9 278 lukukertaa ·
12 vastausta
9k lukukertaa
12 vastausta
Vain yksi kipsilevy sisäseinällä?
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 117 viestiä
Olen etsinyt tietoa, mutta en ole löytänyt vastausta juuri tähän kysymykseen, vain koskien keittiötä tai kylpyhuonetta, joissa raskaita esineitä roikkuu seinällä.
Minulla on rakennusmateriaalia kotiinkuljetettuna kahteen huoneeseen, jotka pitäisi remontoida, ja ajattelin alun perin laittaa kipsilevyn suoraan vanhoille sisäseinille (vaneri), mutta olen nyt muuttanut suunnitelmaa ja aion purkaa vanhat seinät, koolata ne ja lisäeristää sen sijaan. Haittapuolena on, että olen tilannut vain kipsilevyä - ei ollenkaan OSB- tai vanerilevyä tai muuta.
Nyt minulla on seuraavat vaihtoehdot:
1) Koolata seinät ja laittaa vain yksinkertainen kipsilevy, elää sen kanssa.
2) Koolata seinät, tilata vaneria ja maksaa lisäkustannuksia kuljetuksesta, mutta saada kestävämmät seinät.
3) Koolata seinät, laittaa kaksinkertainen kipsilevy ja viimeistellä yksi huone nyt ensin.
Kaksi huonetta ovat työhuone ja makuuhuone. En suunnittele ripustavani plasmatelevisiota tai mitään muuta, vain muutamia tauluja, vähän hyllylevyjä jne. Eikö yksinkertainen kipsilevy kestäisi ne plugilla? Olenko tyhmän pihi, jos laitan vain yksinkertaisen kipsilevyn?
Minulla on rakennusmateriaalia kotiinkuljetettuna kahteen huoneeseen, jotka pitäisi remontoida, ja ajattelin alun perin laittaa kipsilevyn suoraan vanhoille sisäseinille (vaneri), mutta olen nyt muuttanut suunnitelmaa ja aion purkaa vanhat seinät, koolata ne ja lisäeristää sen sijaan. Haittapuolena on, että olen tilannut vain kipsilevyä - ei ollenkaan OSB- tai vanerilevyä tai muuta.
Nyt minulla on seuraavat vaihtoehdot:
1) Koolata seinät ja laittaa vain yksinkertainen kipsilevy, elää sen kanssa.
2) Koolata seinät, tilata vaneria ja maksaa lisäkustannuksia kuljetuksesta, mutta saada kestävämmät seinät.
3) Koolata seinät, laittaa kaksinkertainen kipsilevy ja viimeistellä yksi huone nyt ensin.
Kaksi huonetta ovat työhuone ja makuuhuone. En suunnittele ripustavani plasmatelevisiota tai mitään muuta, vain muutamia tauluja, vähän hyllylevyjä jne. Eikö yksinkertainen kipsilevy kestäisi ne plugilla? Olenko tyhmän pihi, jos laitan vain yksinkertaisen kipsilevyn?
Mielestäni se on sen arvoista - Käytä yksinomaan OSB/Plyfa ja 6.5mm ROT kipsiä. Kestävät seinät, jotka kantavat hyllyt, taulut ja vastaavat. Käytä myös enimmäkseen 90 levyjä ja 45 runkoja lisävakauden ja helpomman levymateriaalin käsittelyn vuoksi.
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 117 viestiä
Allright, näyttää siltä, että tilaan kotiin toisen nosturiauton. 
Kiitos inputista!
Kiitos inputista!
Mielestäni riittää hyvin pelkkä kipsilevy, olen pitänyt raskaita esineitä roikkumassa kipsilaajentimissa ilman ongelmia. Ja jos sinulla on todella raskaita esineitä roikkumassa, voit vahvistaa rakennetta hieman tai asentaa muutaman tukipuun.
No niin, yksinkertainen kipsilevy suoraan koolausten päälle on varmasti yleisin ratkaisu, ja useimmat ihmiset pärjäävät sillä erinomaisesti. Taulujen ripustamiseen ei tarvitse todellakaan mitään kipsin taakse; riittää sellainen pieni valkoinen muovikoukku. Jos esineet ovat raskaampia, on joko löydettävä koolaukset kipsin takaa tai käytettävä expandereita (esim. Mollyskruvi). Kuinka paljon tasotelkkari painaa? Ehkä 10-15 kg. Myös tällainen paino kestää roikottaa kipsilevyn expandereilla.
