Aion valaa perustan tukemaan sääntöä alhaalta, sääntö on myös naulattu puupaneeliin.
Ajattelin tehdä jonkinlaisen yksinkertaisen betonikengän ja sitten vuorotella muurinkiveä (leca?) sääntöön alareunaan asti, ja perusta tulee olemaan noin 40x40cm ja noin 1m korkea.

Mutta miten on paras kiinnittää perusta olemassa olevaan perustukseen?
 
  • Fundamentin ja puupaneelin liitos yleiskatsauksena, jossa betonialusta ja lecatiilet tukevat rakenteita pystysuorassa näkymässä.
Viimeksi muokattu:
Jos valettaisiin betonipilari olemassa olevaa talon perustusta vasten, miten pilari kiinnitettäisiin kunnolla perustukseen??
 
gluecifer sanoi:
Jos valaisi betonitolpan nykyiseen talon perustukseen, miten tolppa kiinnitettäisiin _kunnolla_ perustukseen??
Täysin epätieteellisesti ensimmäinen ajatukseni on porata ja kiinnittää raudoituspinnat talon perustukseen ja sitten kiinnittää (hitsata?) betonitolpan raudoituspinnat niihin raudoituspinnat, jotka ovat talon perustuksessa.

Mutta en ole betonirakentaja, joten tämä voi olla täysin pieleen, mutta kuulostaa kai hyvältä :D

- M
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.