3 024 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Valaa lattian reikä umpeen.
Minulla on joitakin ilmanvaihtokanavia, jotka kulkevat kellarista talon läpi vintille ja savupiippuun. Aion poistaa ne nyt remontin yhteydessä ja järjestää ilmanvaihdon toisin. Lattia koostuu kokonaan betonista (20 cm) alas kellariin, ja ajatus on tukkia reiät. Ajattelin käyttää pohjamaalia ja sitten karkeabetonia, ja liimapuulevy painettuna kellarin kattoa vasten kovettumisen aikana, mahdollisesti jotain muottiöljyä. Mahdollisesti tiivistää levyn reunoilta. Onko jotain muuta, mitä minun pitäisi ajatella? En ole tehnyt paljon valua aiemmin, joten tunnen oloni hieman epävarmaksi.
Miten TS:n tulos oli?
Olen käynnissä samanlaisen projektin kanssa. Poistin kaksi kappaletta ilmanvaihtoputkea sekä "suoja?" savupiipulle pannasta (ei ole enää pannaa tai savupiippua jäljellä).
Mitä pitäisi käyttää saadakseen erittäin hyvän lujuuden valuun (paitsi "dubbaaminen", joka voi olla hankalaa minun tilanteessani, koska olen jo löytänyt 5 kaapeli putkea, jotka on valettu ilmanvaihtoputkien reikien väliin), ja samalla nopea kovettuminen? Ehkä on vaikeaa saada molemmat.
Betonilaatan paksuus on noin 150 mm.
Olen käynnissä samanlaisen projektin kanssa. Poistin kaksi kappaletta ilmanvaihtoputkea sekä "suoja?" savupiipulle pannasta (ei ole enää pannaa tai savupiippua jäljellä).
Mitä pitäisi käyttää saadakseen erittäin hyvän lujuuden valuun (paitsi "dubbaaminen", joka voi olla hankalaa minun tilanteessani, koska olen jo löytänyt 5 kaapeli putkea, jotka on valettu ilmanvaihtoputkien reikien väliin), ja samalla nopea kovettuminen? Ehkä on vaikeaa saada molemmat.
Betonilaatan paksuus on noin 150 mm.
Muistaakseni käytin EPS/Cellbetonia. Se oli täydellinen ja helppo työstää. Kuitenkin myin talon jo jonkin aikaa sitten, joten en voi näyttää kuvia - kaikki remontit päättyivät lopulta eroonThyselius sanoi:
Miten TS:n tulos oli?
Olen aloittamassa samankaltaista projektia. Poistin kaksi ilmanvaihtoputkea sekä savupiipun "suojan?" pannuhuoneesta (eivätkä pannuhuone tai savupiippu ole jäljellä).
Mitä pitäisi käyttää saadakseen erittäin hyvän kestävyyden valulle (paitsi "tappamista", mikä voi olla hankalaa minun tilanteessa, sillä olen jo löytänyt 5 kaapelia, jotka on valettu ilmanvaihtoputkien reikien väliin.) ja samalla nopea kovettuminen? Ehkä on vaikea saada molemmat.
Betonilaatan paksuus on noin 150mm.
Käytin Finbetonia ja valoin kahdessa vaiheessa, sekä tuplasin raudoitustangoilla. Täytyy miettiä ratkaisu ilmanvaihdon osalta, koska se on melko huono siinä. Huonommaksi se muuttui, kun kattila lähti pois.S steffe79 sanoi:
Ikävä kuulla, toivottavasti nyt menee paremmin
Klikkaa tästä vastataksesi

