Minä ja bossespecial olemme suunnittelijoita, ja se on syy siihen, miksi hallitsemme tämän.

Voit valaa pilarit nyt ja valaa laatan myöhemmin, jos haluat. Osa reunapalkkeista tulee todennäköisesti suoraan kalliolle. Jos haluat minimoida pilarit, voit käyttää järeämpiä reunapalkkeja. Laatta tulee kantavaksi, joten ei tule vaatimuksia tiivistämisestä ym. = edullisempaa.

• Tykkään
Singenjören89
  • Laddar…
Mikropaaluja, joissa mahdollisesti on syvempää, voidaan ajaa kuorma-autosta ilman suuria perustamiskustannuksia. Muuten on kallista perustaa yksittäisiä paaluja varten. Varmista, että saat kappalehinnan täydennyspaaluista etukäteen.

• Tykkään
Singenjören89
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
Jag förstår att det känns frestande att trycka på nu när det inte finns någon viktbegränsning på vägen. När är det tänkt att grävaren ska dra igång? Som nämnts skulle det vara bra att få fram grundritningar innan de börjar gräva. Grundritningar kan du få fram relativt snabbt. Var någonstans i landet skulle huset byggas? Det är inte så stora djup under större delen av huset så att gräva för plintar måste vara mycket mindre omfattande än att gräva bort allt och fylla igen?
Ja det blir ju bra mycket dyrare efter att dispensen går ut som jag förstått. Tanken är att grävaren gräver ut ca V35-36 precis innan de spränger på andra tomten och sedan kör över massorna direkt. Bygget är i Torslanda, Göteborg.

Bollade olika grundläggningskostnader med entreprenör lite grovt och fick fram de här sifforna.
Rakennusprojektin kustannusarvio, joka sisältää massojen poistamisen hinnan 844 125 kr ja paalutuksen hinnan 568 063 kr.

Kort sagt:
1. Gräva ur: 844 kkr, ca 784 kkr med gratis massor
2. Pålning: 570 kkr

Pålning/plintning klart billigare utifrån detta. Tror ni ovan kan stämma ungefär?

• Laskentataulukko rakennusprojektin kustannuksista Göteborgissa, joka sisältää maanrakennuksen, kuljetuksen ja paalutuksen eriteltynä.
Nyt olen kaivanut koekuopat uudestaan ymmärtääkseni maaperää paremmin, mutta tunnen pikemminkin yhä enemmän hämmennystä siitä, mikä perustamistapa olisi sopivin. Uusien kokeiden perusteella syvyys näyttää olevan noin 2-2,5 m koko talon 171 m2 alueella. Hieman tasoittamalla saan läjitystarpeeksi lähes 600 m3 ja täyttötarpeeksi (eri jakeilla) suunnilleen saman.

Rakennussuunnitelmapiirros, jossa näkyy maaperätutkimusten tuloksia; värilliset merkit osoittavat eri syvyyksiä ja perustustyyppivaihtoehtoja.

Kahdesta eri tarjouksesta (sinisellä merkityt) ja lukujen pyörittelystä minulla on seuraavat kaksi vaihtoehtoa. Vaihtoehto A perustuu ilmaisemassoihin. Vaihtoehdossa B olen epävarma, olenko ottanut huomioon kaikki lisäkustannukset, joten mieluusti otan vastaan palautetta. Mutta pääkysymys on, miten näitä tulisi punnita keskenään.
Kustannusvertailu A-vaihtoehdon (maanrakennus ja täyttö) ja B-vaihtoehdon (paalutus) välillä, hintojen erittelynä eri kategorioissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.