Hei!

Tarvitsen neuvoa teiltä.
Aion valaa betonilaatan terassille ja olen ajatellut valaa betonilaatan (100 mm) samalle lattiatasolle sisätilojen kanssa.
Mikä on sopivin materiaali, joka voidaan käyttää välikerroksena betonilaatan ja seinän välissä? Kuten näette kuvasta?
Ajattelin ruuvata kiinni kuitusementtilevyn, vai riittääkö vain kuitukankaan laittaminen väliin?

• Betonialusta, jonka yläpuolella muovi- tai suojakangas, vieressä sorakerros ja seinä. Pohditaan oikeaa materiaalivalintaa seinän ja betonilaatan väliin.
  • Ulkoseinän alaosa, missä betoni ja sepelipinta kohtaavat. Kuvassa näkyy välikerroksena kuitukangas ja ilmaritilä alhaalla.
B
Olin laittanut noin 1 cm solumuovia. En haluaisi, että laatat olisivat kiinni toisissaan, jotta pieni asettuminen voitaisiin paremmin hallita.

B BSOD sanoi:
Olin asettanut noin 1 cm solumuovia. En haluaisi, että levyt olisivat kiinni toisissaan, jotta pystyisin paremmin käsittelemään pienen painumisen.
Juuri niin. Olet samalla linjalla kuin minä, mutta ajatuksena ei ole koskaan ollut valaa levyä yhteen talon kanssa, vaan saada aikaan sujuva jakautuminen samalla suojaten talon puurakennetta.
Puutarhahuoneen laatta saa varmaankin terävän rajauksen/sauman, vaikka laittaisin kuitukankaan?

B
Onko epävarma siitä, onko kuitukangas riittävän paksu? Riippuu kai toisaalta myös siitä, kuinka tasainen nykyinen laatan pinta on. Oletan, että riski, että laatat tarttuvat toisiinsa, kasvaa sitä mukaa kun laattojen välinen etäisyys pienenee.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.