2 472 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Vaikuttaako lateksisauman väri siihen, kun se maalataan päälle?
Hei,
Aion laittaa paljon lateksisaumaa kattoon (jokaisen levyn väliin), mutta huomasin nyt, että minulla on Bostik tumma harmaa. Katto maalataan valkoiseksi saumauksen jälkeen Beckersin maalilla 2 kerrosta. Onko saumauksen värillä väliä? Pitäisikö minun käydä ostamassa valkoinen? Tiedän aiemmin, että tummat pohjamaalit voivat näkyä läpi, mutta se ehkä koskee vain, kun maalissa on vähän pigmenttiä?
Vaihtoehtona on siis lähteä ostamaan valkoinen, ja silloin minulla on seuraavat merkit valittavana: Tremco, Illbruck ja Casco.
Aion laittaa paljon lateksisaumaa kattoon (jokaisen levyn väliin), mutta huomasin nyt, että minulla on Bostik tumma harmaa. Katto maalataan valkoiseksi saumauksen jälkeen Beckersin maalilla 2 kerrosta. Onko saumauksen värillä väliä? Pitäisikö minun käydä ostamassa valkoinen? Tiedän aiemmin, että tummat pohjamaalit voivat näkyä läpi, mutta se ehkä koskee vain, kun maalissa on vähän pigmenttiä?
Vaihtoehtona on siis lähteä ostamaan valkoinen, ja silloin minulla on seuraavat merkit valittavana: Tremco, Illbruck ja Casco.
Älä käytä lainkaan lateksisaumaa katossa laattojen välillä. (Olettavat kipsilevyt)
Plattorna består av tunn(2mm) masonit, hålrum med något typ av papp, tunn(2mm) masonit igen, detta sitter på en massiv ram. Varje platta är gissningsvis 150 x 40 cm. Fogarna är något fasade vilket bildar ett mönster i taket.

Samma tak ligger genom hela villan från rum till rum och man kan se på flera ställen där plattorna har fått en liten(max 1 mm) glipa(svart) mellan varandra. Min tanke nu innan målning är att sätta en liten liten latexfog för att undvika att färgen sedan spricker igen här.

http://i.imgur.com/0YztaiY.jpg

Samma tak ligger genom hela villan från rum till rum och man kan se på flera ställen där plattorna har fått en liten(max 1 mm) glipa(svart) mellan varandra. Min tanke nu innan målning är att sätta en liten liten latexfog för att undvika att färgen sedan spricker igen här.

http://i.imgur.com/0YztaiY.jpg
Valitsin ostaa valkoista saumaa, koskaan ei tiedä jos se halkeilee ja väri antaa periksi niin että sauma näkyy alla. Nyt tämä katto on ollut paikallaan 70-luvulta asti, joten sen ei pitäisi liikkua kovin paljon enempää, mutta on parempi olla varma.
Nyt saumat ovat paikallaan ja se näyttää todella hyvältä, kuinka se toimii pitkällä aikavälillä jää nähtäväksi, mutta se on parempi kuin vain maalata ilman lateksisaumaa.
Nyt saumat ovat paikallaan ja se näyttää todella hyvältä, kuinka se toimii pitkällä aikavälillä jää nähtäväksi, mutta se on parempi kuin vain maalata ilman lateksisaumaa.
Luulin, että täyttäisit saadaksesi täysin tasaisen katon. Joten sinun tapauksessasi olet valinnut oikein. On hyvä tietää, että on tullut uusia lateksisaumoja, joissa on jopa 25% liikkumavara normaalin 5% sijaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vad jag för fel när färgen blir fårig, grynig och torkar för snabbt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Någon som har Benders Palema Brilliant i färgen koppar?
Tak & Vind -
Problem med latexfog, färgen krackelerar
Färg, Måla & Tapetsera -
Sadevesiputkien väri, onko sillä merkitystä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
latexfogmassan syns igenom färgen vad göra?
Färg, Måla & Tapetsera