sitten asetan raudoitusmaton keskelle.
Luonnos betonisesta tukimuurista, jossa L-muotoinen rakenne. Kuvassa näkyy pystyssä olevia raudoitustankoja ja raudoitusverkko 30 metrin muurille.

Sitten kiinnitän raudoitusmaton noin 0,5 metriä ylös raudoitustankojen päälle.
Käsin piirretty kauhakuvaa tukimuurista, jossa on L-muotoinen muotti, armatut raudat, ja eristysmatto; korostettu heikko kohta muurissa.

Sitten valan.
Luonnos tukimuurista ja sen rakenneratkaisusta. Piirretty L-muoto, jossa pystysuorat ja vaakasuorat raudoitukset korostettu. Esiin tuotu heikon kohdan sijainti.

Sen jälkeen muotoilen, asetan raudoitusmaton kokonaan ylös ja valan pystysuoran osan.
Kuten kuvassa näkyy, olen osoittanut, missä OLETAN olevan heikon kohdan.
Juuri tästä heikosta kohdasta olen huolissani (olettaen, että vettä tulee ajan myötä eroosioimaan tuon osan).
Käsin piirretty L-muotoinen tukimuuri, armerointiristikko näkyvissä. Nuoli osoittaa heikkoa kohtaa tekstillä "svag skarv?" Muistiinpano rakennesuunnitelmasta.

Vahvistukseksi voisi käyttää useita raudoitustankoja, jotka kulkevat jalustasta ylös ja kiinnittyvät pystytukien raudoitustankoihin!?
Luonnos, jossa on L-mallisen tukimuurin rakenne. Nuoli osoittaa oletettuun heikkoon kohtaan. Reunoja ja raudoituksia näkyvissä. Teksti "svag skarv?” kuvassa.

Onko muurin heikko kohta jotain, josta pitäisi olla huolissaan? Mitä mieltä olette?

Ehdotuksena olisi valaa kantapää sisänurkkaan ja lisätä ylimääräinen armeringsjärn sinne, jonka kiinnität bockade armeringsstänger:in kanssa. Juuri kuten mainitset, siinä kohdassa syntyy suuria vetojännityksiä.

Mutta helpointa on varmaan käyttää valmiita L-tukia.

P petterovski sanoi:
Mutta helpoin on luultavasti käyttää valmiita L-tukia.
Kiitos vastauksesta!
Onko sinulla mahdollisuus piirtää pieni kuva, mitä tarkoitat klack!?

Olen ajatellut valaa värjättyä betonia sekä käyttämällä kuviomatriisia. Siksi haluan minimoida kaikki muut vaiheet, jotta voin saada sen mahdollisimman hyväksi.

Betonikulmakaavio, jossa musta väri kuvaa betonia ja punainen väri kuvaa raudoituksen paikkaa. Teksti osoittaa raudoituksen kiinnityskohdan.
Pyydän etukäteen anteeksi todella huonoa paint-piirustustani. Musta väri=betoni, punainen väri=raudoitus.

• Tykkään
hempularen
  • Laddar…
Periaatteessa voisi tehdä kuten viimeisessä kuvassasi, ongelmana tuossa ratkaisussa on se, että raudoitus ruostuu puhki, koska se ei ole betonissa. Raudoituksen täytyy olla betonissa, riittävän suojakerroksen kanssa, muuten se ruostuu.

P petterovski sanoi:
Periaatteessa voisi tehdä niin kuin viimeisessä kuvassasi, mutta tämän ratkaisun ongelma on se, että raudoitus ruostuu, koska se ei ole betonin sisällä. Raudoituksen täytyy olla betonissa, riittävällä suojakerroksella, muuten se ruostuu.
Suurkiitos vastauksistasi ja hienosta kuvastasi!

Ajattelin, että jos raudoitusasennetaan betonin ulkopuolelle, se voidaan maalata tectylillä.
Joo, tuollainen nujautus saumassa on tavallinen tehtaalla valmistetuissa L-tukiseinissä.

Hei!

Olen valanut L-muurin, jotta voisin täyttää maata talon edustalla. noin 90 cm korkea ja 15 m pitkä.
Olen nyt pitkään miettinyt, miten eristäisin muurin maamassoista.

Riittääkö klassinen platonmatta?

Huddingebo Huddingebo sanoi:
Hei!

Olen valanut L-muurin pystyen täyttämään maata talon edessä. noin 90 cm korkea ja 15 metriä pitkä.
Nyt olen miettinyt pitkään kuinka eristää muuri maamassoista.

Riittääkö klassinen platonmatta?
Kyllä sen pitäisi riittää. Varmista vain, että pohjalla on salaojitus, jotta johdat veden pois.

• Tykkään
Huddingebo
  • Laddar…
Aion asentaa 110 salaojaputkea kankaan kanssa sisäpuolelle.
Vaikka maa on rutikuiva ja koostuu pääasiassa sorasta ja hiekasta.

Onko yleensä platon käytössä? Vai onko olemassa vaihtoehtoja?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.