704 lukukertaa ·
2 vastausta
704 lukukertaa
2 vastausta
Valaa lattialämmitys kellarin yläpuolelle
Ajattelin valaa uuden aluslattian lattialämmityksellä olemassa olevan betonilaatan päälle, joka on nykyään noin 120-180 mm. Olen purkanut pois koolaukset, eristeisen ja raakapontin, jotka rakensivat noin 80 mm, joten nyt tämä pitää korvata, mutta koska en halua valaa suoraan nykyisen laatan päälle ja joutua lämmittämään koko betonia, ensimmäinen ajatus oli laittaa ensin kerros solumuovia ja sitten lattialämmitys ja valaa, mutta kun betonini on hieman karkeaa ja siinä on paljon sähköputkia, ei ehkä solumuovi suoraan ole hyvä ratkaisu? Mietin EPS-betonia ensin, mutta se on hyvin kallista ja vaikea saada suuri määrä, kun on 80 neliömetriä valettavana.
Mitä muita vaihtoehtoja on? Lecasora? Vai leikata solumuovista urat putkille ja sitten laittaa "epätasaiselle" betonille?
Mitä muita vaihtoehtoja on? Lecasora? Vai leikata solumuovista urat putkille ja sitten laittaa "epätasaiselle" betonille?
80 mm rakennuskorkeus on liian vähän sopivan ratkaisun saavuttamiseksi siihen, mitä haluat saavuttaa.
On olemassa uritettuja EPS-levyjä, joihin asetetaan peltilevyt ja lattialämmitysputket. LK:lla on valmiita 30 mm, 50 mm ja 70 mm levyjä tai voidaan käyttää 30 mm levyjä ja laittaa yksi kerros lisää alle..A Albindoh sanoi:Ajattelin valaa uuden aluslattian lattialämmityksellä nykyisen betoniholvin päälle, joka on tällä hetkellä noin 120-180 mm. Olen poistanut pois koolaukset, eristyksen ja raakapontin, joiden paksuus oli noin 80 mm, joten nyt pitää korvata nämä, mutta koska en halua valaa suoraan tämänhetkisen levyn päälle ja joutua lämmittämään kaikkea betonia, oli ensimmäinen ajatus laittaa ensin kerros solumuovia ja sitten lattialämmitys ja valaa, mutta kun minulla on vähän karkea betoni ja paljon sähköputkia, niin se ei ehkä ole hyvä idea laittaa solumuovia suoraan? Mietin ensin EPS-betonia, mutta se on sekä hyvin kallista että vaikea hankkia suuria määriä, kun on kyse 80 neliömetrin valamisesta.
Mitä muita vaihtoehtoja on? Lecasora? Tai leikata solumuovista kohtia putkia varten ja sitten laittaa "epätasaisen" betonin päälle?
https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/sparskivor/eps/lk-combiboard-eps
Klikkaa tästä vastataksesi