Missä pitää valaa? Se, mitä aion valaa, on postilaatikko ja myös ulkovalaistus. Olen kuullut, että paperiputket vetävät itseensä kosteutta ja se sitoo maata, mikä sitten aiheuttaa, että valettu voi "nousta", kun tulee pakkas???... Minulla ei ole itse kokemusta, joten siksi kysyn:).... sekä kuinka syvälle pitää valaa? Kuinka suuri halkaisija "pitäisi" putkella olla?
ystävällisin terveisin
M

Eikö riitä, että kaivat kuopan ja täytät/valat sen samalla kun asennat postilaatikon ja ulkovalaistuksen?

Yksi vinkki kaivamisen helpottamiseksi on ostaa maapora, löytyy esimerkiksi Julasta. Näin saat hienon muodon, joka voidaan täyttää betonilla.

Toimii vain, jos on sopivaa maata maanporille. Toimii huonosti, jos maaperä on erittäin kivistä tai täynnä juuria.

ClasseClas
Johan Gunverth sanoi:
Riittääkö, että kaivat kuopan ja täytät/valat sen samalla kun asennat postilaatikon ja ulkovalaistuksen?
Olen samaa mieltä. Näin tein postilaatikolla kotona. Siitä tuli tukeva ja vankka. Pilariperustus on liioittelua.

Täällä Pohjois-Ruotsissa meillä on melko syvä routa, mikä tarkoittaa, että haluan valaa melko syvälle eli routimattomalle syvyydelle. Miten te olette tehneet, kun olette valaneet pahvilla? Minkä halkaisijan tarvitsee valumuotille olla? Terveisin M

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.