Olen saanut päähäni, että valan kaiteen terassille betonista. Balustradi sitä kai teknisesti kutsutaan. Lähinnä siksi, että puukaiteet muuttuvat ajan myötä niin tylsiksi. Olen ajatellut valaa hienobetonia käyttäen tavallisella tavalla muotin ja raudoituksen kanssa. Maa-alueella. Ja sitten pystytän kaiteen. Toimiiko tämä? Vai tarvitaanko jotain erityistä materiaalia? Terveisin, PerOF

Åsa Lund
Oletko Hulk vai kuinka paljon jokaisen osan tulee painaa? Muista, että tiheys on noin 2500 kg/m3 raudoitettu betoni.

Se on ehdottomasti tehtävissä, jos jaat sen pienempiin osiin. Voidaan valaa melko ohueksi hienobetongilla, noin 20 mm.

Olen ajatellut valaa jokaisen segmentin vaakasuorana L-tukena. Mielestäni ne ovat melko raskaita, jopa 50 kiloa. Mutta vain ne kaikkein raskaimmat ovat nostolenkeillä varustettuja. Niitä voi siis käsitellä käsin. Ja jos sen valaa paikalleen vaakasuorassa ja sitten nostaa vipuvarrella, se sanoo varmaankin "klonk". Ja sitten se seisoo siinä 100 vuotta.

Luulin, että tarkoitit vain yläsäsäätelyä. Se, mitä kuvailet, kuulostaa enemmän muurilta kuin kaiteelta :)

Tältä se näyttää (katso kuva)!
Ritning av L-stöd med balustrad, genomskärningsprofil och måttangivelser. Ritning av L-stöd med balustrad, genomskärningsprofil och måttangivelser.

Täällä etelässä maaseudulla on suhteellisen yleistä, että on "trädgårdsstaket" betonista.
Ja ne näyttävät yleensä helvetin nuhjuisilta. Ikävä väri, täynnä levää ja sammalta, ei ilahduta ketään :p
Ehkä se johtuu siitä, että ne ovat 100 vuotta vanhoja, mistä minä tiedän?

Mutta se ei ole mitään, mitä haluaisin nähdä istuessaan ulkona saadakseni vähän aurinkoa ja kuullakseni linnunlaulua.

Joo, mutta oikeastaan se onkin toisinpäin. Puiset terassit ovat nimittäin vain kalpeita kopioita linnojen kivilaatoitetuista terasseista. Ja niissä on usein kaiteet, jotka on tehty kivestä. Veikkaan, että se on hiekkakiveä tai marmoria. Tämän voi jäljitellä sekoittamalla oikean väristä hiekkaa. Ja sammalen voi hoitaa Konsumista ostetulla tiskiharjalla.

Sammal on suoraan verrannollinen varjon määrään. Paljon varjoa => paljon astianpesuharjaa.

Ne ovat aika suuria paloja, ja vaikka niiden suunnittelu on ilmavaa, niistä tulee varmasti melko raskaita.

Onko tarkoitus pystyttää ne ja sitten työntää hieman saadakseen "lukituksen" "ponteen"? Siinä tapauksessa se voi olla vielä hankalampaa kuin itse pystytysvaihe.

Luulen, että paras ratkaisu on ensin kokeiluksi valaa yksi kappale ja yksinkertaisesti kokeilla, miten se toimii. Tiedän, että raskaita esineitä voi siirtää lapiolla, kengällä ja laudoilla, mahdollisesti köysillä, ja jos saa kokoon muutaman terveen kaverin, niin se käy vielä helpommin ja on myös hauskempaa, myös jälkeenpäin jokaisella kylmä kädessä ja kovettuneilla käsillä. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.