Hei.
Toivon, että joku, jolla on kokemusta ongelmistani, voi auttaa minua.
Olen valamassa betonipilareita ajotielle. Mielestäni olen rakentanut muotit kaikkien sääntöjen mukaan, mutta kerta toisensa jälkeen kohtaan saman ongelman. Mikä ongelma sitten on? Pilareiden kulmat ja reunat ovat aina väärän värisiä. Ne ovat aina tummempia kuin muu osa pilareista. Usein täysin epäsäännöllisesti värjäytyneitä. Toisin sanoen, leveämpi värjäytymä tietyissä paikoissa ja kapeampi toisissa.

Nyt olen tehnyt kahdeksannen yrityksen ja tulos oli samanlainen.
Käytän vanerilevyjä valetessani, koska mielestäni pinta tulee parhaiten tällä tavalla. Olen tehnyt paljon toimenpiteitä ongelman välttämiseksi. Yritän tiivistää muotin, jotta ilma ei pääse sisään, ja olen lakannut leikkauspinnat. Olen täristänyt muotteja eri määrän ja saan niistä oikein hienoja, enkä saa lainkaan kuplia. Mutta tumma värjäytyminen säilyy.

Onko jollain vinkkiä tähän, sillä tämä ylittää todella ymmärrykseni.

Terveisin, Jonas

Anna pilarien olla muutaman kuukauden, niin "värimuutos" katoaa
"Värimuutos" voi johtua jokaisessa kulmassa olevasta armeringsjärn?

Ehkä aika voi poistaa sen. Luulin, että se voisi liittyä armeringiin, mutta sitten kokeilin valaa ilman armerointia, mutta ongelma säilyi edelleen.

Osta valmisbetonia?

Hmm.. mielenkiintoista.. ota kuva?
Pitäisi liittyä "bränningen":iin eikä muotoon.
Neliön muotoinen?

Tyresö
Näin kaikki juuri valetut rakenteet näyttävät - ja minulla ei ole oikeastaan mitään loogista selitystä, paitsi että yleensä siellä on tummia kohtia, joissa muotti on imenyt nestettä betonista (ändträ). Esimerkiksi, eräs yksityisasiakas oli ostanut halpaa tavallista filmivaneria ja hän oli tasoittanut ja hionut filmivanerin epätasaisuudet - hänen portintolpillaan on erittäin tummia kohtia tasoitteen jälkeen - jopa vuosia myöhemmin.

Minun on joka tapauksessa annettava sinulle tunnustusta sitoutumisestasi... mutta 8 kertaa? Pieni varoituskello soi siitä, että tuleva vaatemuotisi koostuu paidasta, jossa on liian pitkät hihat ja nahkahihnat selässä.

Jos haluat todella tyylikkään betonipinnan, sinun tulee tilata betoniauto, jossa on C32/40 0-8 ilmaraolla 4,5 - 5,5% S5. ("ilmaraolla 4,5 - 5,5%" koskee vain paljaita ulkokäyttöön tarkoitettuja rakenteita). Jos käytät formplyfaa tähän betonireseptiin, valupinta tuntuu täsmälleen kuten kiiltävä lasilevy.

Varmista, että muotti on tukevasti tuettu risteillä ja että se on erittäin kestävä ja täysin vedenpitävä = 100% tiivis. Tämä betoniresepti aiheuttaa valtavan formpainon ja tunkeutuu 2 mm:n rakoihin. Jos tiivistät muotin silikonilla, se näkyy betonipinnassa - tee siinä tapauksessa erittäin tyylikäs silikonityö.

Kun valat, täytä muottiin 30 cm betonia ja työnnä vibra MAX 1 sekunti (!) jokaiseen nurkkaan. Lisää 30 cm lisää ja maksimissaan 1 sekunti jokaiseen nurkkaan uudelleen niin kauan kunnes muotti on täynnä.

Tärkeä asia saadaksesi erityisen hienon valupinnan on kostuttaa muotin sisäpuoli kukkavedellä 5 minuuttia ennen betonin kaatamista – jotta muotti ei ime nestettä betonista – koskee myös formplyfaa, vaikkakin formplyfa imee 1000 kertaa vähemmän nestettä kuin lautamuotti.

Jos haluat erittäin huomaamattomia kuvioita, esimerkiksi hienovaraisesti raidallisia pylväitä, luot ne kuviot hopeateipillä – betonipinta on täsmälleen hopeateipin rakenteen kaltainen – erittäin hienoa! Vaihtoehtoisesti voit verhoilla muotin sisäosan vettähylkivällä struktuuritapetilla.

Tämä betoniresepti poimii ja toistaa kaiken tarkasti – jos teippaat raidan tavallisella edullisella ja ohuella pakkausteipillä, raita näkyy hienovaraisesti betonipinnassa.

Työni kautta olen nähnyt niin monta todella hienoa betonivalua täysin uskomattomista betoni-ideoista, että minulla on 1000-tuhansia hienoja juttuja, joita voi tehdä betonilla.

Täältä voit katsoa ja lukea kuinka rakennetaan kestäviä seinämuotteja, joihin hyvin usein pumppaan betonia.

http://www.betongbanken.com/index.aspx?s=3842

Viimeksi muokattu:
Armeringen veikkaisin, kun on kyse pienistä pilareista. Kuitenkin se katoaa ajan myötä.

Tyresö
Legendarisk sanoi:
Vahviketta veikkaisin, kun on kyse pienistä pylväistä. Kuitenkin se katoaa ajan myötä.
Siinä tapauksessa sen pitäisi olla samanlainen kaikissa kokoluokissa, koska raudoitus tulee aina upottaa 5 cm syvyydelle pinnasta - riippumatta rakenteen koosta.

Ainoa mitä raudoitus voi tehdä, on ruskeat täplät ruosteen takia, kun raudoitus on upotettu liian lähelle pintaa.

Kiitos vastauksista! Todella hienoa apua. Ja muuten, saatan olla itsepäinen, mutta tyylitaju minulla on;)
Palaan seuraavan valun jälkeen, kun olen tilannut betonin.

Tyresö sanoi:
[linkki]

Mahtava vinkki! kiitos ja kumarrus!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.