Olen yrittänyt peittää hieman dyckerthål lattiapaneeleissa ja listoissa lateksitiivisteellä. Mutta mielestäni se on niin sotkuista. Huomasin, että talotoimittaja käytti jonkinlaista tip-exiä tai vastaavaa.
Onko jotain parempaa vaihtoehtoa lateksitiivisteelle, joka olisi tip-exin kaltainen tai ehkä jokin valkoinen merkkikynä tai vastaava? Jotain, joka ei olisi niin tahmeaa tai joka peittäisi vain juuri dyckerten tai reiän, jonka se on tarkoitus peittää.
Kyse on tekniikasta, se toimii aivan mainiosti latexilla. Paina reikä täyteen ja vedä sormella, sitten ota paperi ja poista kaikki paitsi reiässä, ei lainkaan sotkua ja reikä täynnä. Ota muutama lista ja harjoittele, niin opit sen.
Älä käytä lateksia, jos et aio maalata päälle. Näyttää hyvältä kun se on juuri tehty, mutta myöhemmin siihen kertyy pölyä ja se näyttää hirveältä. Mutta ehkä olit ajatellut sitä.
Jos ne ovat syvällä, voit kiinnittää vähän maalarinteippiä, tehdä reiän esim. ruuvimeisselillä ja sitten painaa lateksia sisään, poista teippi ja tasoita sormella. Pienet syvät reiät ovat hankalia, koska jotain kertyy ulkopuolelle. Kun se on kuivunut, voit varovasti leikata ylimääräisen pois katkoteräveitsen terällä, varo vain väriä...
Valkoinen vaha kynässä on loistava! Lisäksi valkoisempi kuin lateksitiiviste. Hiero vahaan ja pyyhi pois rätillä/paperilla noin 3 sekuntia per reikä.
[kuva]
Toimiiko tämä myös, jos dyckert on upotettu melko syvälle? Voiko reiän täyttää kynän vahalla? Mietin tällaisen ostamista, jotta pääsisin eroon lateksin kanssa leikkimisestä (kyllästynyt siihen).
Toimiiko tämä myös, jos dyckert on lyöty melko syvälle? Voiko reiän täyttää kynän vahalla? Mietin tällaisen ostamista, jotta en tarvitsisi käyttää lateksia (olen kyllästynyt siihen).
Kyllä, se täyttää reiän, joka syntyy dyckertpistoolin jälkeen, maalata ei tarvitse. Vaha on melko pehmeää ja helppo hieroa paikalleen. Kynä maksaa noin satasen ja ei ehkä ole kovin halpa, mutta lopputulos on paljon parempi kuin lateksitiivisteellä.
Valkoinen vaha kynällä on loistava! Lisäksi valkoisempaa kuin latextiiviste. Hiero vaha ja pyyhi pois liinalla/paperilla noin 3 sekuntia per reikä.
[kuva]
Nyt olen tilannut kaksi sellaista kynää
verktygsgurun sanoi:
Tip ex samankaltainen tuote on yksinkertaisesti korjausmaali ikkunalle sävyssä S0502-Y, joka on ostettavissa "oikeilta" rautakauppiailta.
Puuseppäni sanoivat, että heillä oli pullo tavallista tippexia naulojen kantoihin.
Otin listan pätkän ja menin maalikauppaan, jossa skannattiin värin ja sain pienen purkin kotiin. Yhdessä hienon pensselin kanssa lopputulos oli todella hyvä.
Kuitenkin olen naulannut listani käsin enkä käytä lateksia naulojen kantoihin.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.