1 277 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Vaihtoehtoinen lattiarakenne kylpyhuoneeseen
Hei
Olen remontoimassa kylpyhuonetta ja aion asentaa lattialämmityksen ja klinkkerilattian.
Ongelma on, että kylpyhuone on rakennettava puupalkkirungolle, ja kaikki hyväksytyt (BKR:n tai GVK:n mukaan) rakenteet, joita olen nähnyt, koostuvat 22 mm lattialastulevystä limityllä märkätilakipsillä, joka on cc 60 palkkirungolla + tasoitemassa, mutta ilman lattialämmitystä. Minulla on kuitenkin mahdollisuus tiivistää ja jäykistää palkkia ehkä cc 20:een, joten silloin pitäisi onnistua ohuemmilla materiaaleilla kuin lattialevy, koska en halua lattialle liian suurta rakennuskorkeutta.
Ajattelin palkkirungon, jossa on cc 20 cm, harvalaudoituksella (22x120) ja lattialämmitysputkistolla, sitten 13 mm ruuvattu lattialevy, täysliimattu (Ardex S48) humidboard, tasoitemassa, kosteussulku, ja lopuksi klinkkeri.
Mutta eihän sitä halua rakentaa mitään, jota vakuutusyhtiöt eivät hyväksy.
/Jonas
Olen remontoimassa kylpyhuonetta ja aion asentaa lattialämmityksen ja klinkkerilattian.
Ongelma on, että kylpyhuone on rakennettava puupalkkirungolle, ja kaikki hyväksytyt (BKR:n tai GVK:n mukaan) rakenteet, joita olen nähnyt, koostuvat 22 mm lattialastulevystä limityllä märkätilakipsillä, joka on cc 60 palkkirungolla + tasoitemassa, mutta ilman lattialämmitystä. Minulla on kuitenkin mahdollisuus tiivistää ja jäykistää palkkia ehkä cc 20:een, joten silloin pitäisi onnistua ohuemmilla materiaaleilla kuin lattialevy, koska en halua lattialle liian suurta rakennuskorkeutta.
Ajattelin palkkirungon, jossa on cc 20 cm, harvalaudoituksella (22x120) ja lattialämmitysputkistolla, sitten 13 mm ruuvattu lattialevy, täysliimattu (Ardex S48) humidboard, tasoitemassa, kosteussulku, ja lopuksi klinkkeri.
Mutta eihän sitä halua rakentaa mitään, jota vakuutusyhtiöt eivät hyväksy.
/Jonas
Miksi ei jättää väliin harvaa paneelia lastulevylle ja kipsiä tasoitteelle? Säännöt sanovat varmaan lastulevy + tasoite tai lattiakipsi, ei molempia yhtä aikaa? Säästät lisäksi 13 mm ja voit noudattaa kaikkia normeja ilman, että lattianiskat ovat tiheämmin kuin c/c 600.
Lue, mitä Jon_h kirjoittaa kiinnitetyssä ketjussaan kylpyhuoneosiossa.
http://www.byggahus.se/forum/429859-post2.html
http://www.byggahus.se/forum/429859-post2.html
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vad finns det för fladderfria mörkläggningsalternativ?
Inredning -
Kiinnitysvaihtoehtojen inventointi sokkelin kiinnittämiseksi betonilaattaan
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vilka alternativ finns för isolering i vägg med brandklassning EI 30?
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass