1 214 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Vaihto kantava seinä
Hei!
Kotona on seinä, jossa on 1900 mm aukko, ja haluaisin laajentaa sitä noin 1000 mm. (Katso kuva punaisella merkitty)
Mutta harkitsen liimapuupalkin asentamista, koska seinä on luultavasti kantava, minkä kokoinen pitäisi olla?
Mitä olen voinut nähdä vähän aukkoa tehdessäni, niin lattianiskat ovat cc1200, ja luulisin, että kattoristikot ovat yhdessä niin, että se on välipohja, mutta en ole varma.
Talo on 1 1/2 kerroksinen villa vuodelta 83 hieman Uppsalasta ulkopuolella, eli lumikuorma-alue 2,0
Ystävällisin terveisin, Jeppe
Kotona on seinä, jossa on 1900 mm aukko, ja haluaisin laajentaa sitä noin 1000 mm. (Katso kuva punaisella merkitty)
Mutta harkitsen liimapuupalkin asentamista, koska seinä on luultavasti kantava, minkä kokoinen pitäisi olla?
Mitä olen voinut nähdä vähän aukkoa tehdessäni, niin lattianiskat ovat cc1200, ja luulisin, että kattoristikot ovat yhdessä niin, että se on välipohja, mutta en ole varma.
Talo on 1 1/2 kerroksinen villa vuodelta 83 hieman Uppsalasta ulkopuolella, eli lumikuorma-alue 2,0
Ystävällisin terveisin, Jeppe
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Sinulla ei ole talon osastoa ja ehkä pohjapiirustusta?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Seinä on varmasti kantava. Jos haluaa laskea sen, tarvitaan poikkileikkaus. Lattiapalkkeja on varmasti c/c 600 mm. Miksi haluatte suurentaa aukkoa? Saatte huonomman olohuoneen, jossa on vähemmän kalustettavuutta.
Klikkaa tästä vastataksesi

