Hei,

Minun on tarkoitus loppukesällä viimeistellä pöytä, johon tulee betonilevy. Levyn valmistus on hallinnassa, mutta minulla on vähän pohdintoja siitä, miten levyn hionta pitäisi tehdä.

Olen selaillut verkkoa ja siellä on muutama vaihtoehto.

- Hioa käsin
- Tilata yksinkertainen kone eBaystä - wet polish grinder
- Vuokrata kone tarvittaessa
- Ostaa parempi käytetty kone. Esimerkiksi Flex 1709.

Aion aluksi viimeistellä pöytälevyn ja minulla on aikomuksia tehdä joitakin muita levyjä lähitulevaisuudessa.

Budjetti on melko hyvä, haluan ensisijaisesti saada hyvän tuloksen.

Mitkä ovat teidän vinkkinne?

/S

• Tykkään
ecb182
  • Laddar…
Sain juuri tänään kotiin wet polish grinderin Englannista, en ole ehtinyt testata sitä vielä.
(pitää ensin korjata vesiliitäntä)
Aion hioa betoniset työtasot, palaan asiaan kun olen testannut sitä!
Kustannus 1900kr kuljetuksella sekä lisäsarja hionta/kiillotuskiekkoja Amazonista

Wet polish hiomakone ja kolme hiomalevyä työpöydällä, joissa on kiertynyt johto ja liitin.

Mikä ajoitus. Olen itse katsonut samanlaisia koneita. Oletko kokeillut jotain muuta betonin hiontatapaa aiemmin?

Olen tehnyt pienen pöydän betonilevyllä, jonka hioin Flexillä. (Ensimmäinen vaihe hiottiin Festool-hiomakoneella, jossa oli timanttikuppi) Käytin HTC:n hiomajärjestelmää (7 vaihetta) Käytin hienobetonia (ei hyvä tulos, liikaa pieniä kiviä, jotka tulivat esille hionnan aikana. Halusin vain "isoja" kiviä, jotka tulisivat esille hionnan aikana...) olisin käyttänyt puhdasta betonia ja heittänyt siihen kiviä, luulen. Uusi yritys syksyllä. Voin laittaa kuvan, kun tulen kotiin.

Betonipinta, jossa oikealla puoli on hiottu sileämmäksi ja vasemmalla näkyy karkea rakenne. Yksityiskohtia hienobetoni-valusta.

Nyt olen saanut vedenliitännän kuntoon ja testannut hieman hiontaa. Olen hionut 400-hiomapalikalla kuvassa, olen myös säästänyt hieman raakaa betonia. Se oli hyvin nopea saada pinta sileäksi, Olen valanut Finja finbetongilla, joten se mitä näet kuvassa on kiviaines, ei huokosia. Minulla on aika paljon valetettavaa keittiööni, joten teen oman ketjun tästä, kun aloitan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.