Se on yleinen ratkaisu käyttää vain yksittäistä kipsilevyä, mutta on todella mukavaa välttää kiinnikkeiden tai koolingien etsimistä aina, kun haluaa ripustaa jotain raskaampaa seinälle. Jos on raakalauta, OSB tai vaneri, välttyy tältä ja se on itse asiassa jonkin arvoista. Kun aikoo ripustaa jotain raskasta yksittäiseen kipsilevyyn ja huomaa, ettei kotona olekaan kiinnikkeitä, kiroaa sitä, että oli niin pihi rakentamisen aikana, levyllä vain ruuvataan ja mennään. Älä laita lastulevyä, siitä seuraa vain se, että kun kerran ruuvaa, reikä murenee helposti ja uuden ruuvin kiinnittäminen on vaikeaa.
Kuten tavallista, suosittelen Fischer UX-tulppia. Muistan, että UX-8:n maksimi kuormitus on 16 kg kohtisuorassa yksinkertaista kipsiä vasten, laskettuna turvallisuuskertoimella 3. Tarvitaan melko vankkoja asioita, jotta tämä tulppa ei riittäisi.
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 117 viestiä
Menen täysin sekaisin lukiessani vastauksianne. Minullahan ei olekaan suunnitelmia ripustaa mitään raskasta, enkä usko, että minulla tulee olemaan tulevaisuudessakaan. Toisaalta ehkä seuraava perhe, joka muuttaa sisään, haluaa sen, mutta mietin, onko massa työtä OSB-levyillä toisen perheen vuoksi sen arvoista. Siinä tapauksessa voisin antaa heille pussin UX-tulppia. Juuri nyt kallistun jälleen yksittäiseen kipsilevyyn. :wow:joflopp sanoi:
joflopp - Alan uskoa, että saat provisiota UX-nipistimistä!joflopp sanoi:
Mutta se nostaa painoluokkaa - Silloin se oli 10 kg!
http://www.byggahus.se/forum/badrum/132281-expanderplugg-i-badrum.html
Jospa se olisi niin hyvin. Valitettavasti joudun jopa maksamaan niistä. 
Googlasin nopeasti kiinnityskäsikirjan, jonka he ovat julkaisseet kaikkine taulukkoineen. Nyt se näyttää kestävän 16 kg, joko luin väärin viime kerralla tai he ovat päivittäneet luokituksen.
Edit: Muistan aikaisemmassa käsikirjassa, että eri kokoisilla tapeilla oli eri arvot. Nyt kaikilla on 16 kg arvona yksinkertaiselle kipsille ja 25 kg tuplakipsille.
Googlasin nopeasti kiinnityskäsikirjan, jonka he ovat julkaisseet kaikkine taulukkoineen. Nyt se näyttää kestävän 16 kg, joko luin väärin viime kerralla tai he ovat päivittäneet luokituksen.
Edit: Muistan aikaisemmassa käsikirjassa, että eri kokoisilla tapeilla oli eri arvot. Nyt kaikilla on 16 kg arvona yksinkertaiselle kipsille ja 25 kg tuplakipsille.
Viimeksi muokattu:
Täytyy kokeilla yhtä rasiaa tilaisuuden tullen - Aika kyllästynyt plugiin ylipäätään, koska useimmat jättävät sairaita merkkejä jälkeensä juuri kipsiin. Mutta kun ottaa huomioon, millaisia vahinkoja Molly aiheuttaa, se on varmasti hyvä vaihtoehto. Se pitäisi kai voida painaa seinään, kun siihen on kyllästynyt.
Ärsyttää mollyt ja millaisia kraattereita niistä tulee, kun haluaa poistaa ne, yleensä käytän isompaa poraa poratakseni reunan pois ja painaa ne seinään ja paklata päälle. Viime aikoina olen huomannut, että on helpompaa leikata ne irti poravasaralla ja sitten korvata samanlaisella plugilla samanarvoisesta kipsistä ja puupalan kanssa takana ja seurauksena paklata päälle.
Ärsyttää mollyt ja millaisia kraattereita niistä tulee, kun haluaa poistaa ne, yleensä käytän isompaa poraa poratakseni reunan pois ja painaa ne seinään ja paklata päälle. Viime aikoina olen huomannut, että on helpompaa leikata ne irti poravasaralla ja sitten korvata samanlaisella plugilla samanarvoisesta kipsistä ja puupalan kanssa takana ja seurauksena paklata päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi